- Vakel B. Bułhakow
Vakel Bułhakow
Wto Cze 23, 2015 11:30 pm
Karta postaci
Imię i nazwisko: Vaksilij Vladimirowicz Baron Bułhakow (pierwotnie Tadeusz Wokulski), dla ułatwienia nazywany przez anglojęzycznych pracowników Vakelem.
Data urodzenia: 16/02/1936 r.
Znak zodiaku: Wodnik
Imiona i nazwiska rodziców: Vladimir Vladimirowicz Bułhakow, prawdziwa matka nieznana opinii publicznej, wychowała go czystokrwista żona Vladimira (Jawia z domu Romanow). Rodzina Bułhakowów nie ma praktycznie żadnych wpływów w Wielkiej Brytanii, jednakże jest dosyć znana w rodzimej Rosji, gdzie mieszkają wszyscy jej członkowie poza Vakelem. Jego ojciec jest potwornym awanturnikiem, który nie boi się przemocy i nielegalnych interesów.
Krew: Czystokrwisty, posiada trzecie oko. Ponieważ prawda o jego pochodzeniu nie jest podana opinii publicznej uznaje się go za czystokrwistego, jednakże ze względu na mugolskiego pochodzenia matkę w rzeczywistości ma on status półkrwi. Przez te wszystkie lata prawda nie wyszła na jaw. Co przyniesie jutro - zobaczymy.
Miejsce zamieszkania: W czasie roku szkolnego zamek Hogwart. Posiada również mieszkanie w Londynie.
Wykształcenie: Ukończony Koldovstoretz.
Miejsce pracy/wyuczony zawód: Pracuje w Hogwarcie na stanowisku nauczyciela wróżbiarstwa. Jest znanym numerologiem i wróżbitą, często pisze artykuły do gazet, tworzy portrety numerologiczne za opłatą. Posiada również stały dochód z wydanych książek. Jedna z nich jest podręcznikiem do numerologii w Hogwarcie. Wcześniej pracował w Ilvermorny (odbył tam też swój pierwszy staż) oraz w Departamencie Tajemnic.
Cechy wyglądu
Wzrost: 185 cm
Waga: 69 kg
Kolor włosów: Brązowy
Kolor oczu: Szarozielony
Budowa ciała i postura: Ektomorfik. Nie jest zbyt wysportowany, ale nie można powiedzieć, że łamie się na wietrze lub dziwnie chodzi - jest jednym z tych szczęściarzy, którzy są zgrabni niezależnie od tego co i jak często jedzą.
Znaki szczególne: Ciało Bułhakowa, głównie plecy, uda, pośladki i barki pokrywa szereg paskudnych blizn, które chowa pod ubraniami. Grzywka opadająca wiecznie na prawe oko. Bardzo rzadkie, ledwo widoczne brwi. Zakłada do czytania okrągłe okulary.
Preferowany ubiór: Ubiera się bardzo elegancko. Legenda głosi, że ktoś kiedyś widział go bez koszuli i muszki. Zawsze czysty i schludny, roznosi wokół siebie zapach wody kolońskiej i delikatnej, kwiatowej woni. Drogie buty, garnitury szyte na miarę i ekskluzywne, czarodziejskie szaty projektowane na specjalne zamówienie przez Madame Malkin. Lubi wyglądać bogato. Nie oszczędza na wyglądzie.
Umagicznienie
Specyfikacja różdżki: Lipa, kolec jadowy mantikory, 13 cali, mało giętka. Brak specjalnych zdobień.
Bogin: Ojciec, chociaż przez pewien okres życia przybierał postać Miriam. Vakel boi się ludzi, którzy przypominają mu, że jest nikim. Ojciec wyżywał się na nim i bił go przez wiele lat, a była żona nazwała go niegodnym siebie ze względu na zniewieściałość.
Amortencja: Mieszanka cydru, wiśni i kwitnącego bzu, krew.
Widok z Ain Eingarp: Wpatruje się z zaciekawieniem swoimi wielkimi, błękitnymi oczyma. Złotowłosa, najpiękniejsza na świecie. Stoi po jego lewej stronie. Tam, gdzie zawsze lubiła stać. Była żona, ukochana, bratnia dusza... która zostawiła go dla innego. Ale to było przecież wiele lat temu, prawda? Rany goją się z czasem. Nawet złamane serce.
Zwierzę totemiczne: Dzik.
Przeszłość i przyszłość
Podsumowanie posiadanej wiedzy i umiejętności: Uzdolniony numerolog, wróżbita. Posiada trzecie oko i wiedzę o wszystkim co związane z przepowiadaniem przyszłości i czytaniem przeszłości, astrologią, wywoływaniem duchów, okultyzmem. Nie jest szczególnie uzdolniony jeżeli chodzi o eliksiry i zaklęcia - chociaż wykuł teorię wszystkiego na pamięć, to w praktyce... no, różnie bywa. Od dziecka uczono go jednak magii pojedynkowej (w tym zakazanej) ze względu na tradycje rodzinne. Jest więc w stanie się obronić. Najlepiej wychodzą mu czary związane z czyszczeniem i gotowaniem, prawdopodobnie przez skrajny pedantyzm. Jeżeli szukasz kogoś, kto dokładnie określi jutrzejszą temperaturę na podstawie stanu wątroby kurczaka, którego właśnie udusił - trafiłeś w dziesiątkę. Vakel ma również problemy z poruszaniem się na miotle, więc stał się posiadaczem prawdopodobnie jedynego w Hogwarcie latającego roweru, który został zaklęty tak, aby nie spadać i sobie głupiego ryja nie rozwalić. Poza tym Bułhakow, jak każdy zwariowany wróżbita foliarz wierzy w sztukę. Od wielu, wielu lat maluje i pisze wiersze, co uważa za jedyną słuszną formę przekazywania własnych emocji. Niestety, poza jasnowidzeniem i wiedzą jest czarodziejskim beztalenciem i nie wychyla się poza szarą miernotę.
Koncepcja gracza: W Vakelu od razu widać ojca, chociaż ten w życiu by sobie tego nie przyznał. Jest niesamowicie agresywny - można sprowokować go do bitki na pięści jednym zdaniem. Nie brak mu ambicji, dlatego od zawsze sięgał gwiazd. Dosłownie. Sukcesy Vakela oparte są na zdolności jasnowidzenia i generalnie widzenia czegoś więcej. W moich oczach to osoba szanowana za swoje osiągnięcia, znana i lubiana, ponieważ próbuje się na takiego kreować. Reputacja to dla niego wszystko. Na pewno chce stać się kimś w szeregach Śmierciożerców ze względu na poglądy rodziny, awansować w Hogwarcie. Celuję w minimum opiekuna domu, ale nie ukrywam chęci wygryzienia McGonagall i Dumbledore'a ze stanowisk. Mam nadzieję, że Czarny Pan mnie w tym poprze, w końcu Vakel to jego oddany sługa i po przejęciu władzy będzie musiał obsadzić kogoś na stanowisku dyrektorskim. Vakel nauczał już w Ilvermorny, jego nazwisko jest znane, a jego książka to szkolny podręcznik. Czy jest w tym gronie lepszy kandydat? Poza tym chętnie wezmę udział we wszelkich wydarzeniach związanych ze sztuką, pisaniem, tworzeniem. Poznam nowych artystów. Zaopiekuję się dziećmi Śmierciożerców w Hogwarcie, zaoferuję im dodatkowe zajęcia.
- Caroline Rockers
Re: Vakel Bułhakow
Sro Cze 24, 2015 9:49 pm
Witaj na Magicznej Kołysance!
Łap 10 dodatkowych fasolek, bo podobała mi się twoja KP, zwłaszcza żarcik o pracy. Na podstawie karty przydzielam ci 10 atutów i 5 słabości.
Atuty:
- Kroplą deszczu namaluję cię - postać przejawia zainteresowanie malarstwem, często nie jest w stanie oderwać się od pędzli i farb, zresztą ma na tyle dużą wiedzę, że jest w stanie użyć tego, co akurat jest pod ręką.
- Znajomość w półświatku - potrzebujesz nielegalnych eliksirów? Czarnomagicznych drobiazgów? A może po prostu chcesz zdobyć nieco tych zabronionych substancji po których ma się niezapomniane odloty? Dobrze trafiłeś. Ta postać doskonale wie, do kogo się z tym zwrócić. A nawet jeśli nie zna sprzedawcy bezpośrednio, to zna kogoś, kto ma kumpla, który zna jednego gościa...
- Królowa jest tylko jedna - postać wyróżnia się na tle innych. Wszyscy liczą się z jej zdaniem, jest wybierana na przewodniczącego szkolnego koła, kapitana drużyny, prefekta, czy choćby lidera grupy na zajęciach. Rozpoznawalna w całej szkole, wysyłana w delegacje przez pracodawców, bo któż prezentuje się lepiej?
- Obieżyświat - postać dużo podróżowała w swoim życiu. Nieobce są jej obce zwyczaje, ma wiele tematów do rozmów, a do tego posiada zdumiewającą umiejętność pakowania całego dobytku w jedną, poręczną torbę.
- Z dobrego domu - postać pochodzi z rodziny, która jest bogata, szlachecka lub po prostu znana. Może jej wujek to Minister Magii? Może matka jest znaną filantropką? Starszy brat wygrał mistrzostwa w Quidditchu? No a nazwisko Malfoy mówi samo za siebie.
- Natchniony - postać dostrzega więcej niż inni. Jest w niej pewna liryczność, potrafi spojrzeć na rzeczywistość z innej perspektywy, dostrzec elementy, które nie są widoczne dla zwykłych śmiertelników.
- Zawsze mówię prawdę - postać potrafi tak pięknie i wiarygodnie kłamać, że czasem nawet czarodziej specjalizujący się w legilimencji ma problemy ze stwierdzeniem, czy to prawda czy nie. Mówi że był we Francji a tak naprawdę był w pobliskim parku? Twierdzi, że spotkał Dumbledore'a gdy kupował coś na Nokturnie? Wciśnie to komuś tak, że nigdy się nie zorientuje.
- Gwiazdy są blisko - postać zna się na astronomii, potrafi bez większych problemów nakreślić mapę Księżyca czy różnych gwiazdozbiorów. Ma podstawą wiedzę, którą wykorzystuje na co dzień.
- Powróżyć pięknej pani? - postać opanowała materiał wykraczający poza podstawę, łatwiej uczy się o nowych metodach wróżenia i nawet jeśli nie ma daru jasnowidzenia, jej trzecie oko działa naprawdę dobrze. Jest w stanie dostrzec i zinterpretować pewne szczegóły, dzięki którym potrafi komuś coś powiedzieć, nie bacząc na to czy wróżba się sprawdzi czy nie.
- Z wyższych sfer - od razu widać że postać z tym atutem gustuje w tym co jest drogie. 30 par butów, 20 nowych marynarek i 15 tiar kupionych jednego dnia? Dla kogoś takiego taki wydatek to tyle co nic. A przynajmniej stwarza wrażenie, jakby mógł kupić wszystko, co tylko zobaczy.
Słabości:
- Koszmary - postać zmaga się z uporczywymi, częstymi koszmarami, które wpływają na jej koncentrację w ciągu dnia i utrudniają zebranie myśli. Worki pod oczami i niewyspanie są jej niemal nierozłącznymi towarzyszami, a spóźnienia na pierwsze w ciągu dnia zajęcia przestają zaskakiwać kogokolwiek.
- Naparzator - postać, która nie stroni od uzewnętrzniania się w sposób fizyczny. Stosunkowo łatwo go sprowokować. Wybuch gniewu może opierać się na przemocy słownej lub rzuceniu zaklęcia, lecz u naparzatora kończy się to najczęściej pobudzeniem całego ciała, co nierzadko ma smutne skutki (jednak czary śmigają w powietrzu szybciej niż pięść w stronę nosa).
- Mrok serca - postać czuje wewnętrzny pociąg do ciemnej strony. Jej potęga kusi go i wabi, tak że niemal nie sposób jej nie ulec, a wszelkie próby opierania się będą o wiele trudniejsze niż w przypadku innych postaci.
- Słaba głowa - postać bardzo szybko się upija, czasem wystarczą jej zaledwie dwa piwa by plątał jej się język i wykazywała nadmierną wesołość, a zmieszanie alkoholi prowadzi do różnych nieprzyjemnych powikłań zakończonych po pobudce słynnym kacem-mordercą.
- Zaślepienie - postać ma swój pogląd na dany temat i za nic w świecie nie przyzna, że się myli. Może to być twierdzenie o wyższości czarodziejów czystokrwistych, może przekonanie o tym, że centaury są bezrozumnymi zwierzętami, a może zwyczajnie nie przyjmuje do wiadomości, że ktoś woli smarować bułkę najpierw masłem, a dopiero potem dyniowym dżemem. Żadne logiczne tłumaczenia nie są dla postaci wiarygodne, a nawet widzą na własne oczy, że się mylą, próbują dowieść swojej racji.
Łap 10 dodatkowych fasolek, bo podobała mi się twoja KP, zwłaszcza żarcik o pracy. Na podstawie karty przydzielam ci 10 atutów i 5 słabości.
Atuty:
- Kroplą deszczu namaluję cię - postać przejawia zainteresowanie malarstwem, często nie jest w stanie oderwać się od pędzli i farb, zresztą ma na tyle dużą wiedzę, że jest w stanie użyć tego, co akurat jest pod ręką.
- Znajomość w półświatku - potrzebujesz nielegalnych eliksirów? Czarnomagicznych drobiazgów? A może po prostu chcesz zdobyć nieco tych zabronionych substancji po których ma się niezapomniane odloty? Dobrze trafiłeś. Ta postać doskonale wie, do kogo się z tym zwrócić. A nawet jeśli nie zna sprzedawcy bezpośrednio, to zna kogoś, kto ma kumpla, który zna jednego gościa...
- Królowa jest tylko jedna - postać wyróżnia się na tle innych. Wszyscy liczą się z jej zdaniem, jest wybierana na przewodniczącego szkolnego koła, kapitana drużyny, prefekta, czy choćby lidera grupy na zajęciach. Rozpoznawalna w całej szkole, wysyłana w delegacje przez pracodawców, bo któż prezentuje się lepiej?
- Obieżyświat - postać dużo podróżowała w swoim życiu. Nieobce są jej obce zwyczaje, ma wiele tematów do rozmów, a do tego posiada zdumiewającą umiejętność pakowania całego dobytku w jedną, poręczną torbę.
- Z dobrego domu - postać pochodzi z rodziny, która jest bogata, szlachecka lub po prostu znana. Może jej wujek to Minister Magii? Może matka jest znaną filantropką? Starszy brat wygrał mistrzostwa w Quidditchu? No a nazwisko Malfoy mówi samo za siebie.
- Natchniony - postać dostrzega więcej niż inni. Jest w niej pewna liryczność, potrafi spojrzeć na rzeczywistość z innej perspektywy, dostrzec elementy, które nie są widoczne dla zwykłych śmiertelników.
- Zawsze mówię prawdę - postać potrafi tak pięknie i wiarygodnie kłamać, że czasem nawet czarodziej specjalizujący się w legilimencji ma problemy ze stwierdzeniem, czy to prawda czy nie. Mówi że był we Francji a tak naprawdę był w pobliskim parku? Twierdzi, że spotkał Dumbledore'a gdy kupował coś na Nokturnie? Wciśnie to komuś tak, że nigdy się nie zorientuje.
- Gwiazdy są blisko - postać zna się na astronomii, potrafi bez większych problemów nakreślić mapę Księżyca czy różnych gwiazdozbiorów. Ma podstawą wiedzę, którą wykorzystuje na co dzień.
- Powróżyć pięknej pani? - postać opanowała materiał wykraczający poza podstawę, łatwiej uczy się o nowych metodach wróżenia i nawet jeśli nie ma daru jasnowidzenia, jej trzecie oko działa naprawdę dobrze. Jest w stanie dostrzec i zinterpretować pewne szczegóły, dzięki którym potrafi komuś coś powiedzieć, nie bacząc na to czy wróżba się sprawdzi czy nie.
- Z wyższych sfer - od razu widać że postać z tym atutem gustuje w tym co jest drogie. 30 par butów, 20 nowych marynarek i 15 tiar kupionych jednego dnia? Dla kogoś takiego taki wydatek to tyle co nic. A przynajmniej stwarza wrażenie, jakby mógł kupić wszystko, co tylko zobaczy.
Słabości:
- Koszmary - postać zmaga się z uporczywymi, częstymi koszmarami, które wpływają na jej koncentrację w ciągu dnia i utrudniają zebranie myśli. Worki pod oczami i niewyspanie są jej niemal nierozłącznymi towarzyszami, a spóźnienia na pierwsze w ciągu dnia zajęcia przestają zaskakiwać kogokolwiek.
- Naparzator - postać, która nie stroni od uzewnętrzniania się w sposób fizyczny. Stosunkowo łatwo go sprowokować. Wybuch gniewu może opierać się na przemocy słownej lub rzuceniu zaklęcia, lecz u naparzatora kończy się to najczęściej pobudzeniem całego ciała, co nierzadko ma smutne skutki (jednak czary śmigają w powietrzu szybciej niż pięść w stronę nosa).
- Mrok serca - postać czuje wewnętrzny pociąg do ciemnej strony. Jej potęga kusi go i wabi, tak że niemal nie sposób jej nie ulec, a wszelkie próby opierania się będą o wiele trudniejsze niż w przypadku innych postaci.
- Słaba głowa - postać bardzo szybko się upija, czasem wystarczą jej zaledwie dwa piwa by plątał jej się język i wykazywała nadmierną wesołość, a zmieszanie alkoholi prowadzi do różnych nieprzyjemnych powikłań zakończonych po pobudce słynnym kacem-mordercą.
- Zaślepienie - postać ma swój pogląd na dany temat i za nic w świecie nie przyzna, że się myli. Może to być twierdzenie o wyższości czarodziejów czystokrwistych, może przekonanie o tym, że centaury są bezrozumnymi zwierzętami, a może zwyczajnie nie przyjmuje do wiadomości, że ktoś woli smarować bułkę najpierw masłem, a dopiero potem dyniowym dżemem. Żadne logiczne tłumaczenia nie są dla postaci wiarygodne, a nawet widzą na własne oczy, że się mylą, próbują dowieść swojej racji.
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach