Go down
Rudolf Greengrass
Gryffindor
Rudolf Greengrass

Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone) Empty Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone)

Pią Lut 01, 2019 1:32 pm
Jak wyżej


Ostatnio zmieniony przez Rudolf Greengrass dnia Nie Lut 10, 2019 10:24 pm, w całości zmieniany 1 raz
Rudolf Greengrass
Gryffindor
Rudolf Greengrass

Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone) Empty Re: Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone)

Pią Lut 01, 2019 1:48 pm
Miotły


  • Zmiatacz 1 (40 galeonów) - miotła wyprodukowana przez Wytwórnię Mioteł Zmiataczy w 1926 roku jako pierwszy model tej firmy.



  • Zmiatacz 2 (35 galeonów) - miotła wyprodukowana przez Wytwórnię Mioteł Zmiataczy w 1934 roku. Można powiedzieć, że była to szybsza wersja Zmiatacza 1 z kilkoma poprawkami. Po wyprodukowaniu tej miotły bracia Ollerton byli znów na szczycie rynku.



  • Zmiatacz 3 (54 galeony) - magiczna miotła wyprodukowana przez Wytwórnię Mioteł Zmiataczy w 1937 roku. Była znacznie szybsza od Zmiatacza 1 czy Zmiatacza 2. Jej sukces trwał do 1938 roku, ponieważ w tym samym czasie powstała Kometa 180, która zdominowała rynek.



  • Zmiatacz 5 (42 galeony) - miotła wyprodukowana przez Wytwórnię Mioteł Zmiataczy przed 1953 rokiem.



  • Piorun VII (100 galeonów) - miotła produkowana w Manchester w Anglii. Stanowi konkurencje dla Błyskawicy Doskonałej. Niektórzy sądzą, że twórcy dla szybkości poświęcili w tej miotle bezpieczeństwo.



  • Migdrąg (60 galeonów) -  miotła, która została wyprodukowana w 1952 roku przez firmę Black Forest. Migdrągi były o wiele szybsze od poprzedników, Świetlistych Smug, traciły jednak moc przy wzbijaniu się w górę. Migdrągi nigdy nie były używane przez żadną profesjonalną drużynę quidditcha.



  • Księżycowa Brzytwa (do zdobycia tylko na fabule) - miotła sportowa, która była dużym postępem w dziedzinie produkcji mioteł latających. Model ten był smukły, a rączka została wykonana z jesionowego drewna.



  • Syberyjska Strzała (80 galeonów) -  światowej klasy miotła wyścigowa, produkowana w Rosji. Niezwykle rzadko dostępna na terenie Anglii



  • Świetlista Smuga (64 galeony) - miotła, która została wyprodukowana w 1940 roku przez firmę Black Forest. Chociaż Świetliste Smugi nie były tak bardzo szybkie jak Zmiatacze lub Komety, to zauważono, że były bardzo elastyczne i osiągały lepsze wyniki w quidditchu.



  • Dębowy Grom 79 (93 galeony i 20 sykli) - Jest  to ładna miotła o wyjątkowo grubej dębowej rączce, przystosowana do dalekich lotów i odporna na silne wiatry. Miotła została zbudowana w całości przez wynalazcę, Grimstone'a.



  • Gwiezdna Zamiatarka XXI (63 galeony 10 knutów) - Amerykańska miotła, która cieszy się również sporą popularnością w Anglii



  • Błękitna Butla (36 galeonów) - Jest to specjalna rodzinna miotła, która jest przeznaczona do latania w kilka osób. Miotła jest wyposażona w specjalny alarm, który utrudnia jej kradzież



  • Kometa 180 (45 galeonów) -  miotła, która została wyprodukowana w 1938 roku przez firmę Spółka Wytwórców Komet. Została nazwana Kometa 180, ponieważ był to 180 testowany model przed wypuszczeniem na rynek.



  • Varápidos (180 galeonów) - Niezwykle rzadka miotła, produkowana przez portugalską firmę. Najbardziej popularna jest w Brazylii, natomiast rzadko kiedy sprowadza się ją do Anglii. Można to zrobić na specjalne zamówienie kupującego, ale wówczas cena miotły  automatycznie wzrasta.



  • Yajirushi (50 galeonów) - Miotła produkowana w Japonii. W Anglii jest rzadko dostępna. Można, jednak sprowadzić ją na specjalne zamówienie, co odbije się też najpewniej na cenie samej miotły)


  • Dziecięca miotełka (30 galeonów) - Bezpieczna miotła przeznaczona dla najmłodszych czarodziejów i czarownic. Miotełki nie unoszą się wyżej niż około stopy nad ziemię, na dodatek dzieci nie są w stanie w niej rozwinąć zbyt dużej prędkości


Ostatnio zmieniony przez Rudolf Greengrass dnia Nie Lut 10, 2019 9:28 pm, w całości zmieniany 1 raz
Rudolf Greengrass
Gryffindor
Rudolf Greengrass

Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone) Empty Re: Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone)

Wto Lut 05, 2019 5:58 pm
Eliksiry Leczące:


  • Antidotum na niepopularne trucizny (4 galeony 3 sykle) - Eliksir leczy drobne magiczne dolegliwości i zatrucia. Stosuje się go często przy ugryzieniu przez bahankę.



  • Antidotum na piwo kremowe (3 galeony) - Przydatne jedynie w wypadku skrzatów, które jako jedyne są w stanie upić się piwem kremowym.



  • antidotum na popularne trucizny (5 galeonów 10 sykli) - Stosuje się go przy ugryzieniu lub użądleniu różnych zwierząt. Na Przykład można nim polewać ugryzienie gnoma ogrodowego.



  • Balsam z płonącej lewizji (10 galeonów) - Gęsty płyn, który wydobywa z siebie błękitną poświatę. Działa on przeciwbólowo. Wystarczy wetrzeć odrobinę tego eliksiru w miejsce bólu, by po chwili doznać ulgi. Balsam ma właściwości silnie chłodzące oraz wydobywa się z niego intensywny miętowy zapach.



  • Balsam ze stokrotki (7 galeonów 10 knutów) - Tyle co same stokrotki pachną ładnie, ten balsam śmierdzi niemiłosiernie, na dodatek ma zgniło żółty kolor. Ale po nim znikają niewielkie blizny, i małe siniaki



  • Eliksir bujnego owłosienia (8 galeonów 15 sykli) - Nie jest to skomplikowany eliksir, a po jego zażyciu pijący może spodziewać się powstania bujnej fryzury. Efekt, jednak mija po kilku godzinach, dlatego niezbędne jest przyjmowanie tego eliksiru regularnie (należy, jednak uważać, gdyż na magicznym rynku znajduje się mnóstwo podróbek tego eliksiru)



  • Eliksir czyszczący rany  (4 galeony) - Substancja ma purpurowy kolor, i dobrze jest go posiadać w domu, w wypadku gdyby któryś z domowników zranił się i trzeba było oczyścić ranę.



  • Eliksir na kaszel (3 galeony 10 sykli 4 knuty) - Eliksir który niweluje, lub zmniejsza kaszel u czarodzieja. Można przyrównać go do mugolskiego syropu, bowiem również jest gęsty i niezwykle słodki



  • Mikstura powodująca senność (12 galeonów) - Opary tego eliksiru wywoływały senność lub znużenie u każdego kto tylko znalazł się w jego pobliżu. Eliksir ten stosuje się również jako dobry lek na bezsenność.



  • Napój leczący z czyraków (6 galeonów 7 sykli 2 knuty) - Kolejna obowiązkowa pozycja w magicznej apteczce każdego domu czarodziejów. Czyraki są czym wyjątkowo nieprzyjemnym i każdy raczej chciałby się ich szybko pozbyć



  • Eliksir pieprzowy (3 galeony) -  Silnie rozgrzewający eliksir, który podaje się przy przeziębieniach. Nie gwarantuje on, jednak pełnego wyleczenia. Mogą wystąpić nawet skutki uboczne w postaci wydobywającej się pary z uszu



  • Eliksir spokoju (7 galeonów 10 sykli) - Łagodzi zszargane nerwy i wprowadza pijącego w przyjemny stan wyciszenia



  • Eliksir Neelama (10 galeonów 3 knuty) - Dodaje żywotności i przyspiesza gojenie się ran



  • Napój z czyraków (4 galeony 10 sykli 5 knutów) - Zwany też Wywarem Czyrakobulwowym Na Trądzik. Eliksir, dzięki któremu można pozbyć się drobnych zmian ze swojego swojego ciała np. trądziku, zaskórników. Bardzo popularny wśród młodych osób. Słabszy od Napoju Leczącego Czyraki.



  • Wywar Z Mniszka Lekarskiego (3 galeony) - eliksir dobry na grypę i bóle brzucha.



  • Eliksir Słodkiego Snu (10 galeonów 3 sykle) - Eliksir, który powoduje natychmiastowo zaśnięcie osoby, która go wypije. Mikstura jest podawana cierpiącym na bezsenność, lub dzieciom, które mają problem ze zasnięciem. Można podawać go doustnie, nasączać pokarm, lub dodawać do innych napojów. Eliksir słodkiego snu często podaje się w Mungu. Po wypiciu mikstury nie ma się żadnych snów.



  • Eliksir czuwania (13 galeonów) - eliksir, który powoduje, że człowiek nie czuje się senny i przez jakiś czas nie musi spać. Stosowany za często powoduje ogromne zmęczenie, omdlenia, senność lub wycieńczenie. Znajduje zastosowanie również w leczeniu marazmów, czy depresji



  • Eliksir Zamieć (7 galeonów 14 sykli) - przyspiesza refleks, poprawia koordynację i koncentrację. Pozwala na szybsze wykonanie ruchu, co może być niezwykle przydatne podczas chociażby pojedynków.



  • Woda Księżycowa (10 galeonów)  - poprawia zdolność koncentracji oraz szybkość i swobodę przyswajania wiedzy, jednak nie jest to silny eliksir, działa jedynie na zasadzie stymulującego leku. Przed rozpoczęciem rytuału tworzenia należy spalić w szklanym naczyniu gałązki waleriany.



  • Eliksir Spokojnego Sumienia (cena do negocjacji) - niweluje prawdopodobieństwo zajścia w ciążę do 99%. Należy go spożyć przed lub najpóźniej 24 godziny po stosunku. (wykonywany jest tylko na specjalne zamówienia)



Zakup jakich kolwiek eliksirów może wiązać się z zakupem podrobionego eliksiru, którego skutki mogą być trudne do przewidzenia. Dlatego zaleca się zakup eliksirów tylko z wiarygodnych źródeł.
Rudolf Greengrass
Gryffindor
Rudolf Greengrass

Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone) Empty Re: Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone)

Sob Lut 09, 2019 1:13 pm
Eliksiry Czarnomagiczne


Jedyną metodą, aby zdobyć taki eliksir to znajomość osoby, która warzeniem nielegalnych mikstur się zajmuje. Są one, jednocześnie niezwykle trudno dostępne, a posiadanie takich substancji, jak i handlowanie nimi jest surowo zakazane przez magiczne prawo.
Ceny wszystkich czarnomagicznych eliksirów są do negocjacji z osobą, która tymi eliksirami handluje



  • Auxilium - eliksir sprawia, że osoba, która go zażyła, traci jakiekolwiek opory przed zaufaniem nam i powierzeniem swego życia w nasze ręce – ze względu na czarnomagiczne pochodzenie i jego niezwykłą siłę, proces łamania blokad może się okazać stały u słabszych jednostek. Taka osoba staje się służącym tego, kto przyrządził eliksir lub nawet grupy osób – w zależności od tego, czyja cząstka ciała znalazła się w wywarze (w przypadku grupy osób działanie to jest osłabione, jeśli nie poda się w większej dawce). Dana persona nadal zachowuje wolną wolę w stosunku do innych, jest względnie sobą, zmienia się jedynie nastawienie do twórcy Auxilium – jest gotowa na każdą zachciankę i pomaga nawet przy najmniejszym skinieniu palca. Uwaga! Eliksir nie wpływa na uczucia!



  • Czarny Sen - wywołuje koszmarne, ponure wizje w snach śniącego, przemieniając jego życie i wszystkie powodzenia w pasmo porażek i niepowodzeń i tym samym przysłania rzeczywistość, u większości osób doprowadzając do całkowitego zatracenia, kończącego się samobójstwem. Mogą mu się oprzeć osoby o silnej woli, silnym charakterze, w mniejszej podstawowej dawce. Eliksir ten jest bezzapachowy, dlatego bardzo łatwo go dodać do czyjejś herbaty... Wystarczą trzy krople, by osiągnąć zamierzony efekt. Jedna kropla eliksiru wywołuje jedynie koszmary i porą nocną bezsenność z ich powodu.



  • Eliksir Nienawiści - ten eliksir zasiewa w spożywającym niezwykłą nienawiść do wszystkiego lub do jednej wybranej osoby - niemniej skutkuje to tym, że efekt jest bardziej dosadny. Życie celu zamienia się w najgorsze piekło, zwłaszcza, jeśli była ona bliska człowiekowi, który tę miksturę wypił.



  • Eliksir Rozpaczy – eliksir ma za zadanie sprawić by ofiara, który go wypiła poczuła ból, rozpacz i by wszystkie najgorsze wspomnienia wróciły do niej. Mówi się, że czarnoksiężnicy stosują go do torturowania ofiar. Zbyt duża dawka eliksiru może zabić.



  • Trupi Jad - eliksir, który powoduje powolne, stopniowe gnicie ciała – jeśli ma się szczęście, tylko żołądek i skórę, jeśli pecha – atakuje od razu wszystkie narządy wewnętrzne. Nie objawia swego działania na zewnątrz. Łatwo go rozpoznać przez fakt, że powoduje wymioty krwią i wydobywający się z ust zapach zgnilizny – niestety wtedy jest to już późne stadium, mogące się okazać nieodwracalnym. Eliksir ten ma charakterystyczny zapach zgniłych jaj, powoduje wyjątkowo bolesną, długą śmierć – jeśli objawy nie zostaną wykryte wcześniej, skutków eliksiru może nie być w stanie wyleczyć żaden uzdrowiciel.



  • Wywar Śmiertelnego Omdlenia - osobę, która wypije dany wywar zacznie brać niezmierna gorączka i duszności. Do czterech godzin będą one narastały. W następnym etapie osoba będzie mdlała i budziła się na przemian. Ostatnim etapem jest tworzenie się wielkiej wypukłości na krtani, która z chwilą wzrasta i pęka powodując natychmiastową śmierć.



  • Wywar Żywej Śmierci - eliksir powodujący omdlenia, które dla niedoświadczonych czarodziejów mogą być podobne do śmierci. Jest też wykorzystywany jako środek łagodzący ból. Lecz nie należy używać go w dużych ilościach, gdyż może spowodować uszkodzenie mózgu lub nawet śmierć.


Ostatnio zmieniony przez Rudolf Greengrass dnia Nie Lut 10, 2019 10:23 pm, w całości zmieniany 1 raz
Rudolf Greengrass
Gryffindor
Rudolf Greengrass

Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone) Empty Re: Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone)

Sob Lut 09, 2019 2:51 pm
Składniki Eliksirów

Zwierzęce:


  • Oczy węgorza (5 galeonów za szt.) -  narządy optyczne węgorza. Używa się ich w procesie wytwarzania eliksirów



  • Oczy żuka( 4 galeony za szt.) - powszechny składnik do wytwarzanie eliksirów.



  • Otwornica (7 galeonów 10 sykli 5 knutów) - grupa organizmów należących do królestwa Protista. Posiadają mineralne pancerzyki, w które mogą się zwinąć w celu ochrony. Co najmniej jeden z gatunków otwornic był używany jako składnik eliksirów.



  • Pancerz chropianka (10 galeonów) -  pancerz pozyskiwany z chropianka. Bardzo cenny i trudny do pozyskania składnik eliksirów. Pancerze znalazły wykorzystanie w produkcji niektórych antidotów, między innymi Antidotum na Niepopularne Trucizny.



  • Pijawki (5 galeonów za buteleczkę) -  zwierzęta o właściwościach magicznych. Są ważnym składnikiem eliksiru wielosokowego



  • Pióro memortka (8 galeonów 16 sykli 10 knutów) - piórko pozyskiwane od malutkiego, magicznego ptaka, memortka. Jest ono niebieskie i cętkowane. Używane do produkcji veritaserum i eliksirów wspomagających pamięć



  • Czułki szczuroszczeta (15 galeonów) - niezwykle rzadki składnik pozyskiwany z grzbietu szczuroszczeta. Spożycie macki zwiększało odporność na klątwy i uroki. Przedawkowanie jednak objawiało się fioletowym kolorem włosów w uszach.



  • Proszek z ośmiornicy (5 galeonów 20 sykli) - jeden ze składników eliksirów. Wykonywany był z wysuszonego miąższu z ośmiornicy. Zwiększa siłę działania eliksirów.



  • Dżdżownice (2 sykle za szt.) - zwierzęta żyjące w glebie, służące jako składnik eliksiru powodującego kurczenie się ludzi i zwierząt. Zwierzęta muszą być już martwe, do eliksiru wrzuca się je w całości.



  • Rogate ślimaki (7 galeonów 10 sykli) - składnik niektórych eliksirów, używany między innymi do produkcji lekarstwa na czyraki.



  • Róg buchorożca (20 galeonów) - potężny magiczny przedmiot pozyskiwany od buchorożców. W środku znajduje się wybuchowy płyn, który podczas zderzenia z innym przedmiotem czy stworzeniem eksploduje. Jest ważnym składnikiem eliksirów, potrafi wszystko przeciąć, jest bardzo drogim, wpisany na listę towarów niewymienialnych klasy B.



  • Róg dwurożca (10 galeonów 16 sykli 10 knutów) -  składnik eliksirów pozyskiwany od niebezpiecznego, czarodziejskiego stworzenia - dwurożca, który jak sama nazwa wskazuje, posiada dwa rogi, które zrzuca co rok. Czarodzieje zbierają je, kiedy tylko właściciel odejdzie. Sproszkowany róg dwurożca jest jednym ze składników eliksiru wielosokowego.



  • Róg garboroga (15 galeonów 10 sykli) -  cenny składnik eliksirów pozyskiwany z garborogów, który mieli się na proszek. Rogi te są bardzo drogie ze względu na trudność w ich zdobyciu. Przeszkodą jest bardzo agresywne usposobienie garborogów oraz ich skóra twardsza od smoczej. Składnik ten stosuje się do Antidotum na Niepopularne Trucizny.



  • Róg jednorożca (20 galeonów) - róg posiadający magiczne właściwości, przez co jest użytecznym składnikiem do wytwarzania eliksirów, takich jak antidotum na Popularne Trucizny. W mitach rogi jednorożca mają właściwości oczyszczające, które są używane do rozpuszczania trucizn, dlatego są wykorzystywane przy warzeniu antidotum na Popularne Trucizny



  • Serce krokodyla (10 galeonów 10 knutów) - organ wewnętrzny krokodyla



  • Skarabeusz (15 sykli za szt.) - Owad pochodzący z Egiptu, składnik eliksirów.



  • Skrzydła elfa (17 galeonów 15 sykli) - służące do latania części ciała elfów, wykorzystywane przez czarodziejów jako składniki eliksirów (m.in. eliksiru upiększającego oraz eliksiru gotowości. Usunięcie skrzydeł nie jest dla elfa śmiertelne, ale wywoła u niego wielkie rozdrażnienie, z powodu naturalnej próżności tych stworzeń. Ponieważ bardzo trudno podejść i schwytać elfa, ich skrzydła są uważane za cenne składniki eliksirów.



  • Skrzydła nietoperza (5 galeonów 10 sykli 3 knuty) - składnik niektórych eliksirów



  • Skórka boomslanga (14 galeonów) - skóra małego, jadowitego węża używana jako składnik niektórych eliksirów.



  • Jad bahanek (10 galeonów) - substancja pozyskiwana od bahanek, składnik eliksirów.



  • Jajo popiełka (14 galeonów 10 sykli 5 knutów) - jajo należące do magicznego węża popiełka, który rodzi się z popiołu niepilnowanego magicznego ognia. Najczęściej występuje w postaci zamrożonej.



  • Jaszczurze udka (3 galeony 5 knutów) -  jeden ze składników eliksirów. Często można spotkać go w formie ususzonej



  • Smocza krew (25 galeonów 19 sykli) - krew pozyskiwana z dowolnego gatunku smoka. Ma szereg właściwości magicznych. Sprzedawana jest w kryształowych flakonikach, ze względu na trudności z pozyskaniem substancji jest bardzo droga. Ma co najmniej dwanaście zastosowań



  • Smocza wątroba (16 sykli) - organ wewnętrzny smoka.



  • Smocza łuska (18 sykli) -  składnik eliksirów pochodzący od smoków



  • Sok z chorbotka (3 galeony 14 sykli) -   substancja pochodząca z chorbotka. Używany w leczniczych eliksirach, także w Eliksirze Wiggenowym. Sok można zakupić w Aptece na ulicy Pokątnej.



  • Sok z pijawek (6 galeonów) -  sok wytwarzany ze zmiażdżonych i skroplonych pijawek.



  • Kolce jeżozwierza (2 galeony) -   składnik wielu eliksirów m.in. napoju leczącego z czyraków. Kolce używane były przez zwierzę do obrony przed drapieżnikami. Były one łatwo dostępne, ponieważ jeżozwierz posiadał dużo kolców i stale uzupełniał ich braki. Nieużywane kolce uznawane były przez ekspertów za najlepsze do eliksirów



  • Krew salamandry (7 galeonów) - składnik eliksirów uzyskiwany z salamander



  • Kręgosłup skorpeny (2 galeony) -  szkielet drapieżnej ryby morskiej, skorpeny. Po sproszkowaniu używany jako składnik eliksirów



  • Kły węża (2 galeony) - składnik potrzebny do przygotowania lekarstwa na czyraki, Eliksiru Przebudzenia oraz Eliksiru Siły. Jest zbierany od niebezpiecznych jadowitych węży.



  • Tułów ważki (2 galeony) - zmiażdżony tułów ważki



  • Mucha mięsna (4 galeony) - gatunek much z rodziny plujkowatych



  • Mucha siatkoskrzydła (3 galeony) -  owad z rodziny Chrysopidae, ma dwa długie wąsy i dwie pary zielonkawych, pożyłkowanych skrzydeł, wydaje przykry zapach.



  • Wydzielina korniczaka (7 galeonów) - magiczna substancja produkowana przez korniczaka. Substancja jest niezwykle kwaśna i ma przykry zgniły zapach



  • Włos z ogona jednorożca (10 galeonów za włos) -  pochodząca od jednorożca magiczna substancja o szerokich zastosowaniach.



  • Włosy smoka azjatyckiego (13 galeonów) -  włosy smoka pochodzącego z Azji



  • Śledziona nietoperza (1 galeon za słoik) - organ wewnętrzny nietoperza



  • Śledziona szczura (3 galeony) - składnik wykorzystywany do warzenia eliksirów. Po dodaniu zbyt dużej ilości śledziony szczura, wywar stanie się trujący



  • Śluz gumochłona (3 galeony 14 sykli) -  lepka zielona substancja stosowana jako zagęszczacz eliksirów



  • Oczy diabła morskiego (5 galeonów) - edna z wielu substancji pochodzenia zwierzęcego używana w procesie tworzenia eliksirów.



  • Żółć pancernika (3 galeony 10 knutów) - składnik eliksirów stosowany w świecie czarodziejów.



  • Żądło żądlibąka (7 galeonów) -  magiczna substancja pozyskiwana z żądlibąka. Użądlenie przez tego owada wywołuje zawroty głowy, a potem lewitację, dlatego niektórzy młodzi czarodzieje specjalnie zmuszali owady do ich żądlenia, chcąc wypróbować skutków ubocznych



  • Jad akromantuli (do 100 galeonów z litr) - Niezwykle rzadko spotykany a zarazem bardzo cenny składnik alchemiczny. Swoją cenę zawdzięcza temu, iż niezwykle trudno jest takowy jad zdobyć. Sam składnik chociaż nie jest nie legalny, został zakazany na legalnym rynku.



  • Sproszkowany kieł Nundu (30 galeonów za szt.) - Rzadki, oraz cenny składnik alchemiczny.



  • Śluz ognistego ślimaka (3 galeony za flakonik) - Gęsty, lepki płyn o żółtawej barwie. Ma właściwości silnie żrące



  • Sierść Demimoz'a (40 galeonów za sierść) - Rzadko spotykane zwierzę, z sierści którego nie tylko wykonuje się peleryny niewidki, ale jest składnikiem również wielu eliksirów.



  • Krew Reem'a (17 galeonów) - Krew tego zwierzęcia jest rzadko dostępna na wolnym rynku. Często czarodzieje składają specjalne zamówienia



  • sproszkowane pazury feniksa (30 galeonów) - Feniksy chociaż są rzadkimi stworzeniami, to na rynku można znaleźć sporo ich piór, czy chociażby sproszkowanych pazurów



  • Igły Szpiczaka (3 galeony za szt.) - Dzięki swoim magicznym właściwością używa się ich do wielu prostych eliksirów



  • Krew Ghula (4 galeony) - Wyjątkowo śmierdząca i paskudna posoka. Z resztą jak sam Ghul



  • Dziób Gryfa (5 galeony) - Popularny składnik alchemiczny


  • Oczy traszki (3 galeony) - Popularny składnik używany do wielu eliksirów


  • Śledziona traszki (3 galeony) - Oko i śledziona tego stworzenia są również powszechnie stosowane jako składniki eliksirów. Traszki dwuogonowe to gatunek traszek z dwiema głowami, które mogą być trzymane jako zwierzę domowe


  • błona płetwy trytona (17 galeonów 10 sykli 5 knutów) - Chociaż często spotykany składnik alchemiczny, jego cena wynika z poziomu trudności zdobycia wyżej wymienionego


  • Krew wampira (50 galeonów za flakonik) - W sklepach na pokątnej niezwykle rzadko spotykany. Częściej takowy składnik można zakupić na Nokturnie. Zdarza się również, że same wampiry sprzedają swoją krew przez chęć wzbogacenia się


  • Krew inferiusa (potrafi dojść do 100 galeonów) - Bardzo rzadki składnik, oraz nielegalny. Można zakupić go jedynie na Nokturnie


  • włos kelpie (20 galeonów) - Rzadko spotykany składnik
Rudolf Greengrass
Gryffindor
Rudolf Greengrass

Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone) Empty Re: Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone)

Sob Lut 09, 2019 5:35 pm
Składniki Eliksirów

Roślinne:


  • Asfodelus (4 galeony) - roślina z rodziny liliowatych, będąca składnikiem eliksirów.



  • sproszkowany korzeń Asfodelusa (6 galeonów) - Ususzona i sproszkowana cześć Asfodelusa



  • Blekot (3 galeony 12 sykli) - gatunek rośliny występujący pospolicie w całej Europie. Fonetycznie kojarzy się z „bełkotem” i taki też mógł być jego skutek – osoba, która spożyła wywar z tej rośliny, wygadywała brednie i poddawała się niekontrolowanemu słowotokowi



  • Ogniste nasiona (2 galeony za torebkę) -  nasiona zebrane z ognistego krzewu. Znalazły one wykorzystanie w produkcji niektórych eliksirów



  • Cykuta (25 sykli) - potoczna nazwa szczwołu plamistego, wieloletniej rośliny kwiatowej, powszechnie znanej jako silnie trująca. Esencja z Cykuty była używana do uwarzenia Bahanocydu.



  • Piołun (3 galeony 10 sykli) - bardzo gorzka w smaku bylina, używana w ziołolecznictwie oraz jako przyprawa (w nadmiarze jest szkodliwa). Jest składnikiem wielu eliksirów od czasów starożytnych.



  • Plangentinka (6 galeonów) - magiczna roślina, z której przydatny do celów magii jest prawdopodobnie owoc lub kwiat.



  • Pokrzywa (15 sykli) - szeroko rozpowszechniona roślina znana z parzących włosków, które ją pokrywają. Pokrzywy stosuje się w warzeniu eliksirów: świeże pokrzywy używa się do uwarzenia napoju leczącego z czyraków



  • Przywrotnik (10 sykli) - mała roślina zielona o charakterystycznych liściach w kształcie wachlarza, z małymi zębami na końcach, pokrytymi miękkimi włoskami, które tworzą na nich koraliki wody.



  • Rdest ptasi (30 sykli) - roślina o magicznych właściwościach. Roślina ta rośnie również w zakazanym lesie



  • Dyptam (27 sykli) -  roślina z rodziny rutowatych; potężne źródło lecznicze i regeneracyjne, którego używano do sporządzania eliksirów.



  • Fasolka Sopophorusa (20 sykli za woreczek) - owoc rośliny Sopophorusa. Wyglądała jak pomarszczona perłowo-biała fasola przypominająca przerośnięte jagody jemioły[1]. Miała wiele magicznych właściwości, przez co była wykorzystywana jako składnik wielu eliksirów.



  • Figa abisyńska (3 galeony) - magiczna roślina, której najlepsze okazy można znaleźć w Abisynii.



  • Fruwokwiat (5 galeonów) - magiczna roślina ozdobna popularna w świecie magii. Czarodzieje chętnie hodowali ją w swoich ogrodach i domach. Ma długie, kołyszące się wąsy. Fruwokwiat ma cechy i wygląd podobny do diabelskich sideł, ale w przeciwieństwie do nich, jest w zupełności niegroźny i bezpieczny.



  • Rechotek (3 galeony) - roślina, z której pozyskiwany jest wyciąg, będący składnikiem magicznych alkoholi zwanych gigglewater. Wyciąg ma prawdopodobnie własności euforyczne, dlatego czarodzieje pijący alkohole, które go zawierają, w sposób niekontrolowany chichoczą lub parskają śmiechem.



  • Gryzące cebule (2 galeony) - Popularne rośliny, wyglądem przypominające cebule. Mają bardzo intensywny zapach. Kontakt ze świeżo posiekaną cebulą jest niewskazany. Siekanie cebuli powoduje podrażnienie oczu i łzawienie. Gryzące cebule mają magiczne właściwości, które czynią je przydatnym składnikiem w warzeniu eliksirów



  • Skacząca cebulka (3 galeony) - Skaczące cebulki można kupić wyłącznie w chwili kiedy są jeszcze niedojrzałe. Spowodowane jest to tym, iż dorosłe okazy potrafią być wielkości drzwi i nad takimi, jest bardzo ciężko zapanować



  • Skaczące muchomory (3 galeony za szt.) - magiczna odmiana znanego grzyba, charakteryzująca się swoją zdolnością skakania. Można je spotkać w zakazanym lesie.



  • Jagody z jemioły (5 galeonów za słoik) -  składnik eliksirów. Są małe, białe i woskowe.



  • Sok z granatów (1 galeon za flakonik) - Sok z popularnego owocu



  • Stokrotka (15 sykli) - jedna z najpospolitszych roślin w całej Europie, która jest wykorzystywana w różnych eliksirach. Jego korzonki są składnikiem używanym do eliksiru powodującego kurczenie się oraz esencji z korzonek stokrotki.



  • Suszone figi (10 sykli) - Po prostu suszone figi



  • Szalej jadowity (3 galeony) -  potoczna nazwa Cicuta virosa, silnie trującej rośliny. Jest używany jako składnik eliksirów.



  • Kolce róży (3 galeony) - Ostre twory na łodydze róży. Dzięki swoim magicznym właściwościom są składnikiem niektórych eliksirów.



  • Kora drzewa Wiggen (4 galeony) - kora pozyskiwana z drzewa Wiggen. Ma lecznicze właściwości.



  • Korzeń tojadu (1 galeon) - korzeń używany jako składnik eliksirów



  • Korzonki stokrotki (2 galeony) - Dolna część stokrotki



  • Krwawnik kichawiec (2 galeony) - gatunek rośliny z rodziny astrowatych. Występuje dziko w niemal całej Europie z wyjątkiem jej południowych krańców.



  • Krwiowiec (5 galeonów) -  wieloletnia roślina kwitnąca, znana także jako Sangwinaria kanadyjska lub krwiowiec kanadyjski. Spotkać ją można w Ameryce Północnej. Jej kwiaty mają delikatne białe płatki i żółte pręciki. Krwiowiec i jego ekstrakty są zdolne zabić zwierzęta, więc stosowanie wewnętrzne jest niewskazane.



  • Lawenda (2 galeony) - Popularna roślina, hodowana również w przydomowych ogródkach. kwiat stosowany przy warzeniu wielu eliksirów. Lawenda występuje niemal na każdym kontynencie, uprawiane i wykorzystywane w kosmetyce lub jako rośliny ozdobne.



  • Lubczyk (3 galeony) - Roślina znana czarodziejom i mugolom. Znalazła zastosowanie nie tylko w ważeniach eliksirów, ale również w kulinariach. Mugole przypisywali tej roślinie dużą moc magiczną, a efekty po jego zażyciu wedle mugoli były podobne do wypicia eliksiru miłosnego.



  • Waleriana (4 galeony) -  Roślina o magicznych właściwościach. Chociaż używana do wywaru żywej śmierci, słynie również ze swoich właściwości uspokajających i wyciszających.



  • Warzucha (3 galeony) -  rodzaj roślin należący do rodziny kapustowatych.



  • Mandragora (5 galeonów za nsaiono) - roślina lecznicza. Z dojrzałej Mandragory można uwarzyć eliksir, który ożywia spetryfikowanych.



  • Miesięcznik (6 galeonów) - roślina będąca pnączem, której ziarna przypominają półksiężyc; składnik trucizny z miesięcznika. Wszystkie części tej rośliny są trujące.



  • Mięta (3 galeon) - Popularna roślina znana mugolom jak i czarodziejom. Często jest spotykana przy domowych ogródkach. Jej napar jest stosowany na wszelkiego rodzaju bóle brzucha, ale również stosuje się ją do eliksirów



  • Mięta pieprzowa (3 galeony) - Inny rodzaj mięty, również popularny wśród czarodziejów oraz mugoli



  • Ślaz (5 galeonów) - gatunek rośliny należący do rodziny kapustowatych



  • Nux Myristica (4 galeony) - roślina posiadająca magiczne właściwości. Była używana jako składnik eliksirów.
Rudolf Greengrass
Gryffindor
Rudolf Greengrass

Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone) Empty Re: Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone)

Sob Lut 09, 2019 6:17 pm
Inne składniki Eliksirów

  • Bezoar (5 galeonów) - kamień będący antidotum na większość czarodziejskich trucizn. Bezoary mają pewne ograniczenia − nie działają na rany spowodowane potężnymi substancjami jak jad bazyliszka.


  • Olej rycynowy (4 galeony) - produkt roślinny, otrzymywany z nasion byliny – rącznika pospolitego przez wyciskanie oleju na zimno i wygotowywanie z wodą. Produkowany jest do celów spożywczych i medycznych


  • Olejek różany (8 galeonów za buteleczkę) - olejek eteryczny produkowany z róży. Jest używany jako składnik eliksirów


  • Brodawkolep (9 galeonów) - proszkowana substancja, która w zetknięciu ze skórą w kilka sekund pokrywa ją wstrętną brązową skorupą przypominającą wielką brodawkę. Usunąć ją można prostym zaklęciem. Może być stosowany w eliksirach, takich jak eliksir chroniący przed ogniem


  • Bulbadoksowy sok (2 galeony za buteleczkę) - magiczna substancja. Używany do robienia eliksirów


  • Syrop z ciemiernika czarnego (10 galeonów za butelkę) - niebieski płyn pozyskiwany z ciemiernika, który jest składnikiem niektórych eliksirów


  • Kamień księżycowy (15 galeonów za kamień) - kamień o czarodziejskich właściwościach, używany jako sproszkowany składnik Eliksiru Spokoju oraz do eliksirów miłości. Jest koloru białego.


  • Wazelina (10 sykli) - półstała mieszanka węglowodorów, powszechnie stosowana jako maść.


  • Woda miodowa (7 galeonów za buteleczkę) - roztwór miodu rozpuszczonego w wodzie, który można stosować do warzenia eliksirów. Ma charakterystyczny żółty kolor.


  • Woda z rzeki Lete (20 galeonów za fiolkę) - magiczna woda czerpana z rzeki zapomnienia − Lete. Posiada magiczne właściwości, powodujące utratę pamięci.


  • Wyciąg z rechotka (4 galeony) - pozyskiwany z rechotka, magicznej rośliny, wyciąg będący składnikiem magicznych alkoholi zwanych gigglewater.


  • Miód (2 galeony za słoiczek) - Można używać go nie tylko do posiłków, ale jest również składnikiem kilku eliksirów


  • Nalewka z piołunu (5 galeonów) - nalewka otrzymywana z piołunu.
Rudolf Greengrass
Gryffindor
Rudolf Greengrass

Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone) Empty Re: Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone)

Nie Lut 10, 2019 12:56 am
Przedmioty codziennego użytku


  • Aparat fotograficzny (30 galeonów) - Kto nie lubi uwieczniać najważniejszych chwil swojego życia na zdjęciach. A czarodziejskie zdjęcia mają ten plus, że się ruszają


  • Atrament samopoprawiający (3 galeony) - Specjalny atrament, który jest w stanie sam poprawiać błędy i literówki. Potrafi również zmieniać błędne odpowiedzi. Dlatego Komisja Egzaminacyjna surowo zabroniła używania tego atramentu na egzaminach.


  • Atrament samorachujący (3 galeony) - Masz jakieś trudne obliczenia do wykonania. Ten atrament jest idealny dla ciebie. Sam wyliczy wszystko za ciebie.


  • Atrament zmieniający kolor (5 galeonów) - Atrament dla tych, którzy lubią wyróżniać się wśród innych swoim pismem. Litery napisane tym atramentem co jakiś czas zmieniają kolor, przez co tworzą wrażenie mienienia się


  • Niewidzialny atrament (3 galeony) - Atrament, który po trafieniu na pergamin znika, przez co można mieć pewność, że bez wiedzy w jaki sposób, można odczytać to co zostało napisane tym atramentem, nic z tego nie będzie


  • Bezobsługowa maszyna do pisania (16 galeonów) - Maszyny mechaniczne, które wyglądem przypominają te mugolskie. Są jednak zaczarowane specjalnie tak, aby same wystukiwały treść, jaka ma pojawić się na pergaminie. A kiedy strona się zapełni, kartka sama odkłada się w wyznaczone miejsce


  • Brzękadło (24 galeony) - Magiczne przedmioty, które wydają dźwięki przypominające uderzania młotków w kowadełka. Służy głownie do straszenia smoków


  • Organizer prac domowych (10 galeonów 5 knutów) - Jest to rodzaj magicznego kalendarza , który ma za zadanie przypominać uczniom o konieczności sumiennej pracy i regularnej nauki, oraz o pracach domowych do odrobienia. Organizer przypomina uczniowi werbalnie o jego obowiązkach kiedy zostanie tylko otwarty. Uczeń może więc usłyszeć motywację typu: "Jak kropkę nad i postawisz, to wyjdziesz i się zabawisz"


  • Zaczarowany namiot (35 galeonów 15 sykli 5 knutów) - Z zewnątrz wygląd jak zwyczajny, tani namiot, jednak po wejściu do jego środka czarodziej może zastać magicznie powiększone wnętrze


  • Czarodziejska Taśma (12 sykli) - Mocna taśma klejąca, która służy do naprawy różnych czarodziejskich przedmiotów. Jest ona niezwykle trwała i wytrzymała. Producent, jednak nie gwarantuje, że magiczny przedmiot po sklejeniu tą taśmą, będzie działa tak samo


  • krwawe piór (13 galeonów) - Pióro do którego nie potrzeba wcale atramentu. Pióro to korzysta powiem z krwi piszącego. Po użyciu tego pióra, i napisania chociażby kilku słów, na dłoni użytkującego zaczynają pojawiać się zadrapania, które układają się w to co przed chwilą zostało napisane na pergaminie


  • Pawie piór (17 galeonów 12 sykli) - Drogie, piękne i ozdobne pióro. Zdecydowanie dla tych, którzy chcą szokować


  • Dziennik (16 sykli) - Zwykły dziennik, który może służyć za zeszyt, notatnik, lub nawet pamiętnik


  • Przypominajka (10 galeonów 5 sykli 2 knuty) - Okrągła przezroczysta kulka, która zabarwia się na czerwono w momencie, kiedy właściciel o czymś zapomniał. Minus przypominajki jest taki, że niestety nie przypomina o czym się zapomniało


  • Gramofon (15 galeonów 10 sykli) Urządzenie, które służy do odtwarzania muzyki nagranej na płyty gramofonowe. Często jest spotykany w czarodziejskich domach


  • Samoczyszcząca nić do zębów (5 knutów) - Zaczarowane nicie, które samoistnie czyszczą zęby. Mają smak miętowy


  • Skurczone główki (5 galeonów za szt.) - Przez wielu uważane za mroczny przedmiot, a inni traktują je bardziej jako maskotkę. Główki potrafią mówić, a niektóre mogą nawet całkiem sprawnie wykrzykiwać przekleństwa


  • Ujawniacz (14 sykli) - Magiczny przedmiot wyglądem przypominający mugolską gumkę do ścierania. W rzeczywistości przedmiot ten jest w stanie ujawnić niewidzialne pismo


  • Latający dywan (potrafi dochodzić do 100 galeonów) - Niezwykle rzadko spotykany na terenie Anglii. Aby posiadać tego typu magiczny transport, trzeba go zarejestrować w ministerstwie magii, oraz uzyskać specjalne zezwolenia do kierowania latającym dywanem. Na rynku, jednak można znaleźć wiele tanich podróbek które mogą szkodzić zdrowiu i życiu czarodziejów. Ministerstwo Magii usilnie walczy z tymi wynalazkami


  • Woreczek ze skóry wsiąkiewki (6 galeonów) - Woreczek wykonany ze skóry wsiąkiewki, otwiera się tylko przed właścicielem. Dlatego jest to bezpieczne rozwiązanie dla tych, którzy chcą coś ukryć


  • Wykrywacz czarnej magii (34 galeony 15 sykli) - Magiczny przedmiot, który służy do wykrywania kłamstw, czarnej magii, czy też osób niegodnych zaufania. Nie można, jednak na nim polegać, gdyż łatwo jest go zmylić na przykład eliksirem wielosokowym


  • Fałszoskop (9 galeonów) - Wyglądem przypomina mugolski kolorowy bączek, który po postawieniu sam ustawia się pionowo na szpiczastym końcu. Fałszoskop kręci się, świeci i gwiżdże w chwili, kiedy w pobliżu pojawi się osoba niegodna zaufania


  • Czujnik tajności (20 galeonów) - Wyglądem przypomina bardzo pogiętą antenę. Przedmiot ten buczy, kiedy wykryje kłamstwo, lub jakie kolwiek inne utajnienie


  • wykrywacz wrogów (25 galeonów) - Przedmiot przypominający lustro, w odbiciu którym oprócz naszego odbicia, widać ludzi, którzy stanowią dla nas zagrożenie. Postacie te pojawiają się w odbiciu jako cienie, ale im bliżej nasz wróg się znajduje, tym wyraźniejsze staje się jego odbicie


  • Magiczna brzytwa (14 galeonów 10 sykli 5 knutów) - Ostrze, które samo ogoli właściciela i to na najwyższym poziomie. Nie mniej należy bardzo dokładnie określić czego się oczekuje, bowiem brzytwa może spłatać nam figla


  • Magiczny centymetr (3 galeony) - Zaczarowany centymetr, który służy do mierzenia niewielkich odległości. Udogodnienie jest taki, że czarodziej nie musi trzymać go cały czas w dłoni.


  • Myślodsiewnia (cena może być bardzo wysoka) - Niezwykle trudno dostępny przedmiot, którego na pewno nie kupi się od tak na ulicy pokątnej. A jeżeli już znajdzie się kogoś kto sprzedaje taki przedmiot, należy przygotować się na to, iż nasze zasoby pieniędzy bardzo się uszczuplą


  • Mówiące lustro (20 galeonów) - Zaczarowane lustro, które potrafi mówić. Oprócz specjalnego zmienia odbicia przeglądającej się osoby, lustra te potrafią krytykować lub chwalić ubiór przeglądającego się. Przedmioty te również posiadają swoje unikalne osobowości.


  • Bibułki (2 galeony za opakowanie) - dyskretne bibułki na których użyto m. in. zaklęcia Malice ujawnią obecność trucizny w posiłku lub napoju. Jeśli zabarwią się na zielono oznacza to, że jedzenie jest skażone.


  • Kociołek z sera (3 galeony) - Chociaż Humphrey Belcher jest przekonany, że kociołki z sera to przyszłość, dla wielu czarodziejów jest to raczej głupi żart. Kociołki te nie znalazły żadnego zastosowania, ale jeżeli już takowy się posiada, można sobie chociaż zrobić kanapkę z serem


  • Kociołek miedziany (25 galeonów) - Kociołek jest wykonany z miedzi i w porównaniu z cynowym kociołkiem lub kociołkiem z mosiądzu, w tym eliksiry parzą się najszybciej


  • Kociołek srebrny (30 galeonów ) - Kociołek w całości zrobiony ze srebra


  • Kociołek ze złota (150 galeonów) - Zdecydowanie jeden z najdroższych kociołków jaki istnieje. Chociaż swoimi właściwościami nie różni się niczym od zwykłego kociołka, to na pewno wzbudzi zazdrość sąsiada


  • Kociołek samomieszalny (25 galeonów) - Kociołek, który sam miesza eliksir. Jest to spore ułatwienie dla każdego, kto interesuje się alchemią


  • Składany kociołek (20 galeonów) - Mobilny kociołek, który łatwo złożyć i przenieść w inne miejsce


  • Kociołek odstraszający rdzę (25 galeonów) - Specjalnie zaczarowany kociołek, którego nie trzyma się korozja


  • Lusterka dwukierunkowe (10 galeonów) - Zaczarowane lustra, które pozwalają na komunikację pomiędzy czarodziejami

Rudolf Greengrass
Gryffindor
Rudolf Greengrass

Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone) Empty Re: Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone)

Nie Lut 10, 2019 7:52 pm
Dla Astronomów

  • Globus księżyca (13 galeonów) - Jest to pomniejszony przedmiot przypominający księżyc, naturalnego satelitę ziemi. Używa się go do badań związanych z aktywnością księżyca


  • Lunaskop (16 galeonów) - Drewniany lub metalowe urządzenie, które służy do badania faz księżyca. Ułatwia również wykonywanie wykresów z tym związane


  • Mapa nieba (30 galeonów) - Duża mapa na której naniesiono gwiazdy, planety i inne przydatne rzeczy dla astronomów


  • Astrokompas (25 galeonów) - Srebrny przedmiot, który służy do określenia kierunku poruszania się konkretnych cciał niebieskich


  • Teleskop (5 galeonów) - Specjalnie zaczarowany teleskop, który sięga dalej w kosmos niż zwykłe mugolskie teleskopy


  • Wykres gwiazd (6 galeonów) - Jest on używany do śledzenie pozycji i ruchu gwiazd


  • Triquetrum (4 galeony) - Trójkąt paralaktyczny – trikwetrum stosowany do wyznaczania do pomiary odległości księżyca od ziemi


  • Sfera armiralna (10 galeonów) - Jest to najbardziej skomplikowane narzędzie obserwacyjne. Służy do wyznaczania położeń na niebie Księżyca i planet.
Rudolf Greengrass
Gryffindor
Rudolf Greengrass

Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone) Empty Re: Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone)

Nie Lut 10, 2019 8:10 pm
Dla wróżbitów

  • Kryształowa kula (25 galeonów) - Okrągła kula wykonana z kryształu. Wykorzystywana jest do przepowiadania przyszłości


  • Talia kart tarota (10 galeonów) - Talia składa się z 78 kart. 22 karty składają się na wielkie arkana a pozostałe 58 kart to arkana małe. Tarot służy wróżbitom do przepowiadania przyszłości


  • Opakowanie specjalnej herbaty (6 galeonów) - Chociaż jest to zwykła czarna herbata, to wróżbici wyjątkowo chętnie ją kupują, aby móc wróżyć z fusów


  • Sól (2 galeony) - Dla tych, którzy specjalizują się we wróżeniu z soli


  • Małe kości zwierząt (13 galeonów) - Dla tych, którzy wierzą w to, że kości powiedzą im prawdę


  • Venita Duffy "życie zapisane w pośladkach" (20 galeonów) - Książka wprowadzająca w tajniki wróżenia z pośladków

Rudolf Greengrass
Gryffindor
Rudolf Greengrass

Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone) Empty Re: Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone)

Nie Lut 10, 2019 9:07 pm
Przedmioty czarnomagiczne

Uwaga: Posiadanie, lub handlowanie czarnomagicznymi przedmiotami jest nielegalne. Jeżeli ministerstwo wytropi czarodzieja, który będzie w posiadaniu któregoś z zakazanych przedmiotów, zostanie od razu oskarżony, co może wiązać się z osadzeniem w Azkabanie

  • Ręka Glorii (30 galeonów) - Wysuszona ręka, która świeci tylko temu który ją trzyma. Aby użyć tej ręki należy włożyć w jej palce świecę. Ręka może również unieruchamiać ludzi, lub otwierać drzwi


  • Obraz płaczącego chłopca (45 galeonów) - Obraz przedstawiający płaczącego chłopca. Na samym jednak wizerunku ciąży silna klątwa, która sprawia iż niedługo po zawieszeniu obrazu w domu, ten w dziwnych okolicznościach ulega pożarowi. Obraz bardzo często w tajemniczych okolicznościach trafiał w ręce mugoli.


  • Skrzynka z demonem (80 galeonów) - Skrzynka, która jest zabezpieczona silnymi ochronnymi zaklęciami. Po zniszczeniu skrzynki w konkretnym miejscu uwolni się demona, który będzie chciał doprowadzić do śmierci wszystkiego i wszystkich co żyje


  • Krzesło śmierci (36 galeonów) - Jest to z pozoru zwykłe niewinne krzesło. Jednak każdy kto na nim usiądzie przyspieszy swoją śmierć


  • Przeklęty szafir (94 galeony) - Piękna ozdoba w formie broszki. Niestety wytwórca zapomniał wspomnieć o tym, że klejnot jest obłożony potężną klątwą. Każdy kto wejdzie w posiadanie tej ozdoby spotka się z serią wyjątkowo paskudnych i nieszczęśliwych wydarzeń. Bardzo trudno jest się go pozbyć bowiem szafir przywiązuje się do właściciela i zawsze w magiczny sposób do niego wraca


  • Waza Basano (43 galeony) - Śliczna waza, która może być idealną ozdobą każdego domu. Niestety nieszczęśnik, który postanowi takową ozdobę zakupić najpewniej umrze straszliwą śmiercią w najbliższym czasie.


  • Zasuszona mumia (100 galeonów) - Tego typu mumie często używa się do ochronny domów, lub tajemnic. Trudno jest je pokonać, a same mumie będą walczyć do momentu pokonania intruza


  • Zielony diament Marii Antoniny (79 galeonów) - Diament, który został obłożony ciężką klątwą. Każdy kto wejdzie w posiadanie tego pięknego brylantu samoistnie przestanie jeść, co skończy się śmiercią głodową


  • Naszyjnik duszenia (30 galeonów) - Chociaż wygląda jak elegancka i unikatowa biżuteria, w rzeczywistości jest to zabójczy przedmiot. Naszyjnik po dłuższym noszeniu samoistnie zacznie zaciskać się na szyi właściciela, a uwolnić nieszczęśnika z tego uścisku jest strasznie ciężko


  • Wisiorek gnicia (20 galeonów) - Niewielki wisiorek, który po dłuższym noszeniu sprawi, iż konkretna część ciała właściciela zacznie ulegać powolnemu rozkładowi


  • Zatruta świeca (24 galeony) - Świeca o fioletowej barwie. Świeca ta jest nasączona silną trucizną. Po zapaleniu jej zacznie unosić się trujący dym, który najpierw spowoduje duszności, potem omdlenie, a na samym końcu śmierć


  • Ogniste kajdany (30 galeonów) - Kajdanki, które służą torturom. Po zakucia w nie nieszczęśnika metal zaczyna się samoistnie nagrzewać do wysokich temperatur, tworząc na nadgarstkach więźnia rozległe i poważne poparzenia


  • Złoty skarabeusz (70 galeonów) - Z pozoru śliczna figurka skarabeusza, która po wzięciu do dłoni ożywa i wgryza się w skórę nieszczęśnika. Owad pod skórą zaczyna wędrować, usiłując dotrzeć do serca lub mózgu. Skarabeusza można wyciągnąć jedynie przez rozcięcie skóry.


  • Bicz udręki (30 galeonów) - Ten bicz jest wysadzany kolcami z żelaza i szkła, efektywnie czyniąc go biczem ze sztyletem.


  • Czaszka dusz (100 galeonów) - Duża czaszka, z wyrysowanymi czarnymi runami. Czaszka wchłania dusze naszych pokonanych wrogów.
Rudolf Greengrass
Gryffindor
Rudolf Greengrass

Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone) Empty Re: Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone)

Nie Lut 10, 2019 9:22 pm
Dla Graczy Quiddicha i dla kibiców

Dla Graczy:

  • Klipsy do spinania gałązek (20 galeonów) - Gadżet wykonany ze srebra. Służy on do spinania witek miotły, aby prezentowała się bardziej okazale i aby lepiej latała, przez uzyskanie aerodynamicznego kształtu.


  • Pasta Fleetwooda (10 galeonów) - Słoiczek specjalnej pasty, która służy do polerowania rączki miotły


  • Kompas miotlarski (7 galeonów) - Niewielki kompas, który można zamontować na rączce miotły. Pomaga on w orientacji w terenie podczas lotu


Dla kibiców:

  • Dissimulator (10 galeonów) - Jest to gadżet stworzony specjalnie dla kibiców. Jego działanie polega na wydobywaniu z siebie krzyków, oraz wystrzeliwuje dym w barwach drużyny której właściciel kibicuje

Rudolf Greengrass
Gryffindor
Rudolf Greengrass

Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone) Empty Re: Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone)

Nie Lut 10, 2019 9:44 pm
Uśmiechnij się


  • Łajnobomby (5 galeonów) - Niewielkich rozmiarów kulka, która po rzuceniu na ziemię wybucha, przez o uwalnia śmierdzący zapach



  • cukierki wywołujące czkwakę (7 galeonów za opak.) - Kolorowe, słodkie cukierki, po zjedzeniu których dostaje się nagłego ataku czkawki. Całe szczęście czkawka ta mija po sama po kilku minutach



  • cuchnące gałki (2 galeony za szt.) - Podobne do łajnobomby, ale znacznie mniejsze i trudniejsze do wykrycia



  • Charczące glizdy (3 galeony) - Glizdy, które po wrzuceniu do napoju nagle wypływają, co bez wątpienia przerazi obiekta naszego dowcipu



  • zębate frizby (10 galeonów) - Kolorowe z pozoru niczym nie różniące się od mugolskiej zabawki, jednak kiedy to znajdzie się w powietrzu pojawiają się mu zębiska, które próbują wgryźć się w rękę tego, kto spróbuje je złapać



  • pergamin obrażający każdego kto próbuje go odczytać (4 galeony) - Za każdym razem, kiedy ktoś spróbuje odkryć to co znajduje się na pergaminie, kawałek papieru wystosuje w stronę czytającego mało przyjemną obelgę



  • Magiczne ognie Filibustera (25 galeonów) - Zestaw czarodziejskich fajerwerków o różnych kolorach i kształtach



  • dowcipne kociołki (7 galeonów) - Kociołki, które wybuchają śmiechem, i uciekają rozlewając całą zawartość.



  • “Trwale” przylepne świńskie karteczki (2 galeony za plik) - Zaczarowane kartki, które rzucają się na czarodzieja przyklejając się do niego. Wykrzykują one wulgarne wyrazy, oraz stale obrażają noszącego je czarodzieja. Kartka samoistnie odpada po kilku dniach



  • Papierowe kłamstwa (5 galeonów) - Jak najlepiej wkurzyć znajomego. Pożycz mu pergamin, który po pewnym czasie usunie wszystko to co do tej pory napisał. Na opakowaniu jest napisane, że sprzedawca nie odpowiada, za utraconych przyjaciół



  • Gumowe różdżki (3 galeony za szt.) - Różdżki, które do złudzenia przypominają prawdziwą różdżkę, jednak po chwyceniu jej do dłoni różdżka zapiszczy i zmieni się w jakąś zabawną rzecz.



  • Praliny uniesienia (15 galeonów za opak.) - Wypełnione tajemniczym nadzieniem, czekoladowe praliny rozkojarzą każdego kto weźmie je do ust. Dzięki temu łatwiej przeforsować swoje racje czy uzyskać na coś zgodę.


  • Sucharowy kubek (4 galeony 10 sykli) - Kubek, który po napełnieniu opowiada wyjątkowo suche czarodziejskie dowcipy


  • Gryzący krawat (2 galeony) - Specjalny krawat, który spróbuje pogryźć każdego, kto zechce tylko go związać


  • Balony alarmowe (4 galeony) - Balony, które po pęknięciu wydobywają alarm ewakuacyjny.


  • Powtarzejerki (3 galeony za kg cukierków) - Cukierki, które zmuszają jedzącego do powtarzania cały czas tego samego


  • Magiczne miniaturki trola (7 galeonów) - Figurki, które rosną, a potem biją maczugami po nogach


  • Omnikulary (2 galeony) - specjalne okulary, które pozwalają zwolnić, przyspieszyć, lub zatrzymać konkretną akcję


  • Bijące kapelusze (3 galeony) - Dostajesz w prezencie elegancki kapelusz, a ten wyrywa ci się z rąk i zaczyna okładać cię po głowie


  • Metamorfamulet (15 galeonów) - specjalny amulet, który pozwoli na chwilową zmianę w dowolną osobę


  • Proszek natychmiastowej ciemności (3 galeony) - Niewielka bryłka czarnego proszku, który po rzuceniu na ziemię tworzy czarny dym, przez który nic nie widać
Sponsored content

Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone) Empty Re: Cennik (przedmioty i inne duperele) (skończone)

Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach