Go down

Magiczne choroby i urazy (jeszcze nie gotowe, jedynie do podglądu) Empty Magiczne choroby i urazy (jeszcze nie gotowe, jedynie do podglądu)

on Nie Sty 20, 2019 2:10 pm
Każda z chorób posiada dany stopień, poniżej przedstawiamy ich opisy.
stopień I - choroba, która ma głównie zmiany skórne nie groźne dla jej posiadacza, nie można się także nią zarazić przez kontakt
stopień II - jest to choroba, którą w wielu przypadkach można zarazić się przez kontakt z chorą osobą, jednak jest ona okresowa i nie zagraża życiu ludzkiemu.
stopień III - jest to choroba zakaźna, a osoba chora musi być izolowana od reszty społeczeństwa; występują przypadki zagrożenia życia nie tylko osoby chorej ale i osób trzecich.
stopień IV - choroby/urazy/przypadłości o których nie mówi się zbyt głośno w świecie czarodziejów; napawają one strachem i czasami są bajkami dla małych i niegrzecznych czarodziei. Uzdrowiciele boją się zgłębiać wiedzę na ich temat.
stopień X - są to choroby, które mają tylko i wyłącznie podłoże genetyczne, nie da się nimi zarazić od osób je posiadających; ponadto choroba u przodka może powodować osłabienie w kolejnych pokoleniach.


CHOROBY POWSZECHNE




Przeziębienie - przeziębienie jest chorobą wywoływaną przez różne wirusy, które wpływają przede wszystkim na górne drogi oddechowe; jest to najczęściej występująca choroba, którą można zarazić się od osoby chorej ale w żadnym stopniu nie zagraża ona życiu.
Objawy: Typowe symptomy to kaszel, ból gardła, kichanie i katar.
Lekarstwo: Mikstura Pepperup, wymyślona przez Glovera Hipwortha pod koniec XVIII wieku, jest czarodziejskim lekarstwem na tę chorobę. Choroba ta nie przechodzi samoistnie jak to można zaobserwować w mugolskim świecie, lecz trzyma się nawet długimi miesiącami chorego czarodzieja.
STOPIEŃ I

Zielony Kciuk - nie jest znana historia tej choroby, a w świecie czarodziejów odnotowano tylko nieliczne przypadki. Można powiedzieć, że tak naprawdę poza wyglądem palców nic się nie zmienia, a choroba pozostaje na całe życie. Przypadłość ta objawia się zaraz po urodzeniu.
Objawy: palce chorego, a przede wszystkim kciuki są koloru zielonego.
Lekarstwo: nie odnaleziono (istnieje legenda, że tą chorobą obarczone są osoby, które mają smykałkę do roślin)
STOPIEŃ I

Piles - mugole bardziej znaliby to pod nazwą hemoroidy; powszechnie wiadomo, że choroba ta często występuje wśród zawodników Quidditcha poprzez niezbyt wygodną pozycję podczas jazdy na miotle czy też przez długotrwałe siedzenie w warunkach powodujących dyskomfort.
Objawy: obrzęknięte hemoroidy, które zdecydowanie przeszkadzają w siedzeniu; osoba chora czuje wielki dyskomfort, a zawodnicy Quidditcha muszą zrobić sobie obowiązkowo przerwę od pracy na okres choroby. Mogą także czuć ból, zwłaszcza kiedy siedzą na twardym podłożu.
Lekarstwo: tylko i wyłącznie poprzez eliksiry wzmacniające i odpoczynek
STOPIEŃ I

Smocza Ospa - w świecie czarodziejów, jest to jedna z zakaźnych i jeszcze z 40 lat temu śmiertelnych chorób. Choroba ta jest bardzo groźna dla starszych czarodziejów, mimo wynalezienia leku nadal są odnotowywane śmiertelne przypadki tej choroby. Prawdopodobnie wywodzi się ona z południowoamerykańskiego gatunku smoka zwanego Żmijozębem peruwiańskim. Nawet po przebytej i wyleczonej chorobie na ciele pozostają blizny, prawdopodobnie już nawet do śmierci.
Objawy: bardzo przypominają mugolską ospę wietrzną, do tego dochodzi zielonkawy odcień skóry, lżejsze przypadki ograniczają się do fioletowo-zielonych krost między palcami, oraz iskrami wydobywającymi się z nosa podczas kichania.
Lekarstwo: nie wiadomo do końca jaki jest lek na tą chorobę, został on wynaleziony przez Gunhildę of Gorsemoor, do dzisiaj choroba jest leczona przez oddział w Klinice Magicznych Chorób i Urazów Szpitala Świętego Munga.
STOPIEŃ II

Groszopryszczka - wysoce zakaźna choroba wywołana przez jeden z grzybów nieznanego pochodzenia. Bardzo unika się jakiegokolwiek kontaktu z osobami chorymi, konieczna jest ich separacja od innych.
Objawy: skóra chorego zostaje przyozdobiona fioletowymi krostami i pęcherzami, zwłaszcza na twarzy. Raz zagojone pęcherze mogą pozostawić blizny, nawet do końca życia. Niektórzy chorzy nawet mogą stracić głos na zaawansowanym stadium choroby. Utrzymuje się ona przez parę miesięcy.
Lekarstwo: nie odnalezione. (istnieją legendy, że żeby pozbyć się choroby należy: wziąć wątrobę ropuchy, zawiązać ją mocno wokół gardła gardła i stać nagi przy świetle księżyca w beczce pełnej węgorzy.
STOPIEŃ II

Scrofungulus - jest to choroba zakaźna stworzona prawdopodobnie przez nieznany “magiczny błąd”; grzyb atakuje szyję, doprowadzając delikwenta do utraty głosu na okres nawet 3 miesięcy.
Objawy: rodzaj gruźlicy, w której bakterie wywołujące tę chorobę powodują zapalenie i podrażnienie węzłów chłonnych w szyi
Lekarstwo: Choroba utrzymuje się przez najwyżej 3 miesiące a potem sama odpuszcza.
STOPIEŃ II

Fioletowa choroba drętwienia - jest magiczną chorobą, którą każdy może się zarazić od ukąszenia przez Pikemints** Choroba może nie być śmiertelna ani tak poważna jak infekcja wilkołakiem i wampiryzm ale wciąż jest to bardzo potężna i na pewno szalona. Po ukąszeniu przez insecta infekcja poradzi sobie z tą osobą w zaledwie 4 minuty.
Objawy:
Pierwsza minuta - ofiara zaczyna widzieć rzeczy rozmyte i podwójne przez pierwsze 20 sekund, po 35 sekundach ofiara zacznie się jąkać i poczuje ból brzucha. Kwiat zacznie rosnąć na głowie.
Druga minuta -  Poszkodowany dostanie zawrotów głowy i bóle, występują także  halucynacje. Skóra zaczyna być purpurowa
Trzecia minuta -  ofiara zacznie mówić  obcym i nieznanym nikomu językiem, odczuwa skrajne uczucie nudności. Kwiat już urósł wystarczająco duży.
Czwarta minuta -  Ofiara straci kontrolę nad swoim mówieniem i stanie się ciemnopurpurowa. Ofiara może równie dobrze czuć się zdezorientowana  oraz tracić oddech; może próbować oprzeć się chorobie ale tak czy siak zawsze ona wygrywa.
Lekarstwo: choroba normalnie mija po 7 godzinach, jednak istnieją jeszcze dwa inne sposoby jej leczenia.
Sposób pierwszy - to przygotowanie eliksiru returusowego, który usuwa chorobę w krótkim czasie
Sposób drugi - jest to odpalenie zaklęcia niszczącego na kwiat, który wyrasta na głowie chorego, jednak trzeba to zrobić nie jednym zaklęciem ale parę razy pod rząd. Ponadto osoba chora może nie wiedzieć co się dzieje wokół niej i zrobi wszystko, żeby ten kwiat chronić. Kiedy kwiat zostanie zniszczony powstanie dym, który w zasięgu paru metrów będzie infekował wszystkie osoby krostami, brodawkami i trądzikiem a osoba chora zapadnie w śpiączkę na 5 dni a po obudzeniu będzie miała przez okres miesiąca gorączkę lub choroby żołądka.
STOPIEŃ II

*  Pikemints to małe stworzenia, które mają około 5 centymetrów wzrostu. Mają małe kwiatowe pędy na głowie. Wyglądają jak małe rośliny podobne do mandraków, jedyne różnice polegają na tym, że są mniejsze i mają odmienne zdolności oraz ekstradycyjną moc magiczną, mimo że są bardzo małe stworzenia.


Aque - to termin odnoszący się do choroby (np. malarii) charakteryzującej się naprzemiennymi napadami gorączki, dreszczy i pocenia się.
Objawy: napady gorączki, dreszcze, nadmierne pocenie się
Lekarstwo: spożywanie jaj popiołów było najlepszym lekiem na tą chorobę; ponadto działa jeszcze eliksir, który nie odpowiednio wyważony może prowadzić do śmierci osoby chorej.
STOPIEŃ II

Magiczna ospa wietrzna - jest bardzo podobna do ospy wietrznej mugolskiej; Osobnik, który chorował na ospę wietrzną, ma wirus w stanie uśpionym w tkankach nerwowych organizmu, ale może być reaktywowany w późniejszym życiu w innej postaci znanej jako półpasiec. Osoba, która nigdy na nią nie chorowała może zarazić się od osoby chorej.
Objawy: Zwykle zaczyna się od wysypki skórnej, głównie na tułowiu i głowie, a nie na kończynach, wysypki te nie pozostawiają jednak blizn tylko znikają po upływie tygodnia od wyleczenia.
Lekarstwo: choroba ta trzyma się przez 2 miesiące, podczas których trzeba smarować osobę chorą specjalną maścią i podawać eliksiry wzmacniające.
STOPIEŃ II

Insanity (Szaleństwo) - jest to ogólne określenie niektórych nienormalnych wzorców zachowań związanych głównie z chorobami psychicznymi. Osoby chore na tą przypadłość muszą być odseparowani od normalnego społeczeństwa i często wymagają długotrwałego leczenia na oddziale w Świętym Mungu. Długotrwałe narażenie na klątwę Cruciatus czy Imperius może wywołać taki stan, także niektóre eliksiry a także będąc za długo pod wpływem dementorów w Azkabanie.
Objawy: można zauważyć różne objawy, zaczynając od utraty pamięci, nie rozpoznawania bliskich osób a kończąc na mamrotaniu nieznanych nikomu słów pod nosem, czy nawet do rzucania się na pobliskie osoby i wykrzykiwanie nieskładnych zdań. Najczęściej nie można nawiązać kontaktu z taką osobą.
Lekarstwo: Zaklęcia wstrząsowe mogą być leczeniem tego stanu. (jednak niektóre stane mające bardzo głębokie podłoże nie da się wyleczyć)
STOPIEŃ III

Krwawe Przekleństwo - ta choroba jest bardzo podobna do mugolskiej białaczki; w której proces rozwoju krwinek przerywa niekontrolowany wzrost nieprawidłowych komórek. Nieprawidłowe komórki zatrzymują krew spełniającą ważne funkcje, takie jak zwalczanie choroby. Choroba ta może objawiać się u potomków osoby chorej poprzez osłabienie.
Objawy: osłabienie; nudności, gorączka, kruchość kości, najczęściej kobiety w ciąży, które zostają obarczone tą klątwą nie przeżywają porodu.
Lekarstwo: nie wynaleziono lekarstwa na to przekleństwo, podobno dotyczy one genów.
STOPIEŃ X

CHOROBY RODOWE*

Trytonia Łuska (rodzina Black) - choroba ta wywodzi się od Trytonów, magicznych stworzeń zamieszkujących głębokie rejony jezior. Nie można się nią zarazić od osoby chorej, często występuje po wykąpaniu się w jeziorze gdzie mieszkają te zwierzęta z powodu zanieczyszczenia wody.
Objawy: Ciało pokrywa się wtedy liszajami, które bardzo przypominają łuskę zarówno barwą jak i strukturą. Miejsca chorobowe muszą być ciągle traktowane wodą, bo kiedy stają się za suche, dla posiadacza staje się to bolesnym doświadczeniem.
Lekarstwo:  By się jej pozbyć konieczne jest regularne płycie eliksirów wzmacniających przez tydzień.


Nieczar (rodzina Collins)  - wielu sądzi, że ta choroba ma podłoże wyjątkowo psychiczne, powstaje pewnego rodzaju blokada w umyśle czarodzieja często pod wpływem skrajnych emocji. Także ta choroba według uzdrowicieli jest pierwszym krokiem do zostania charłakiem i często chorują na nią małe dzieci, które jeszcze nie panują nad swoimi mocami.
Objawy: Chora osoba nie można złapać równowagi przy próbach rzucania zaklęć, mało tego, różdżka się wtedy buntuje i nie daje się dotknąć
Lekarstwo: trwa kilka dni i głównie polega na odpoczynku, chory ma zablokowaną możliwość czarowania.

Goblińska Chciwość  (rodzina Gamp) - choroba ta wywodzi się od goblinów, podobno one są chciwymi istotami, które uwielbiają wszystko co się świeci. Podchodzi pod pierwszy objaw szaleństwa.
Objawy: Danej osobie trzęsą się ręce, mimowolnie rzuca cięte, zgryźliwe uwagi i próbuje odebrać innym ich własność, jeśli jest cenna, twierdząc że nie należy to do nich.
Lekarstwo: Żeby choroba przeszła, trzeba wykąpać się w uspokajającym, podgrzewanym wywarze i powtarzać przez ten czas jakąś krótką rymowankę.

Wiedźmia wysypka (rodzina Greengrass) -
Objawy: Cała twarz pokrywa się ropiejącymi pryszczami.
Lekarstwo: By się jej pozbyć trzeba albo przeczekać albo podarować obiektowi zazdrości kilka komplementów.

Erkliński Skrzek (rodzina Macmillan) -
Objawy: głos staje się piskliwy, nieznośny, uciążliwy dla innych. A jeśli za mało się mówi lub kompletnie nie skupia się na tym co się robi to występuje także charakterystyczny chichot.
Lekarstwo: znika sama po upłynięciu doby.

Duchogrena (rodzina Malfoy) -
Objawy: Objawia się poprzez męczące bóle głowy i halucynacje. Danej osobie wydaje się że wokół jej głowy lata mały duszek, który ciągle ją przenika i kuje mózg. Mało tego, ma wrażenie, że ten duch do niej mówi. Zazwyczaj są to głupoty albo kompletnie nieśmieszne żarty.
Lekarstwo:  By się pozbyć duchogreny konieczna jest rozmowa z kimś bliskim i łykanie eliksirów przeciwbólowych przez kilka dni.

Napuchnięta ropucha (rodzina Nott) - często choroba pojawia się po nadmierny spożyciu eliksirów, jest to tzw. efekt uboczny.
Objawy: Dochodzi do spuchnięcia kończyn; problemów w poruszaniu się czy w łapaniu różnych rzeczy a nawet utrzymaniu różdżki.
Lekarstwo: By się tej choroby pozbyć, wymagana jest kuracja w szpitalu.

Lumotyzm (rodzina Parkinson) -
Objawy: Daną osobę atakuje jaskrawe światło, które sprawia że nie jest w stanie niczego zobaczyć, najgorsze jest to że najczęściej uaktywnia się w nocy i uniemożliwia spanie, bo strumienie światła nie dają o sobie zapomnieć nawet pomimo zamkniętych powiek.
Lekarstwo:  By pozbyć się choroby należy trzy razy dziennie aż do skutku rzucać na swoje oczy zaklęcie Nox, a potem pić eliksir wzmacniający.

Drugoztanka (rodzina Rockers) -  Pojawia się to cyklicznie, najczęściej w okresie letnim, kiedy za często zażywa się kąpieli.
Objawy: Człowiek ma wtedy wrażenie, że ciągle się dusi. Żeby tego było mało z gardła wylatują mu różnokolorowe bąbelki w kształcie druzgotków.
Lekarstwo:  By się tej choroby pozbyć, należy nacierać sobie gardło specjalną maścią leczniczą i pić tylko gorące napoje.

* to, że jest to  choroba rodowa to nie oznacza, że zwykły czarodziej nie z rodziny nie może na nią zachorować; odnotowano takie przypadki, wprawdzie nieliczne ale zawsze jest szansa, że ktoś zachoruje spoza rodziny.

URAZY

Rozszczepienie - to zjawisko, które pojawia się kiedy czarodziej aportuje się lub znika bezskutecznie zostawiając część swojego ubrania lub ciała w poprzednim miejscu. Stopień tego urazu może wahać się od minimalnego jak utrata włosów, do zagrażającego życiu jak utrata mięśni czy nawet części kończyn. Uszkodzenia te są najczęściej naprawialne.
STOPIEŃ III

CIEKAWOSTKI/INNE CHOROBY (URAZY, PRZYPADŁOŚCI)

Obscurus - jest przejawem stłumionej energii magicznego dziecka, zwana także jako “pasożytnicza” siła. Obscurus zostaje stworzony kiedy dziecko, próbuje wydobyć swoją magiczną siłę poprzez nacisk lub fizyczne czy psychiczne znęcanie się. Energia ta może objawiać się jako odrębna istota, która może wybuchnąć w gwałtownej, niszczycielskiej furii. Wielkość i moc Obscurusa zależy od wrodzonej mocy jego właściciela; im potężniejsze jest dziecko, tym potężniejszy jest Obscurus. Kiedy dziecko osiągnęło punkt emocjonalny i umysłowy, może całkowicie stracić kontrolę i fizycznie przekształcić się w Obscurusa. Jego rozmiar i masa w określonym czasie mogą również być powiązane z poziomem negatywnych emocji, które wywołały go w tym przypadku, a także aktualnym stanem psychicznym gospodarza.
Bardzo często gospodarze tej energii umierają w młodym wieku.
Wygląd: Obscurus mógłby być w dużej mierze niewidzialny lub wyglądać jak latający, bezcielesny i amorficzny byt z pojawieniem się czarnej, płynnej chmury lub gwałtownego strumienia ciemności, czasem z czerwonawym rdzeniem.
STOPIEŃ IV

Zespół Squabbs -  jest chorobą atakującą wyłącznie smoki.
Objawy: obejmują brak ognia i częste kichanie.
Lekarstwo: Zabieg obejmuje utrzymywanie smoka w cieple i podawanie dużej ilości chilli, pieprzu i skrzynki rumu cztery razy dziennie.
STOPIEŃ I

Magiczne choroby i urazy (jeszcze nie gotowe, jedynie do podglądu) Empty Re: Magiczne choroby i urazy (jeszcze nie gotowe, jedynie do podglądu)

on Nie Sty 20, 2019 8:13 pm
Od Szarlotki <3

Choroba zachodnich księżniczek - spotykana głównie wśród niedoświadczonych pasjonatów ogrodnictwa, rzadko spotykana w Wielkiej Brytanii mimo to odnotowano kilkanaście zachorowań. Powodują ją kolce rośliny z rodzaju Rosaceae a dokładniej jad ukryty w kolcach różo podobnych roślin o ciemnofioletowych płatkach. To właśnie przez tę magiczną roślinę powstała mugolska legenda o śpiącej królewnie.
Objawy: Osoba, która zrani się o kolec odczuwa swędzenie i pieczenie w miejscu skaleczenia, staje się ospała i nieobecna a po kilku godzinach, gdy trucizna rozejdzie się po organizmie pacjent zapada w głęboką śpiączkę, pełną dziwnych snów właśnie o trującym kwiecie.
Lekarstwo: Mówi się że ze śpiączki wybudzić może pocałunek prawdziwej miłości, uzdrowiciele nadal badają dlaczego tak właśnie się dzieje przeprowadzając coraz to nowe badania a na ten temat krąży bardzo wiele teorii.

Choroba Hyde’a - ciężka choroba o której mało kto chętnie rozmawia, traktując ją jako temat tabu. Nikt nie wie co powoduje zakażenie tą chorobą, nie wiadomo również jak się przed nią uchronić, co w połączeniu z jej objawami powoduje przerażenie w magicznej społeczności. Niektórzy sądzą, że od samego wspominania o tej chorobie można na nią zachorować.
Objawy: Zakażona osoba powoli zaczyna przemieniać się w swoje przeciwieństwo, najpierw pojawia się niechęć do rzeczy które lubi, ulubione potrawy przestają jej smakować, książki wydają się być niewystarczająco dobre.. Znów rzeczy, których nigdy nie wzięłaby do ust stają się jej przysmakiem. Powoli, z czasem choroby pacjent zwraca się przeciwko tym, których kocha. Rodzice, partner i przyjaciele stają się jego wrogami, bardzo często połączone z przeświadczeniem że najbliżsi chcą mu zaszkodzić bądź odebrać życie. Ci, których do tej pory uważał za wrogów zaczyna darzyć sympatią. Choroba powoduje wywrócenie życia pacjenta do góry nogami.
Lekarstwo: Nieznane, choroba jest rzadka, nikt nie wie co ją powoduje przez co nie ma na nią lekarstwa, do tej pory nie odnotowano ani jednego przypadku ozdrowienia, większość pacjentów po kilku latach choroby popełniała samobójstwo.
Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach