- Caroline Rockers
Organizacja Meczy
Pon Gru 08, 2014 10:06 pm
Uwaga! Postanowiliśmy zmienić zupełnie dotychczasowe funkcjonowanie meczy Quidditcha. Oto kilka punktów, które ułatwią ich organizację!
1. Administator/Mistrz Gry ma prawo do zorganizowania meczu, kiedy zauważy, że jest wystarczająca ilość graczy obu drużyn. Uprzedza on o terminie spotkania przynajmniej tydzień przed samym wydarzeniem, ustalając szczegóły z zawodnikami.
2. Sama rozgrywka odbywa się w wyznaczonym dniu i o określonej godzinie/porze, tak żeby przynajmniej większości ona odpowiadała. Na czas meczu zostaje stworzony odpowiedni internetowy pokój, gdzie będzie się on odbywał. KAŻDY z zawodników/kibiców jest zobowiązany do wpisania swojego imienia i nazwiska; kibice mają akurat pod tym względem łatwiej, ponieważ mogą podać albo dane swojej postaci albo jakiejś innej (jeśli ta postać do kogoś należy, ma obowiązek zapytać tego kogoś o zgodę).
3. Mistrz Gry będzie sprawował pieczę nad całym meczem; uznając czy też nie uznając rzuty, kierując wszystkimi piłkami i zastępując nieobecnych graczy. Gracze przy wykonywaniu swoich ruchów, muszą wcześniej rzucić kością lub kośćmi - w zależności od tego, ile zamierzają zrobić - w tym temacie, w poście dodając informację, że dotyczy to meczu. Nie dotyczy postaci, które mają specjalizację. Oto, co zazwyczaj oznaczają dane kości w Quidditchu:
1. Traf - udało ci się, cokolwiek byś nie zrobił - czy odbijał tłuczka, bronił pętli, etc.
2. Drasnęło - byłeś blisko, ale coś poszło nie tak i cóż, niestety Quidditch bywa brutalny.
3. Pół na pół - no coś tam wyszło, ale jak to bywa, niestety przeciwnik miał więcej możliwości i mógł to obrócić przeciw tobie.
4. Pech - kompletnie nie wyszło, spróbuj jeszcze raz.
4. Postacie, które mają specjalizację z Quidditcha proszone są o wspomnienie o tym w swojej deklaracji wzięcia udziału w meczu, którą należy wstawić w odpowiednim temacie, gdzie znajduje się informacja, kiedy i gdzie mecz się rozegra. O to samo prosi się postaci posiadające własny sprzęt lub specjalne bonusy (wygrane w loteriach, etc.).
5. Każdy z graczy jest zobowiązany przestrzegać podanej kolejności podczas meczu - może się to zmienić, jeśli tak zadecyduje Mistrz Gry w zależności od poczynań zawodników. Kolejność będzie przypominana, co turę by uniknąć niepotrzebnego spamu.
a) Pierwsi są Kapitanowie - jeśli obaj są prowadzeni przez MG, to on decyduje, kto zaczyna.
b) Potem następuje odpowiedź ze strony MG.
c) Następni są Ścigający - w ruch idzie kafel, kto pierwszy przejmie ten lepszy! Oczywiście gracze mogą próbować go sobie odbić.
d) W trakcie ruchu Ścigających włącza się MG i reaguje.
e) Kolejni są Pałkarze - dostosowują się do tłuczków i na bieżąco starają się zadbać o porządek.
f) W trakcie ich ruchu MG może zareagować i pokierować piłkami, oraz samymi zawodnikami.
g) Potem kolej Obrońców - mają oni czas na ustosunkowanie się do tego, co wyczyniają Ścigający.
h) Następnie jest wtrącenie się MG.
i) Na koniec swój ruch mają Szukający.
j) Podczas ich ruchu MG może śmiało reagować.
k) Jest jeszcze możliwa reakcja ze strony widzów, którzy obecne znajdują się na trybunach.
6. Cały mecz będzie komentowany na bieżąco na audycji i/lub w radiu: wybrani użytkownicy będą mogli - w zależności, czy będzie to akurat możliwe - do niej dołączyć by dzielić się swoimi wrażeniami, dzięki czemu całość zyska bardziej wiarygodnego wyrazu. Następnie po zmontowaniu, audycja dotycząca spotkania towarzyskiego obu drużyn Quidditcha, zostanie umieszczona w specjalnym poście Mistrza Gry. Będzie on widniał w temacie "Mecze" na Boisku Quidditcha. Uwaga! Może jednak się trafić tak, że relacja z meczu będzie w formie pisemnej - dotyczy to szczególnych przypadków.
7. Przed każdym meczem możliwe jest zrobienie przykładowego meczu, by pokazać jak to funkcjonuje; podczas niego można zadawać pytania i proponować własne udoskonalenia tej formy rozgrywki.
1. Administator/Mistrz Gry ma prawo do zorganizowania meczu, kiedy zauważy, że jest wystarczająca ilość graczy obu drużyn. Uprzedza on o terminie spotkania przynajmniej tydzień przed samym wydarzeniem, ustalając szczegóły z zawodnikami.
2. Sama rozgrywka odbywa się w wyznaczonym dniu i o określonej godzinie/porze, tak żeby przynajmniej większości ona odpowiadała. Na czas meczu zostaje stworzony odpowiedni internetowy pokój, gdzie będzie się on odbywał. KAŻDY z zawodników/kibiców jest zobowiązany do wpisania swojego imienia i nazwiska; kibice mają akurat pod tym względem łatwiej, ponieważ mogą podać albo dane swojej postaci albo jakiejś innej (jeśli ta postać do kogoś należy, ma obowiązek zapytać tego kogoś o zgodę).
3. Mistrz Gry będzie sprawował pieczę nad całym meczem; uznając czy też nie uznając rzuty, kierując wszystkimi piłkami i zastępując nieobecnych graczy. Gracze przy wykonywaniu swoich ruchów, muszą wcześniej rzucić kością lub kośćmi - w zależności od tego, ile zamierzają zrobić - w tym temacie, w poście dodając informację, że dotyczy to meczu. Nie dotyczy postaci, które mają specjalizację. Oto, co zazwyczaj oznaczają dane kości w Quidditchu:
1. Traf - udało ci się, cokolwiek byś nie zrobił - czy odbijał tłuczka, bronił pętli, etc.
2. Drasnęło - byłeś blisko, ale coś poszło nie tak i cóż, niestety Quidditch bywa brutalny.
3. Pół na pół - no coś tam wyszło, ale jak to bywa, niestety przeciwnik miał więcej możliwości i mógł to obrócić przeciw tobie.
4. Pech - kompletnie nie wyszło, spróbuj jeszcze raz.
4. Postacie, które mają specjalizację z Quidditcha proszone są o wspomnienie o tym w swojej deklaracji wzięcia udziału w meczu, którą należy wstawić w odpowiednim temacie, gdzie znajduje się informacja, kiedy i gdzie mecz się rozegra. O to samo prosi się postaci posiadające własny sprzęt lub specjalne bonusy (wygrane w loteriach, etc.).
5. Każdy z graczy jest zobowiązany przestrzegać podanej kolejności podczas meczu - może się to zmienić, jeśli tak zadecyduje Mistrz Gry w zależności od poczynań zawodników. Kolejność będzie przypominana, co turę by uniknąć niepotrzebnego spamu.
a) Pierwsi są Kapitanowie - jeśli obaj są prowadzeni przez MG, to on decyduje, kto zaczyna.
b) Potem następuje odpowiedź ze strony MG.
c) Następni są Ścigający - w ruch idzie kafel, kto pierwszy przejmie ten lepszy! Oczywiście gracze mogą próbować go sobie odbić.
d) W trakcie ruchu Ścigających włącza się MG i reaguje.
e) Kolejni są Pałkarze - dostosowują się do tłuczków i na bieżąco starają się zadbać o porządek.
f) W trakcie ich ruchu MG może zareagować i pokierować piłkami, oraz samymi zawodnikami.
g) Potem kolej Obrońców - mają oni czas na ustosunkowanie się do tego, co wyczyniają Ścigający.
h) Następnie jest wtrącenie się MG.
i) Na koniec swój ruch mają Szukający.
j) Podczas ich ruchu MG może śmiało reagować.
k) Jest jeszcze możliwa reakcja ze strony widzów, którzy obecne znajdują się na trybunach.
6. Cały mecz będzie komentowany na bieżąco na audycji i/lub w radiu: wybrani użytkownicy będą mogli - w zależności, czy będzie to akurat możliwe - do niej dołączyć by dzielić się swoimi wrażeniami, dzięki czemu całość zyska bardziej wiarygodnego wyrazu. Następnie po zmontowaniu, audycja dotycząca spotkania towarzyskiego obu drużyn Quidditcha, zostanie umieszczona w specjalnym poście Mistrza Gry. Będzie on widniał w temacie "Mecze" na Boisku Quidditcha. Uwaga! Może jednak się trafić tak, że relacja z meczu będzie w formie pisemnej - dotyczy to szczególnych przypadków.
7. Przed każdym meczem możliwe jest zrobienie przykładowego meczu, by pokazać jak to funkcjonuje; podczas niego można zadawać pytania i proponować własne udoskonalenia tej formy rozgrywki.
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|