- Nauczyciele
Transmutacja
Nie Sie 23, 2015 1:33 am
Grafika z foundersofhogwarts
Nauczyciel:
Minerwa McGonagall
Praktykant:
Brak.
Sala/Gabinet:
Sala Transmutacji na VI piętrze.
Gabinet profesor McGonagall na VI piętrze.
Podręcznik:
1. „Wprowadzenie Do Transmutacji Dla Początkujących” (1-2 klasa) - Emeryk Switch.
2. „Natychmiastowa Transmutacja” (3-5 klasa).
3. „Poradnik Transmutacji Dla Zaawansowanych” (6-7 klasa).
Literatura dodatkowa:
1. „Transformacja przez wieki”.
Opis przedmiotu:
Transmutacja - to jedna z najbardziej złożonych dziedzin magii polegająca na przeobrażaniu przedmiotów lub stworzeń w coś innego. W trakcie praktykowania transmutacji należy dostatecznie skupić się na wykonywanej czynności i uważać, by się nie przejęzyczyć. Należy także zwrócić uwagę na poprawny akcent. W przeciwnym razie zaklęcie może zadziałać w niepożądany sposób.
Lista uczniów uczęszczająca na zajęcia:
➢ Rok I:
1. -
➢ Rok II:
1. -
➢ Rok III:
1. -
➢ Rok IV:
1. -
➢ Rok V:
~ Julie Blishwick → Ravenclaw
~ Jessica Smith → Gryffindor
➢ Rok VI:
~ Jeffrey Woods → Slytherin
~ Vilia Edwards → Slytherin
~ Lucille Selwyn → Slytherin
~ Sybilla Trelawney → Ravenclaw
~ Nathalie Powell → Hufflepuff
~ Amelia Wright → Hufflepuff
~ Alexandra Grace → Gryffindor
~ Pamela Winston → Gryffindor
~ Eileen Gray → Gryffindor
~ Cassiopea Rosier → Slytherin
~ Erin Malfoy → Slytherin
~ Ventus Zabini → Slytherin
~ Fergus Rowle → VI rok → Slytherin
~ Quidel Silverarrow → VI rok → Hufflepuff
➢ Rok VII:
~ Gilderoy Lockhart → Ravenclaw
~ Logan Hale → Ravenclaw
~ Lilou Blue → VII rok → Ravenclaw
~ Ismael Blake → Hufflepuff
~ Simon Jordan → Hufflepuff
~ Tomas Duncan → Hufflepuff
~ Hestia Jones → Gryffindor
~ Kwirynus Black → Slytherin
Przebieg nauki:
I rok
II rok
III rok
IV rok
V rok
(1) Ćwiczenie zaklęcia Entomorphis.
(2) Lekcja powtórzeniowa – zaklęcie Evanesco.
VI rok
(1) Ćwiczenie zaklęcia Austteo.
(2) Transmutacja własnego ciała; istoty magiczne wśród nas.
(3) Lekcja powtórzeniowa – zaklęcie Evanesco.
VII rok
(1) Paradoks Gampa.
(2) Ćwiczenie zaklęcia Kameleona - Cameleo.
(3) Ćwiczenie zaklęcia Niewidzialności.
(4) Lekcja powtórzeniowa – zaklęcie Evanesco.
- Antrospis:
- Transmutacja mniejszych części roślin w jakieś małe obiekty, takie jak guziki, spinki, kamienie. Wszystko zależy od tego, co czarodziej sobie wyobraża.
- Avis:
- Zaklęcie, które wyczarowuje małe stado ptaków z końca różdżki. Nie są to jednak prawdziwe zwierzęta, a jedynie widma. Im czarodziej lepiej opanuje zaklęcie, tym realnej będą one wyglądać.
- Bespridusz:
- Transmutacja grubszych małych rzeczy w cieńsze. Na przykład książki, piłki, torby, etc. Dzięki temu można łatwiej coś schować.
- Deroplaw:
- Transmutacja kształtu wybranego małego przedmiotu.
- Mostruss:
- Zamiana cienkiego materiału/pergaminu w sprężyste ciało stałe, takie jak piłka, sprężyna, gąbka.
- Nundu Esteria:
- Zamiana dwóch danych produktów spożywczych w dwa zupełne różne.
- Oowolda:
- Transmutacja elementu drewnianego w metalowy.
- Pinepa:
- Zamiana elementu metalowego w drewniany.
- Pripendo:
- Transmutacja wybranego przedmiotu w dowolną księgę. Treść, którą czarodziej w niej znajdzie, zależy od jego mocy i pragnień, które w tym momencie nim targają. Uczniowie jednak otrzymują jedynie pustą książkę lub ewentualnie z przepisami kuchennymi, czy też z śmiesznymi historiami.
- Scribblifors:
- Zaklęcie transmutacyjne umożliwiające przekształcenie dowolnego przedmiotu nieożywionego w gęsie pióro. Bardzo przydatne, jeśli nie ma się pod ręką niczego do pisania.
- Vermiculus:
- Zaklęcie zamieniające dowolnego większego owada w małego robaka, na którego żeby zniknął należy rzucić dowolne zaklęcie. Jeśli się tego nie zrobi, ten po jakimś czasie wraca do swojej poprzedniej formy.
II rok
- Aperacjum:
- Zaklęcie ujawnia niewidzialny tusz. Nie dotyczy to jednak przedmiotów na które zostały nałożone szczególnie silne zaklęcia ochronne.
- Colovaria:
- Zaklęcie, które zmienia kolor danego obiektu. Na człowieka działa w taki sposób, że całe ciało zostaje pokryte wybraną barwą.
- Geminio:
- Zaklęcie powielające - tworzy duplikaty obiektów. Ilość wytworzonych duplikatów zależy od stopnia zaawansowania czarodzieja. Pieniądze stworzone za pomocą tego zaklęcia są fałszywe, a jedzenie niejadalne
- Igilais:
- Służy do przemienienia malutkich przedmiotów, np. garść piasku w garść pyłu.
- Levinoxi:
- Transmutacja kilku konkretnych przedmiotów w losowe rzeczy. Nigdy nie wiadomo, co też może się trafić.
- Pirkaulus Dugulus:
- Służy do transmutacji obiektów występujących parami, np. rękawiczek w skarpetki. Najbardziej działa na ubrania i rośliny.
- Pracidimento:
- Zamienia wielkie przedmioty w małe.
- Vera Verto:
- Przemienia zwierzęta w puchar w wybrany przez czarodzieja puchar - musi go jednak sobie wyobrazić.
III rok
- Butterflio:
- Zaklęcie, które wyczarowuje stado motyli, które otaczają tego, kto je przywołał.
- Crinus Muto:
- Zaklęcie, które zmienia kolor i styl włosów rzucającego – może dojść do przypadku, gdy jedna część włosów jest np. różowa, a druga niebieska.
- Draconifors:
- Przekształca posążki smoka w małe, żywe, latające smoki, którymi można przez krótki czas kierować.
- Ducklifors:
- Przekształca magiczne stworzenie w gumową kaczkę, która później wybucha i wtedy zwierze wraca do swojej pierwotnej postaci - jest jednak zdezorientowane.
- Engorgio:
- Zaklęcie powiększające dane przedmioty.
- Lapifors:
- Przekształca posążki królika w małe, żywe króliki, którymi można przez krótki czas kierować. Działa też na salamandry, które kiedy się zamienią w króliki to wybuchają.
- Piscifors:
- Polega na przemienieniu danego obiektu w rybę. Nie trwa to jednak długo i ryba nie jest jadalna, jeśli zaklęcia nie używa zaawansowany adept Transmutacji.
- Reducio:
- Zaklęcie pomniejszające dane przedmioty. Może działać także jako przeciwzaklęcie zaklęcia żarłoczności, powodując przywrócenie pierwotnego rozmiaru danego przedmiotu.
- Snufflifors:
- Transmutuje średniej wielkości przedmioty w wybrane przez czarodzieja małe stworzenie, które nie posiada żadnych magicznych zdolności.
IV rok
- Cauldieve:
- Zaklęcie, które zmienia kociołek w sitko, sprawiając że jego zawartość „wypływa” z tysiąca małych dziurek.
- Glisseo:
- Zaklęcie wygładzające (np. powierzchnię schodów).
- Librotionem:
- Zaklęcie, które zamienia daną książkę w inną. Można tego zaklęcia użyć też na pergaminie. Przydatny czar by nikt nie odkrył właściwej treści.
- Orchideus:
- Zaklęcie tworzące na końcu różdżki wiązkę kwiatów lub zamieniające niektóre magiczne stworzenia w płatki różowych róż.
- Pullus:
- Zaklęcie przemieniające cel w gęś. Źle rzucone może sprawić, że czarodziej, który próbował je rzucić sam zamienia się w gęś.
- Repleo:
- Zaklęcie wypełniające puchar ponownie tym, co było w nim poprzednio, o ile na dnie będzie choć kilka kropel tego, co chce przywrócić.
- Steelclaw:
- Zaklęcie, które transmutuje pazury zwierzęcia w długie stalowe szpony.
V rok
- Auditio :
- Zaklęcie zwiększające znacznie słuch czarującego, pozwala usłyszeć bicie serca każdej, żyjącej osoby z okolicy kilku metrów oraz inne, normalnie niesłyszalne dźwięki.
- Caught :
- Zaklęcie, które przemienia najbliższe obiekty, które zamykają przeciwnika w łańcuchach, nie pozwalając się mu poruszyć.
- Duro:
- Zaklęcie, które zamienia przedmioty w kamień.
- Entomorphis:
- Zaklęcie pojedynkowe, które na krótki czas zamienia przeciwnika w tarzającego się po podłodze owada.
- Fumus Species:
- Rzucone na dym sprawia, że na chwilę formuje się w zamierzony przez rzucającego obraz, przedmiot, zwierzę etc. Bardzo szybko się rozmywa, jak to zwykle dym.
- Humering:
- Zaklęcie zmienia wybranego człowieka w jakieś zwierzę, które wyobrazi sobie dany czarodziej. Musi on się jednak mocno skoncentrować na swoim celu i być pewnym wyboru zwierzęcia.
- Reparifarge:
- Zaklęcie cofające skutki błędnej transmutacji.
(1) Ćwiczenie zaklęcia Entomorphis.
(2) Lekcja powtórzeniowa – zaklęcie Evanesco.
VI rok
- Austteo:
- Zaklęcie transmutacyjne zamieniające pluszaka w krzesło.
- Baubillious:
- Zaklęcie, której uwalnia jasny, żółty, biały piorun. To może być potencjalnie szkodliwe dla każdego, w kogo uderzy.
- Homorphus:
- Zaklęcie, które sprawia, że animag staje się z powrotem człowiekiem. Czarodzieje, którzy znają się na zaawansowanej transmutacji mogą go też użyć na wilkołakach; działa to na nich uspokajająco, osłabiając wilcze cechy. Zaklęcie te jednak bardzo męczy czarodzieja – chyba, że rzuca je kilka osób, to wtedy oprócz zwiększonych efektów, zmniejsza się też ryzyko zmęczenia.
- Mimetes Vulnus:
- Ulepszone zaklęcie maskujące, które upodobania wskazany fragment zranionej skóry do nienaruszonej faktury reszty, jaka znajduje się naokoło. Zaklęcie jest o tyle mocne, że poza ukrywaniem siniaków, krwiaków, otarć, ran ciętych i innych temu podobnych, zasłania także opatrunek, jakim takowe mogą być zabezpieczone do stopnia w którym nawet dotykając danego miejsca nie jest się w stanie wyczuć różnicy.
- Oculus Animalis:
- Zaklęcie pozwalające zyskać cechy danego, zwierzęcego oka na dany czas. Przykładowo ludzkie oko zyskuje wygląd i właściwości kociego oka, jeśli takowe sobie wyobrazi czarujący. W tym momencie zyskuje widzenie w ciemności.
- Roctio :
- Zaklęcie, które transmutuje kamień w wybrane zwierzę. Zaklęcie jednak nie trwa długo.
(1) Ćwiczenie zaklęcia Austteo.
(2) Transmutacja własnego ciała; istoty magiczne wśród nas.
(3) Lekcja powtórzeniowa – zaklęcie Evanesco.
VII rok
- Cameleo:
- Zaklęcie maskujące. Osoba zakameleonowana przybiera (podobnie jak kameleon) wygląd otoczenia. Zakameleonowanie jest nieprzyjemne, osoba czuje jakby rozbito jej na głowie jajko.
- Epoximise:
- Zaklęcie, które łączy dwa obiekty razem.
- Evanesco:
- Zaklęcie, które sprawia, że jakiś przedmiot, ożywiony lub nieożywiony, znika.
- Glassando :
- Zamienia odłamki zmierzające w stronę czarodzieja w pył.
- Piertotum locomotor :
- Zaklęcie ożywiające posągi, zbroje, rzeźby itp.
- Troublis:
- Zaklęcie sprawia, że powierzchnia stołu zmienia się w kwas.
- Visio Tenebri :
- Możliwość widzenia w ciemności oraz zauważania istot ukrytych fizycznie, bądź magicznie. Zaklęcie mocno wysysające siły magiczne z czarującego. Skala jest tak duża, że utalentowany uczeń szkoły magicznej w VII roku użyje go najdłużej na 30 minut przy pełnej energii.
- Zaklęcie Niewidzialności:
- Zaklęcie niewerbalne o nieznanej inkantacji, które może uczynić przedmioty, na które jest rzucane niewidzialnymi. Aby odwrócić skutki zaklęcia, a jednocześnie go nie przerwać, należy ubrać Okulary Widoczności.
(1) Paradoks Gampa.
(2) Ćwiczenie zaklęcia Kameleona - Cameleo.
(3) Ćwiczenie zaklęcia Niewidzialności.
(4) Lekcja powtórzeniowa – zaklęcie Evanesco.
Zadania domowe:
Obecnie brak.
Ocena z zadań domowych:
Obecnie brak.
Wyzwania:
Obecnie brak.
Szlabany:
Obecnie brak.
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach