- Nauczyciele
Eliksiry
Nie Sie 23, 2015 1:56 am
Grafika z foundersofhogwarts
Nauczyciel:
Horacy Slughorn.
Sala/Gabinet:
Klasa Eliksirów w lochach i podziemiach.
Gabinet profesora Slughorn'a w lochach i w podziemiach.
Podręcznik:
Magiczne Wzory i Napoje (1-5 klasa) Arseniusa Jiggera.
Eliksiry Dla Zaawansowanych (6-7 klasa) Libacjusza Boragesa.
Opis przedmiotu:
Eliksiry - przedmiot nauczany w Hogwarcie już od pierwszej klasy, mający na celu naukę eliksirów, która jest niezbędna kandydatom m.in. na aurora. Eliksiry odbywają się w lochach. Warzy się je w kociołkach, które jest łatwo znaleźć na Ulicy Pokątnej.
Lista uczniów uczęszczająca na zajęcia:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~ Jules Nox → V rok → Ravenclaw
~ Jessica Smith → V rok → Gryffindor
~ Katherine Cullen → V rok → Hufflepuff
~ Annie Arias → V rok → Hufflepuff
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~ Jeffrey Woods → VI rok → Slytherin
~ Sybilla Trelawney → VI rok → Ravenclaw
~ Nathalie Powell → VI rok → Hufflepuff
~ Amelia Wright → VI rok → Hufflepuff
~ Alexandra Grace → VI rok → Gryffindor
~ Pamela Winston → VI rok → Gryffindor
~ Eileen Gray → VI rok → Gryffindor
~ Ventus Zabini → VI rok → Slytherin
~ Fergus Rowle → VI rok → Slytherin
~ Quidel Silverarrow → VI rok → Hufflepuff
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~ Gilderoy Lockhart → VII rok → Ravenclaw
~ Logan Hale → VII rok → Ravenclaw
~ Sharon Gallagher → VII rok → Hufflepuff
~ Tomas Duncan → VII rok → Hufflepuff
~ Hestia Jones → VII rok → Gryffindor
~ Isaac Fawler → VII rok → Ravenclaw
Przebieg nauki:
I rok
II rok
III rok
IV rok
V rok
(1) Lekcja powtórzeniowa – warzenie eliksirów.
1978:
(1) Składniki i tworzenie własnych wywarów
VI rok
(1) Eliksir Spokoju.
(2) Eliksir Euforii.
(3) Lekcja powtórzeniowa – warzenie eliksirów.
1978:
(1) Składniki i tworzenie własnych wywarów
VII rok
(1) Felix Felicis.
(2) Veritaserum.
(3) Lekcja powtórzeniowa – warzenie eliksirów.
- Eliksir Pieprzowy:
- Eliksir podawany by zapobiegać różnym chorobom. Znakomity na przeróżne przeziębiania, wzmacniający odporność.
- Napój Z Czyraków:
- Eliksir, dzięki któremu można pozbyć się czyraków/pokrzywki ze swojego swojego ciała. Wystarczy niewielka dawka, by już poczuć różnicę.
- Eliksir Rosnący:
- Powoduje wzrost ludzi i zwierząt, działa jednak stanowczo krócej od eliksiru kurczącego, ale stanowi też doskonałe lekarstwo na skutki wypicia tegoż eliksiru.
- Eliksir Kurczący*:
- Powoduje kurczenie się ludzi i zwierząt, dlatego trzeba być uważnym, gdy się go sporządza.
- Bełkoczący Napój:
- Powoduje, że osoba mówi bez ładu i składu
II rok
- Eliksir Słodkiego Snu:
- Eliksir, który powoduje natychmiastowe zaśnięcie.
- Eliksir Wyostrzający Poczucie Humoru:
- Sprawia, że dana osoba rzuca żartami na prawo i lewo, nawet jeśli nie są one najlepsze. I nie może przestać się śmiać.
- Wywar Dekompresyjny*:
- Eliksir, który przywraca naturalny rozmiar obiektu spryskanego Eliksirem Rozdymającym.
- Eliksir Pazur:
- Eliksir, który zamienia paznokcie w ostre zwierzęce pazury.
- Eliksir Rogu:
- Eliksir, który sprawia, że na czole osoby, która go wypije wyrasta róg.
- Eliksir Rozdymający:
- Eliksir, który powoduje wzrost każdej rzeczy, na którą się go poleje.
- Eliksir Bujnego Owłosienia:
- Eliksir, który powoduje przyrost włosów. Siła przyrostu zależy od ilości wypitego eliksiru.
III rok
- Eliksir Powój:
- Eliksir zapewnia odporność na kwas. Bardzo przydatny w walce z potworami z trującymi wydzielinami.
- Eliksir Zamieć:
- Przyspiesza refleks, poprawia koordynację i koncentrację.
- Eliksir Oko Kota:
- Eliksir, który umożliwia widzenie w ciemnościach.
- Eliksir Nietoperze Ucho*:
- Eliksir, który wyczula znacznie zmysł słuchu. Jest niebezpieczny, gdy osoba pod wpływem tego eliksiru znajdzie się w bardzo głośnym miejscu - może wtedy łatwo spowodować uszkodzenia słuchu lub nawet jego utratę.
- Biały Miód*:
- Redukuje działanie większości eliksirów (przede wszystkim słabych), nie dotyczy to jednak większości silniejszych trucizn.
- Eliksir Zmieniający Kolor Włosów:
- Eliksir, który powoduje zmianę koloru włosów z naturalnego koloru na barwę, o której pomyśli osoba zażywająca go.
- Eliksir Pomieszania:
- Eliksir, który sprawia, że osoba, która go zażyje myśli, że jest zupełnie kimś lub czymś innym i zaczyna robić coś, czego zazwyczaj by nie zrobiła.
IV rok
- Wywar Zamraczający:
- Powoduje, że osoba, która go wypiła jest bardzo lekkomyślna i nie powinno polegać się na jej zdaniu.
- Eliksir Ninde:
- Celtycki wywar upiększający przedmioty. Nie może być stosowany na ludziach.
- Eliksir Prawdy:
- Słabsza i łatwiejsza do sporządzenia wersja Veritaserum.
- Eliksir Dobrego Powodzenia*:
- Wypicie go daje gwarancję szczęścia na cały dzień. Eliksir ten jest jednak słabszy od Felix Felicis, ale też łatwiejszy do sporządzenia.
- Eliksir Szkiele - Wzro*:
- Eliksir, który powoduje odrastanie utraconych kości oraz wspomaga ich zrastanie. Używany przez magiczną służbę zdrowia.
- Eliksir Postarzający*:
- Eliksir, który powoduje postarzenie się w danym momencie o kilka lub wiele lat. Ma działanie czasowe, które ustaje.
- Eliksir Miłosny Na Absyncie:
- Eliksir, który sprawia, że dana osoba zakochuje się w tym, kogo ujrzy jako pierwszego.
V rok
- Eliksir Rozpaczy [jedynie wspomniany]:
- Skład eliksiru znają tylko czarnoksiężnicy bądź doświadczeni czarodzieje. Jest to eliksir, którego składu uczniowie nie poznają w trakcie nauki w szkole. Substancja ma za zadanie sprawić by ofiara, który wypija ów eliksir poczuła ból, rozpacz i by wszystkie najgorsze wspomnienia wróciły do niej. Jest omawiany tylko pod względem teoretycznym.
- Eliksir Vermiculo*:
- Eliksir tamujący krwawienie i wspomagający gojenie się głębokich ran.
- Eliksir Neelama:
- Dodaje żywotności i przyspiesza gojenie się ran, głównie płytkich.
- Eliksir Tasardur:
- Dodaje energii i dzięki niemu możliwe jest rzucanie zaklęć bez zmęczenia.
- Eliksir Zapomnienia*:
- Jedna kropelka tego eliksiru potrafi sprawić, że zapomina się o wszystkim, co wydarzyło się ówczesnego dnia. Im większa ilość, tym więcej rzeczy się zapomina.
- Eliksir Nienawiści*:
- Ten eliksir zasiewa w spożywającym niezwykłą nienawiść do wszystkiego lub do jednej osoby. Wszystko zależy od porcji jaka została spożyta.
- Eliksir Wiggenowy*:
- Eliksir regenerujący zdrowie. Nawet mała buteleczka po wypiciu leczy ciężkie rany.
(1) Lekcja powtórzeniowa – warzenie eliksirów.
1978:
(1) Składniki i tworzenie własnych wywarów
VI rok
- Wywar Żywej Śmierci*:
- Eliksir powodujący omdlenia, które dla niedoświadczonych czarodziejów mogą być podobne do śmierci. Jest też wykorzystywany jako środek łagodzący ból. Lecz nie należy używać go w dużych ilościach, gdyż może spowodować uszkodzenie mózgu lub nawet śmierć.
- Eliksir Spokoju:
- Eliksir, mimo, że nie jest uważany za eliksir czarnomagiczny – może mieć właściwości nieodwracalne. Jeśli zostanie źle uwarzony (drżenie ręki podczas ważenia eliksiru) przyczyni się do śpiączki, z której osoba pijąca eliksir nie jest w stanie się wybudzić. Eliksir ma za zadanie pomóc osobie pijącej go w wyzbyciu się lęku i strachu.
- Eliksir Euforii:
- Eliksir, który powoduje przypływ energii; może uzależniać. Ma niebieskawy kolor, jego zapach przypomina kobiece perfumy, unosiły się nad nim wirujące spirale. Oprócz tego, że uzależnia, ma też inne skutki uboczne. Powoduje nadmierny chichot i chęć chwytania ludzi za nosy.
- Eliksir Amortencja*:
- Najsilniejszy eliksir miłosny na świecie. Nie wzbudza prawdziwej miłości, powoduje jedynie silne zadurzenie albo obsesję.
- Wywar Dla Spetryfikowanych*:
- Ożywia osoby, które zostały spetryfikowane.
- Eliksir Zwinności:
- Ten eliksir pomaga w wypadku niskiej sprawności fizycznej. Może sprawić jednak, że osoba zażywająca ten eliksir będzie jak z gumy i nie będzie wstanie się poruszać.
- Eliksir Blixt:
- Zwiększa natężenie rzucanych zaklęć.
- Eliksir Czuwania:
- Eliksir, który powoduje, że człowiek nie czuje się senny i przez jakiś czas nie musi spać. Stosowany za często powoduje ogromne zmęczenie, omdlenia, senność lub wycieńczenie.
- Eliksir Kefalisto*:
- Eliksir, który niweluje zaklęcia czarnomagiczne mający wpływ bezpośrednio na nerwy, czy też sam umysł (takie jak Ekrixi Nomizo) – podany odpowiednio szybko jest w stanie odbudować uszkodzone neurony, układ nerwowy.
(1) Eliksir Spokoju.
(2) Eliksir Euforii.
(3) Lekcja powtórzeniowa – warzenie eliksirów.
1978:
(1) Składniki i tworzenie własnych wywarów
VII rok
- Veritaserum [jedynie wspomniany]:
- Inaczej eliksir prawdy. Po jego wypiciu, człowiek odpowiada na wszystkie zadane mu pytania nie tylko całkowicie szczerze, ale jak najbardziej wyczerpująco. Przepis nie jest dostępny na zajęciach z powodu ścisłych instrukcji od Ministerstwa Magii. Uczniowie poznają więc tylko niektóre składniki.
- Eliksir Niewidzialności:
- Eliksir czyniący niewidzialnym na krótki czas. Osoba, która chce być niewidoczna musi wypić eliksir lub ten musi być rozlany na niej, lub blisko niej.
- Eliksir Wielosokowy*:
- Eliksir, który pozwala na upodobnienie się do kogoś innego. Działanie eliksiru jest krótkie – po godzinie wraca się do swojej naturalnej postaci.
- Felix Felicis*:
- Zwany również jako eliksir płynnego szczęścia, który sprawia, że ma się szczęście.
- Eliksir Kameleona:
- Eliksir powoduje, że postać, która go wypije przybiera wygląd otoczenia. Nie mylić z eliksirem niewidzialności.
- Wywar Tojadowy [jedynie wspominany]:
- Wywar tojadowy przydaje się osobom zarażonym likantropią, czyli wilkołactwem. Przez tydzień poprzedzający pełnię, taka osoba zażywa eliksir. Nie jest ważony na zajęciach - jest jedynie o nim mowa, z racji tego, że to dość nowy eliksir na rynku.
- Antidotum Na Odpadanie Kończyn I Zanik Kości *:
- Eliksir, który usuwa wszelkie złe działanie eliksirów, lub zaklęć, po których odpadają kończyny, lub zanikają kości.
- Eliksir Lumentus:
- Osoba, która go wypije, słabiej odczuwa ból oraz dotyk. Im więcej się go wypije, tym większe ma on działanie. Jeśli się go przedawkuje, pojawiają się efekty uboczne takie jak odrętwienie kończyn lub brak czucia w dłoniach.
- Eliksir Grantactus:
- Osoba która go wypije silniej odczuwa ból i dotyk. Może być dodawany do jedzenia, nie tracąc na mocy. Nie ma skutków ubocznych. Powstał przy pomyleniu składników eliksiru Lumentus.
(1) Felix Felicis.
(2) Veritaserum.
(3) Lekcja powtórzeniowa – warzenie eliksirów.
1978:
(1) Składniki i tworzenie własnych wywarów
* Eliksiry wymagające predyspozycji! Przynajmniej jeśli ktoś chce je naprawdę uwarzyć. Bywają problematyczne na danym roku.
Zadania domowe:
Obecnie brak.
Oceny z zadań domowych:
Obecnie brak.
Wyzwania:
Obecnie brak.
Szlabany:
Obecnie brak.
- Nauczyciele
Re: Eliksiry
Sro Cze 27, 2018 7:17 pm
~Lekcja z 12 października 1978 roku zakończona, temat zaktualizowany~
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|