Zapraszamy serdecznie do przyłączenia się do przygody!


CalendarCalendar  IndeksIndeks  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  GrupyGrupy  FAQFAQ  

Share | 
 

 System Walki, Punkty Życia i Doświadczenia

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Caroline Rockers
avatar


avatar
Dojrzały

PisanieTemat: System Walki, Punkty Życia i Doświadczenia   Nie Lut 23, 2014 6:58 pm

Rzucanie zaklęć determinowane jest doświadczeniem rzucającego.
W przypadku używania magii przeciwko innej postaci, gracz zobowiązany jest do rzucenia kośćmi, chyba że obie strony wyrażą zgodę, by potyczka toczyła się bez nich.
Gracz rzuca za każdym razem DWA RAZY.
W przypadku ataku pierwszy rzut decyduje, czy zaklęcie zostało trafione, drugi zaś z jaką mocą.
W przypadku obrony pierwszy rzut decyduje, czy obrona w ogóle się udała. Jeśli wynik był pozytywny, gracz rzuca drugi raz, by ocenić, z jaką siłą zablokował zaklęcie.
PATRZ TABELKA PONIŻEJ.


Od 200PD zaczyna działać suwak, który polepsza Obronę i Atak postaci o oczko wzwyż i rośnie wraz z każdym następnym 100PD. Czyli jeśli osoba z 200PD wyrzuci 1 w sile czaru przy rzucie kością, suwak automatycznie dodaje jedno oczko, w wyniku czego otrzymujemy 2 zamiast 1.
Nie można tym sposobem wykroczyć poza maksymalną liczbę oczek, czyli 6.
W przypadku specjalizacji w danej dziedzinie gracz otrzymuje +1 oczko na kości w rzucie na siłę czaru w obronie i ataku (nie wpływa na celność!).
Suwak w punktach życia:
>75% - wynik kostek jest obniżony o 1 punkt; suwak specjalizacji przestaje działać
>50% - wynik kostek jest obniżony o 2 punkty
>25% - omdlenie postaci


Suwak w Genetyce:
* Użycie czarów na Półolbrzymów skutkuje obniżeniem siły zaklęć o 2 oczka.
* Każdy początkujący w legilimencji i oklumencji otrzymuje 30% szans na rzucenie tego zaklęcia. Szanse te wzrastają o 5% za każdym razem, kiedy na kościach w sile zaklęcia wypadnie 5 i o 7% w wypadku wyrzucenia 6.














Oczka Atak I Obrona I Atak II Obrona II*
1 Zaklęcie wykonane
niepoprawnie
Brak obrony Nieudane Nieudane
2 Zaklęcie nie sięga celu (trafia obok przeciwnika) Obrona wykonana, choć zaklęcie trafia Nieudane Tarcza lub unik zmniejszają siłę nieznacznie
(~20% siły zaklęcia)
3 Zaklęcie trafia przeciwnika (draśnięcie) Obrona zmienia trajektorie zaklęcia (draśnięcie) Moc zaklęcia jest niewielka, lub jej brak (~10-30%) Tarcza blokuje blisko połowę siły zaklęcia
(~20-50%)
4 Zaklęcie trafia (bezpośrednie trafienie) Pełna obrona Zaklęcie ma prawie pełną siłę (~50-90%) Tarcza blokuje prawie całą siłę zaklęcia
(~50-90%)
5 Zaklęcie trafia (bezpośrednie trafienie) Pełna obrona Zaklęcie ma pełną siłę (~90-100%) Tarcza w pełni efektywna
(~90%-100%)
6 Zaklęcie trafia (bonus do siły 20% PD) Pełna obrona (60% szans na odbicie zaklęcia w przeciwnika) Pełna siła i bonus (100% + 20%PD) Pełna obrona i bonus (100% + 50% siły zaklęcia rzuconego)**


* Unik lub Tarcza, nie będą w pełni skuteczne przeciwko urokom Czarnomagicznym, lub gdy użytkownik ma niską liczbę PD. Regulowane przez MG.
** 50% siły zaklęcia rzuconego, zostaje odbite z powrotem w kierunku przeciwnika. Regulowane przez MG, lub trzeci rzut kością.


Punkty Doświadczenia

* Punkty doświadczenia zostają przydzielane:

- lekcje - 2PD
- walki/pojedynki - od 10 do 15 PD (czasem może być mniej lub więcej w zależności od MG)
- za regularne uczęszczanie w treningach i w meczach Quidditcha - 15 PD (za każdy mecz)
- za wywiązywanie się ze swoich obowiązków Prefekta - 10 PD (co miesiąc)
- podczas specjalnych zadań dla Zakonu Feniksa/Śmierciożerców/Wyzwania  - od 10 do 20 PD
- sesje z MG - od 20 do 30 PD, czasem mniej lub więcej w zależności od danej sesji
- zdane egzaminy na V roku - SUMY - 30 PD
- zdane egzaminy na VI roku - 15 PD
- zdane egzaminy na VII roku - ukończenie Hogwartu - 55 PD

Uwaga! Punkty te można również otrzymać za zrobienie podręczników, lub za jakąś inicjatywę. Admin może zaoferować punkty doświadczenia za pewne "usługi". Można je również wykupić w tym temacie za fasolki.

* Punkty Doświadczenia rozdziela Mistrz Gry zgodnie ze swoim uznaniem.
Każdy uczeń na starcie dostaje 100 punktów doświadczenia, dorosły natomiast 200.

* Im więcej punktów doświadczenia posiadasz, tym szybciej i lepiej wykonujesz zaklęcia, potrafisz sprawniej się bronić, robić uniki, używać magii obronnej, jak i opanowywać kolejne, zwykłe czary. Jak widać, rozwijanie postaci naprawdę się opłaca i tylko od Ciebie zależy czy będzie ona silna, czy też słaba. Przy uzyskaniu 200 punktów doświadczenia zaczyna działać suwak, który został opisany w SMOA (systemie magicznej obrony i ataku). Dorośli od razu mogą korzystać z owego suwaka, jako, iż zaczynają z 200 punktami doświadczenia. Także różnego rodzaju eliksiry, czy specjalne zaklęcia wpływają na owy suwak, dając tym samym większe szanse na przetrwanie.

* Voldemort i Dumbledore na początku otrzymują 500 PD, co oznacza, że każde ich zaklęcie trafia i zawsze się udaje. Co innego, gdy coś ich osłabi, wtedy regulowane jest to przez Mistrza Gry.

* Przy 500 PD nie ma potrzeby rzucania kośćmi - wszystkie czary są z góry udane - teoretycznie więc wtedy postać osiąga najwyższy poziom możliwości swojego rozwoju. Zbieranie PD nadal możliwe i potem "dodatkowe PD" może być wymieniane na różne ciekawe fanty - ta kwestia będzie jeszcze rozbudowywana w czasie, prosimy o cierpliwość.

Punkty Życia

* Każdy ma ich na początku 100/100. Postać traci je przy walkach, torturach i tym podobnych, a gdy ich wartość spadnie do 0, umiera. Nie dotyczy, kiedy dana postać posiada Horkrusa/y, albo z powodu pewnych przedmiotów/zdolności/pradawnych zaklęć nie można jej zabić.

* Punkty życia zregenerować można dzięki wizycie u uzdrowiciela (np. pani Pomfrey, szpital św. Munga) lub zażyciu jakiś własnych lekarstw i tym podobnych. Jeśli jednak dana postać cierpi na jakąś przypadłość, wtedy pojawiają się pewne trudności z jej uleczeniem.

* Uwaga! Lekarstwa do własnego użytku trzeba jakoś zdobyć - albo poprzez eventy, albo sporządzenia odpowiedniego eliksiru. Można użyć jeszcze zaklęcia uzdrawiającego, jednakże przywraca jedynie 10 PŻ (nie zależnie od tego jakie ono będzie). Ta zasada jednak nie dotyczy Uzdrowicieli, których wiedza wystarczy do wzmocnienia siły zaklęcia i przywrócenia wszystkich Punktów Życia.


Jeśli zauważycie, że Mistrz Gry nie przydzielił Wam za coś PD, albo Administracja nie dodała ich do waszego profilu to napiszcie o tym w tym temacie.



Ostatnia aktualizacja: 02.04.16 r.

_________________
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora Online
 
System Walki, Punkty Życia i Doświadczenia
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Fontanna Życia
» Offtop w Offtopie
» Sponsoring i Punkty Popularności
» Misje, walki, eventy i inne
» System rozgrywania meczów.

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: Biblioteka :: Księga Praw Magicznych :: Mechanika Gry -