Go down
Magic Lullaby
Mistrz Gry
Magic Lullaby

Nauka zaklęć  Empty Nauka zaklęć

Pią Lut 19, 2016 1:06 am
Nauka zaklęć

Gdyby ktoś  nie był świadom - zaklęcia rzuca się za pomocą RÓŻDŻKI. Skoro to jest jasne - można iść dalej.
Zaklęcia nabywane są poprzez wydawane fasolki, samodzielne studiowanie, nagrody fabularne lub wspólne uczenie się ich z innymi użytkownikami. Koniecznie zajrzyj do listy zaklęć.

O nauce danego zaklęcia można poinformować w tym miejscu.

Uczniowie mogą nauczyć się głównie zaklęć poznanych podczas lekcji; więcej na ten temat w tym miejscu. Oczywiście nie jest powiedziane, że wybrany czarodziej potrafi wykonać każde zaklęcie z podanych tam spisów. Niektórym nie od razu udaje się zamienić szczura w kanapkę, czy też wyczarować tarczę - do tego potrzebne są ćwiczenia. Do tego między innymi jest właśnie System Fasolkowy.  Jeśli danego zaklęcia, które użytkownik chce wykupić, nie ma na żadnej liście Nauki w Hogwarcie, może się go nauczyć fabularnie, na przykład na Kółku Korepetycji. Istnieją zaklęcia, które mogą mieć indywidualne wymogi odnośnie ich nauki (jak na przykład zaklęcie Patronusa). Istotne jest również to, że Mistrz Gry decyduje czy siła waszego zaklęcia staje się z czasem większa czy też nie (chodzi o to, że jeśli powiedzmy Incendio sprawiało, że podpalaliście zaledwie świeczki to przy ćwiczeniach i częstszym używaniu Mistrz Gry może wam je wzmocnić i płomienie tego zaklęcia będą mogły objąć większe przedmioty).

Uwaga! Zaklęcia, które przysługują danemu domowi można wykupić, o ile spełnia się wymagane warunki!

Dorośli dostają początkowo zależnie od wieku pewną ilość czarów do wybrania - informacje o tym znajdą w temacie fasolek, w jednym ze spoilerów. Mają oni większe pole do popisu pod względem wykupywania i wybierania sobie zaklęć, bowiem mogą wybierać pośród wszystkich zaklęć dostępnych dla każdego czarodzieja. W kwestii zaklęć zaznaczonych kolorem dla wybranych osób, czy też grup, można się o nie ubiegać! Wystarczy napisać PW do kogoś z administracji, pisząc o jakie zaklęcie chodzi i dlaczego dana postać powinna je poznać. Admin może pozwolić temu komuś wykupić za fasolki wybrane zaklęcie lub zaproponować jakieś fabularne rozwiązanie.

Oczywiście są pewne wyjątki - chodzi tu o zaklęcia, które znają tylko określone osoby lub grupy, lub o zaklęcia z kategorii: "Pradawne" i "Niewybaczalne".

Uwaga! Jeśli komuś nie uda się wyrzucić kością do lekcji odpowiednią ilość 'Traf' w danej sesji to w kolejnej sesji będzie musiał próbować od nowa! Nie ma możliwości przenoszenia i łączenia swoich wyników.


Zajęcia Szkolne
Regulowane jest to przez nauczyciela, tak samo w przypadku zajęć pozalekcyjnych prowadzonych przez dorosłego.
Jeśli ktoś ma wykupioną Specjalizację z kategorii z której pochodzi dane zaklęcie to nie musi rzucać kością.

Spotkania Klubów
Można uczyć się grupowo lub w parach - ten kto umie z tym, który nie umie. Uczeń musi wtedy wyrzucić przynajmniej dwa razy kością do lekcji 'Traf', żeby zaklęcie się udało i praktycznie je zastosować. Dorosły zaś potrzebuje wyrzucić przynajmniej trzy razy kością do lekcji 'Traf', żeby zaklęcie się udało i również praktycznie je zastosować. Osoby ze Specjalizacją mogą się nauczyć zaklęcia, wyrzucając tylko jeden 'Traf'. Dotyczy to zarówno uczniów, jak i dorosłych.
Można się nauczyć maksymalnie dwóch zaklęć podczas jednego dnia. Jest dozwolonych sześć rzutów na sesję z czego dwa na posta dla ucznia.
Jest dozwolonych siedem rzutów na sesję z czego dwa na posta dla dorosłego.

Na Własną Rękę
Należy wyrzucić pięciokrotnie 'Traf' kością do lekcji, wraz z fabularnym przyswojeniem sobie formułki z książki lub z notatek i praktycznie zastosować te zaklęcie.
Osoby ze Specjalizacją mogą przyswoić zaklęcie, mając tylko trzykrotną kość 'Traf'.
Można się nauczyć jednego, maksymalnie dwóch zaklęć podczas jednego dnia.
Dla uczniów jest dozwolonych dziesięć rzutów na sesję z czego dwa na posta.
Dla dorosłych jest dozwolona nieograniczona liczba rzutów na sesję z czego dwa na posta.

Dla Nielicznych
Do zaklęć trudniejszych należy mieć odpowiednie predyspozycje, które są zależne od charakteru i mocy danego czarodzieja. Nauka regulowana jest przez wybranego nauczyciela, NPC-a lub MG. Specjalizacja sprzyja szybszemu przyswajaniu wiedzy, jeśli zaklęcie dotyczy wykupionej kategorii.

Zaklęcia Niewybaczalne
Były zakazane, spaczają czarną magią. Dzięki dekretowi Ministra Magii obecnie nie trafia się za ich użycie do Azkabanu. Nie każdy może się ich nauczyć. Opanowanie Zaklęć Niewybaczalnych występuje w formie procentowej. Im częściej i dokładniej są one rzucane, tym bardziej ich moc rośnie (rośnie o 5% wraz z każdym poprawnym użyciem). Należy jednak pamiętać, że nie każdy jest zdolny do rzucenia takiego zaklęcia. Opanowanie któregoś z tych zaklęć odbywa się fabularnie; użycie Niewybaczanego zależy od wydarzeń, emocji, które towarzyszą danej postaci i predyspozycji, nie mówiąc już o PD i kości. Na początku skuteczność takich zaklęć jest krótkotrwała i niewielka, wraz z kolejnymi razami, czarodziejowi idzie coraz lepiej. Dorośli czarodzieje - zwłaszcza Śmierciożercy - mogą jednak sami wybrać swój procentowy poziom, ówcześnie jednak informując o tym któregoś z adminów.

Zaklęcia Czarnomagiczne i Białomagiczne
Zazwyczaj wykluczają siebie wzajemnie - czarodziej władający białą magią nie może władać czarną i na odwrót, ale istnieją przypadki, kiedy można używać zarówno zaklęć białomagicznych jak i czarnomagicznych. Jest to jednak determinowane przez rodzaj używanych dotychczas uroków, a także dany charakter i możliwości czarodzieja. Możliwe jest także badanie tych dyscyplin razem, bez używania zaklęć czarnomagicznych czy białomagicznych - jest to niemniej bardzo ryzykowne i może spowodować trwałe, nieodwracalne zmiany.   Trzeba ogólnie pamiętać, iż długotrwałe korzystanie z tych specyficznych rodzajów magii wpływa zawsze na charakter danej postaci. Można się ich uczyć wyłącznie z odpowiednich ksiąg. Ich nauce sprzyjają oczywiście Specjalizacje.

Klątwy
Klątwy pozornie łatwo można przyswoić. W przypadku popełnienia najmniejszego błędu coś jednak może nie wypalić i wtedy  zwraca się ona przeciwko rzucającemu. Przede wszystkim należy postępować  zgodnie z instrukcjami i mieć świadomość tego, co chce się uczynić.  Dana postać powinna mieć jakieś podstawy lub predyspozycje do rzucenia klątwy, zwłaszcza, że czynność ta  bywa bardzo męcząca – konsekwencje są regulowane przez MG.
Sprzyja tutaj Specjalizacja Magii Rytualnej, a nauczenie się i rzucenie klątwy odbywa się pod okiem MG.  

Zaklęcia Pradawne
Nie można się ich nauczyć (nie dotyczy Dumbledora, Voldemorta i poszczególnych NPC) - można je co najwyżej studiować i w zależności od rozwoju postaci, być może będzie miała ona szansę spróbować któreś z nich rzucić. Należy jednak pamiętać, że trzeba mięć skądś dostęp do źródeł, które pomogą przy "studiowaniu" tego typu zaklęć, a także odpowiednie predyspozycje. Samo bowiem czytanie przez osoby nieodpowiednie może spowodować nieodwracalne szkody i zmiany.

Eksperymentalne i Niezidentyfikowane Zaklęcia
Praktycznie zawsze wiążą się z wielkim ryzykiem. Oczywiście każdy czarodziej może próbować na własną rękę wymyślić jakieś zaklęcie, albo  użyć któregoś, które ma nieznane konsekwencje - wtedy jednakże jest ogromna szansa na to, że coś może się stać rzucającemu.
Nauka i sprawdzanie takiego zaklęcia jest kontrolowane przez MG – gracze mogą jednak podać ewentualne konsekwencje i swoje osobiste sugestie MG by ten mógł je wykorzystać, jeśli uzna je za prawidłowe.

Zaklęcia, których nie ma na spisie
Mogą zostać użyte na fabule, ale muszą to być zaklęcia typowo użytkowe lub transmutacyjne, niezwiązane stricte z pojedynkami, z zadawaniem obrażeń innym i tym podobne. Zostają uznane jako "opanowane". Przede wszystkim i głównie jest to skierowane w stronę dorosłych; bardzo ważny jest tutaj ich wiek. Mogą wcześniej skonsultować się  z którymś z  adminów, jeśli nie są pewni czy mają prawo użyć danego zaklęcia.


Ostatnia Aktualizacja: 30.06.18 r.
Powrót do góry
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach