- Nauczyciele
Zielarstwo
Czw Sie 13, 2015 10:59 pm
Grafika z foundersofhogwarts
Nauczyciel:
Pomona Sprout.
Sala/Gabinet:
Cieplarnie na Terenach Zamkowych.
Podręcznik:
Tysiąc Magicznych Ziół i Grzybów Phyllidy Spore.
Mięsożerne Drzewa Świata.
Opis przedmiotu:
Zielarstwo – nauka o magicznych roślinach ziemnych oraz grzybach. Uczy sposobów pielęgnacji konkretnych roślin, ich magicznych właściwości oraz do, czego można wykorzystać je w praktyce. Wiele roślin jest używanych w sztuce warzenia eliksirów, a także w uzdrawianiu, lecz inne mają magiczne właściwości same w sobie.
Lista uczniów uczęszczająca na zajęcia:
~ Julie Blishwick → V rok → Ravenclaw
~ Jules Nox → V rok → Ravenclaw
~ Jessica Smith → V rok → Gryffindor
~ Katherine Cullen → V rok → Hufflepuff
~ Annie Arias → V rok → Hufflepuff
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~ Sybilla Trelawney → VI rok → Ravenclaw
~ Nathalie Powell → VI rok → Hufflepuff
~ Amelia Wright → VI rok → Hufflepuff
~ Alexandra Grace → VI rok → Gryffindor
~ Pamela Winston → VI rok → Gryffindor
~ Eileen Gray → VI rok → Gryffindor
~ Cassiopea Rosier → VI rok → Slytherin
~ Erin Malfoy → VI rok → Slytherin
~ Enzo Nero → VI rok → Slytherin
~ Ventus Zabini → VI rok → Slytherin
~ Fergus Rowle → VI rok → Slytherin
~ Quidel Silverarrow → VI rok → Hufflepuff
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~ Gilderoy Lockhart → VII rok → Ravenclaw
~ Logan Hale → VII rok → Ravenclaw
~ Sharon Gallagher → VII rok → Hufflepuff
~ Ismael Blake → VII rok → Hufflepuff
~ Tomas Duncan → VII rok → Hufflepuff
~ Simon Jordan → VII rok → Hufflepuff
~ Kwirynus Black → VII rok → Slytherin
~ Isaac Fawler → VII rok → Ravenclaw
Przebieg nauki:
Zadania domowe:
ZADANIE DLA CHĘTNYCH!
Pojawiło się na tablicach ogłoszeń w Pokojach Wspólnych:
Był dokładnie 12 października 1978 roku, gdy nieliczni uczniowie, a dokładniej ci, którym obce było pojęcie porannego głodu, przystanęli pod tablicą ogłoszeń. Duży, zielony plakat z delikatnie falującymi liśćmi w rogach widoczny był już z daleka i chociaż mogłoby się zdawać, że to tylko kolejna akcja ekologicznie nadgorliwych jednostek, bardziej ambitne persony już wietrzyły w powietrzu szansę, na zaplusowanie z przedmiotu...
Wyzwania:
Obecnie brak.
Szlabany:
Obecnie brak.
Nauczyciel:
Pomona Sprout.
Sala/Gabinet:
Cieplarnie na Terenach Zamkowych.
Podręcznik:
Tysiąc Magicznych Ziół i Grzybów Phyllidy Spore.
Mięsożerne Drzewa Świata.
Opis przedmiotu:
Zielarstwo – nauka o magicznych roślinach ziemnych oraz grzybach. Uczy sposobów pielęgnacji konkretnych roślin, ich magicznych właściwości oraz do, czego można wykorzystać je w praktyce. Wiele roślin jest używanych w sztuce warzenia eliksirów, a także w uzdrawianiu, lecz inne mają magiczne właściwości same w sobie.
Lista uczniów uczęszczająca na zajęcia:
~ Julie Blishwick → V rok → Ravenclaw
~ Jules Nox → V rok → Ravenclaw
~ Jessica Smith → V rok → Gryffindor
~ Katherine Cullen → V rok → Hufflepuff
~ Annie Arias → V rok → Hufflepuff
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~ Sybilla Trelawney → VI rok → Ravenclaw
~ Nathalie Powell → VI rok → Hufflepuff
~ Amelia Wright → VI rok → Hufflepuff
~ Alexandra Grace → VI rok → Gryffindor
~ Pamela Winston → VI rok → Gryffindor
~ Eileen Gray → VI rok → Gryffindor
~ Cassiopea Rosier → VI rok → Slytherin
~ Erin Malfoy → VI rok → Slytherin
~ Enzo Nero → VI rok → Slytherin
~ Ventus Zabini → VI rok → Slytherin
~ Fergus Rowle → VI rok → Slytherin
~ Quidel Silverarrow → VI rok → Hufflepuff
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~ Gilderoy Lockhart → VII rok → Ravenclaw
~ Logan Hale → VII rok → Ravenclaw
~ Sharon Gallagher → VII rok → Hufflepuff
~ Ismael Blake → VII rok → Hufflepuff
~ Tomas Duncan → VII rok → Hufflepuff
~ Simon Jordan → VII rok → Hufflepuff
~ Kwirynus Black → VII rok → Slytherin
~ Isaac Fawler → VII rok → Ravenclaw
Przebieg nauki:
I rok
Podstawowe pojęcia o uprawie roślin i ich cechach, zajmowanie się prostymi roślinami występującymi na terenie Hogwartu
II rok
Owady oraz omówienie groźniejszych pożytecznych roślin, takich jak mandragora, czy też jadowita tentakula
III rok
Roślinność wodna oraz górzysta
IV rok
Rośliny lecznicze i ozdobne
V rok
Rośliny trujące
(1) Omówienie mimbulus mimbletonia.
(2) Omówienie tojadu.
(3) Lekcja powtórzeniowa - diabelskie sidła.
(4) Lekcja powtórzeniowa - tentakula.
VI rok
Pozyskiwanie przydatnych części roślin
(1) Pozyskiwanie soku z czyrakobulwy.
(2) Pozyskiwanie waleriany.
(3) Lekcja powtórzeniowa - diabelskie sidła.
(4) Lekcja powtórzeniowa - tentakula.
VII rok
Pozbywanie się szkodników i zapoznanie się z najgroźniejszymi roślinami szkodzącymi czarodziejom
(1) Omówienie wnykopieńków.
(2) Lekcja powtórzeniowa - diabelskie sidła.
(3) Lekcja powtórzeniowa - tentakula.
Podstawowe pojęcia o uprawie roślin i ich cechach, zajmowanie się prostymi roślinami występującymi na terenie Hogwartu
II rok
Owady oraz omówienie groźniejszych pożytecznych roślin, takich jak mandragora, czy też jadowita tentakula
III rok
Roślinność wodna oraz górzysta
IV rok
Rośliny lecznicze i ozdobne
V rok
Rośliny trujące
(1) Omówienie mimbulus mimbletonia.
(2) Omówienie tojadu.
(3) Lekcja powtórzeniowa - diabelskie sidła.
(4) Lekcja powtórzeniowa - tentakula.
VI rok
Pozyskiwanie przydatnych części roślin
(1) Pozyskiwanie soku z czyrakobulwy.
(2) Pozyskiwanie waleriany.
(3) Lekcja powtórzeniowa - diabelskie sidła.
(4) Lekcja powtórzeniowa - tentakula.
VII rok
Pozbywanie się szkodników i zapoznanie się z najgroźniejszymi roślinami szkodzącymi czarodziejom
(1) Omówienie wnykopieńków.
(2) Lekcja powtórzeniowa - diabelskie sidła.
(3) Lekcja powtórzeniowa - tentakula.
Zadania domowe:
ZADANIE DLA CHĘTNYCH!
Pojawiło się na tablicach ogłoszeń w Pokojach Wspólnych:
Był dokładnie 12 października 1978 roku, gdy nieliczni uczniowie, a dokładniej ci, którym obce było pojęcie porannego głodu, przystanęli pod tablicą ogłoszeń. Duży, zielony plakat z delikatnie falującymi liśćmi w rogach widoczny był już z daleka i chociaż mogłoby się zdawać, że to tylko kolejna akcja ekologicznie nadgorliwych jednostek, bardziej ambitne persony już wietrzyły w powietrzu szansę, na zaplusowanie z przedmiotu...
- KWESTIE TECHNICZNE:
Wspomniany plakat to nic innego, jak dodatkowe zadanie z Zielarstwa. Profesor Pomona Sprout postanowiła dać uczniom szansę, by w erze łączonych zajęć mogli wykazać się też indywidualnie. Wszyscy chętni mieli udać się w przerwie obiadowej do jednej z cieplarni, by po wstępnej pogadance otrzymać roślinę, którą zdecydowali się pielęgnować. Rośliny, razem z instrukacjami i wymaganymi dodatkami wręczone zostały uczniom w odpowiednich skrzynkach lub doniczkach.
Zadnie uczniów polegało nie tylko na utrzymaniu roślinki przy życiu - mieli oni też prowadzić specjalny dziennik postępów, zawierający wszystkie spostrzeżenia na temat jej rozwoju, dodatkowo punktowane było też krótkie wypracowanie na temat zastosowań dojrzałej rośliny.
A już technicznie, technicznie:
1. Nie ma potrzeby pisania posta w cieplarni. Wszyscy chętni po wspomnianym niżej rzucie kością proszeni są jedynie o wysłanie zawierającego link do rzutu PW do profesor Pomony Sprout.
2, Żadna z roślin nie jest jeszcze gotowa do tego, by móc wyrządzić faktyczną krzywdę. I nie będzie do tego zdolna przed zakończeniem projektu, więc nie kombinować...
3. Zabronione są zaklęcia, eliksiry i inne praktyki przyspieszające porost roślin.
4. Brak wykonania zadania nie skutkuje żadnymi punktami ujemnymi. Wystarczy jedynie wspomnieć, iż uczeń zrezygnował z pielęgnacji i zwrócił roślinę w stanie nienaruszonym.
5. Uczniowie o wątpliwym statusie moralnym są zwolnieni z rzutu kością i na starcie otrzymują czosnek. Przez wątpliwy status moralny rozumie się tu jednak skrajne przypadki osób pod nadzorem, a nie pofarbowanie kota woźnego. Jeśli jednak masz wątpliwości czy jesteś godzien trzymać donicę, zapraszam na PW.
6. Nie ma też potrzeby tworzenia dziennika czy wypracowania. Jedynym Waszym zadaniem jest wspomnienie o pielęgnowaniu rośliny przynajmniej w czterech sesjach (przy czym pamiętniki i listy liczą się jako jeden - nie dwa - niezależnie od ilości napisanych tam postów). To od fabularnego rozwinięcia tematu zależeć będzie nagroda, którą otrzymacie.
7. Możliwe nagrody to:
- fasolki
- Punkty Doświadczenia
- punkty dla domu
- ocena z Zielarstwa (UWAGA! Jeśli postać otrzyma Zadowalający i będzie się to kłóciło z Waszymi planami, będzie można z oceny zrezygnować)
- odpowiednik pielęgnowanej rośliny w formie składniku eliksiru
- ???
No i oczywiście uznanie w oczach profesor Sprout.
8. Chcąc wylosować roślinę należy rzucić kością w TYM TEMACIE. Zależnie od wyniku postać trafia na:1 = CZOSNEK
2 = FRUWOKWIAT
3 = WRZESZCZĄCY ŻONKIL
4 = ZĘBATY BODZISZEK
5 = MLODA MANDRAGORA
6 = MIMBULUS MIMBLETONIA
Nie ma możliwości zmiany wylosowanej rośliny, ale jak zostało wspomniane, punktów ujemnych brak, a (dodatkowo) ilość przyznawanych punktów nie będzie zależna od tego co Wam wypadnie. Jeśli przy okazji ktoś porzuci swój projekt, ale fabularnie zaangażuje się w pomoc innej postaci, będzie mógł negocjować.
Tak samo, jeśli zabraknie Wam sesji.NA WYKONANIE ZADANIA MACIE CZAS DO 25 CZERWCA CZASU RZECZYWISTEGO
Linki do sesji, tak jak link do rzutu kością, poproszę na PW
Wyzwania:
Obecnie brak.
Szlabany:
Obecnie brak.
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|