Zapraszamy serdecznie do przyłączenia się do przygody!
CalendarCalendar  IndeksIndeks  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  GrupyGrupy  FAQFAQ  

Share | 
 

 REGULAMIN

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
avatar
avatar


PisanieTemat: REGULAMIN    Sro Kwi 11, 2018 11:31 pm

Regulamin

DEDYKACJA
Dla wszystkich użytkowników pragnących zacząć grę na magiclullaby.forumpl.net. Dzięki każdemu nowemu użytkownikowi pojawia się szczęście i miłość na świecie. A tak na serio, to w administracyjnych serduszkach.


OGÓLNE FUNKCJONOWANIE

1. Administracja zastrzega sobie prawo do zmiany treści regulaminu.

2.  Użytkownik ma prawo do kulturalnego wyrażenia zastrzeżeń do decyzji administracji.

- Szanuj innych, bo szacunek to podstawa.
- Jeśli masz jakieś wątpliwości, pytania lub ciekawe pomysły, to pisz w wyznaczonym do tego dziale.
- W przypadku uporczywego ignorowania informacji od admina, dany użytkownik może dostać ostrzeżenie. Po 3 ostrzeżeniach, użytkownik otrzymuje bana.
- Każde ostrzeżenie można odpracować poprzez działanie na rzecz forum; proponowanie nowych rozwiązań, aktywną reklamę, fabularne wspomaganie, etc. Admin lub moderator może wtedy cofnąć ostrzeżenie, jednakże musi mieć to swoje uzasadnienie.

3.O rejestracji i zakładaniu Karty Postaci.

- Login powinien składać się z fikcyjnego imienia i nazwiska.
- Po rejestracji załóż Kartę Postaci i zaczekaj na akceptację. Osoby, które rozpoczną grę przed otrzymaniem nań zgody, otrzymają ostrzeżenie.
- W tworzeniu postaci może ci pomóc ten artykuł należący do VL.
- Każdego użytkownika prosi się o dodanie jakiegokolwiek kontaktu (GG, E-mail etc.), aby administratorzy mieli możliwość porozumienia się z nim.

4. Można mieć tylko jedną postać na jednym koncie.

- Można mieć jedną postać kanoniczną. Kolejną postać kanoniczną można otrzymać za długi staż na forum za porozumieniem z administracją lub za fasolki.
- Twoja postać może być uczniem, neutralnym dorosłym czarodziejem, Śmierciożercą, członkiem Zakonu Feniksa, duchem, poltergeistem.
- Na forum jest możliwość stworzenia NPC, czyli postaci czysto-fabularnej.
- Tworzenie czystokrwistych jest ograniczone. Dostępne są tylko wybrane nazwiska z listy - nie można póki co tworzyć nowych rodów.
- Jeśli masz postać kanoniczną musisz się liczyć z tym, że jeśli przez miesiąc cię nie będzie lub nie będziesz pisać postów, i nie poinformujesz o swojej nieobecności, twoja postać pójdzie do przejęcia. Można odzyskać swoją postać - wystarczy, że napiszesz do administracji.
- Na forum można mieć maksymalnie 4 postacie. Piątą można dopiero wykupić za fasolki w odpowiednim temacie, tak jak i kolejne.


5. Twój Avatar powinien mieć wymiary 250px × 400px.

- Avatar ma być zdjęciem. Rysunki akceptowane są jedynie w podpisach. Warto pamiętać o wieku, wyglądzie postaci oraz o tym, że jest to forum potterowskie w latach 70. XX wieku.
- Wszelkie zmiany fizyczne muszą mieć swoje uzasadnienie fabularne. O takich zmianach należy poinformować administrację (z wyjątkiem metamorfomagów).


6. Post powinien się składać z co najmniej czterech poprawnych (interpunkcyjnie, ortograficznie i logicznie) i dobrze rozbudowanych zdań. Administracja sprawdza posty. Każde złamanie tego punktu skutkuje upomnieniem.

- Swoje fora, blogi i strony reklamujemy w odpowiednim dziale, a nie na CB.
- Na fabule i w Karcie Postaci zakazane jest używanie emotikon.
- Jeśli postaci, z którą prowadzisz sesję, nie ma około 2 tygodni możesz spokojnie zakończyć sesję, edytując swój post lub zwyczajnie pisząc nowy i uciekając z tematu.
- Jeśli masz dwie postacie na jednym roku, które uczęszczają na jakieś wspólne przedmioty, to możesz w jednym poście uwzględnić je obie. Jednak wiąże się to z tym, że jedna z twoich postaci nie będzie miała szansy by opanować dany materiał (eliksir/zaklęcie/zagadnienie omawiane na lekcji).

7. Na forum nie ma tematu z relacjami postaci. Wszystko wynika na podstawie fabuły, jednakże same relacje można sobie uzupełniać na bieżąco na naszej wikipedii. Możesz tam dodawać różne artykuły lub je rozbudowywać. Możesz za to później otrzymać dodatkowe fasolki/punkty dla domu/galeony. Należy jednak poinformować o tym administrację!

- Użytkownik ma prawo do poszukiwania powiązań fabularnych w tym dziale, jak i na dogadywanie relacji na ChatBoxie, czy też poprzez prywatne wiadomości.

8. Treści zamieszczone na forum - łącznie z postami, stają się jego własnością, dlatego zabrania się usuwania postów, a także edytowania tematów. Autor może jednak poprosić administrację o usunięcie jego materiałów.



SŁOWO O MG I FABULARNEJ ROZGRYWCE

1. Przed rozpoczęciem fabularnej gry użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z Działem Ksiąg Zakazanych.

- Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania  klimatu forum.
- Użytkownik zobowiązany jest do zachowania charakteru prowadzonego przez siebie kanonu. Postać kanoniczna nie jest zobligowana do podążania historią opisaną w książce.
- Otwarcie jakiejkolwiek fabularnej sesji na fabule (pierwszy post) musi zawierać informacje o porze dnia i aktualnej pogodzie. Jeśli użytkownik tego nie zrobi, pod uwagę brana jest realna godzina i forumowa pogoda.

2. MG ma władzę nad fabułą forum, to znaczy, że w każdej chwili może wywołać wojnę czy też kogoś uśmiercić o ile ma to sens. Nie podważa się słowa MG.


- Osoby nieaktywne przez 24 godziny w eventach/wyzwaniach, do których się zapisały będą oddawane w ręce Mistrza Gry, bądź pomijane w kolejce - z wyjątkiem zgłoszeń nieobecności. Po tygodniu nieobecności lub przy zakończeniu misji, w razie dalszej absencji zostanie wyrzucona z eventu i poniesie konsekwencje w postaci utraty 10 punktów doświadczenia/szlabanu/utraty punktów dla domu.
- Użytkownik ma prawo do uśmiercenia swojej postaci.
- Postać, która była aktywna fabularnie, nie może zostać usunięta.
- Użytkownicy mają prawo do przeprowadzenia pojedynku bez interwencji Mistrza Gry i użycia Systemu Walk.

3. Twoja postać...

- Twoja postać może mieć więcej, niż jedną zdolność magiczną, jeśli administrator się na to zgodzi. Żeby do tego doszło musisz jednak zasłużyć, albo poprzez dobre podania z uzasadnieniem, albo poprzez pomoc na forum.  Możesz o tym poczytać tutaj.
- Kiedy tworzysz postać kanoniczną musisz liczyć się z tym, że administracja będzie wymagała od ciebie nieco więcej, zwłaszcza jeśli zdecydujesz się zrobić postać Lorda Voldemorta, czy też Albusa Dumbledore'a.
- Minimalny wiek nauczycieli w Hogwarcie to 30 lat. Tylko i wyłącznie za dobrą Kartę Postaci ograniczenie to może się obniżyć do 25 lat.
- Wszelkie sceny erotyczne nie są na forum zabronione, jednak prosimy o zachowanie dobrego smaku, w co wpisuje się też zasada, że seks to nie wszystko i żeby z nim nie przesadzać. Staraj się więc nie skupiać tylko na tym! Jeśli jednak uparcie będziesz to robić, MG już postara się o zapewnieniu ci "specjalnych" dodatkowych atrakcji.
- Gracz tworzący postać dorosłą, ma prawo na starcie wybrać jej jedną z umiejętności nabytych (o ile w spisie nie zaznaczono, że zapisy zostały zamknięte) lub specjalizacji (z wyłączeniem specjalizacji z zaklęć i eliksirów białomagicznych, czarnomagicznych czy pradawnych).


4. Bilokacja, a właściwie trilokacja na forum jest możliwa, jednak pod pewnymi wymogami i z pewnymi ograniczeniami. Ilość wątków fabularnych, których może podjąć się postać to maksymalnie 3 ( nie dotyczy to jednak lekcji, dyżurów, meczy lub treningów Quidditcha i spotkań klubów, gdzie można pozwolić sobie na większą swobodę). Jednakże, żeby podjąć się drugiego wątku fabularnego, postać musi napisać około 30 postów na fabule. Natomiast co się tyczy trzeciego - dostępny jest po napisaniu 60 postów na fabule. Te zasady dotyczą również duchów/poltergeistów/NPC.


5. Uczniowie Hogwartu przebywają tylko w jego murach (wyłączając ferie i wakacje). Do zamku nie mają wstępu dorośli czarodzieje, którzy nie są w jakiś sposób związani ze szkołą (nauczyciele, rada nadzorcza, pracownicy Ministerstwa Magii), Śmierciożercy oraz oczywiście mugole.

- Dormitorium może zamieszkiwać maksymalnie pięć osób jednego rocznika. Więcej w tym temacie.
- Każdy uczeń wracający na przerwy świąteczne lub na wakacje do domu, powinien go mieć. Nie wspominając już o dorosłych czarodziejach. Można więc stworzyć jeden temat w którym będzie zawarte wszystko lub poprosić któregoś z adminów by zrobili odpowiednią podkategorię, a tam już na spokojnie użytkownik może dodać sobie tyle tematów, ile będzie chciał.
- Czarodzieje oprócz teleportacji, korzystają też z magicznych środków lokomocji. W tym przypadku, można skorzystać z tego działu, by opisać daną podróż. Jeśli postać podróżuje sama - wystarczy jeden post, jeśli zaś z kimś, można bez problemu przeprowadzić większą sesję. Na końcu warto zaznaczyć, do jakiego miejsca wybrana osoba się udała. Trzeba niemniej mieć na uwadze, że czasami - jak na przykład za pomocą proszka fiuu - można się znaleźć w zupełnie innej lokalizacji.
- Na wstęp do Pokoju Życzeń, czy też Pokoju Nagród, oraz kilku innych wybranych obiektów trzeba sobie ZASŁUŻYĆ.  A jak? O tym będzie decydował Mistrz Gry. Możliwe jest też wygranie wstępu do któregokolwiek wyjątkowego pomieszczenia podczas loterii.
- Możliwe jest także tworzenie nowych lokacji, pod warunkiem, że nie będzie ich zbyt wiele i będą one grywalne. Więcej dowiesz się tutaj.


6. O systemach.

- O większości dostępnych na fabule przedmiotów fabularnych można dowiedzieć się z tego tematu.
- Punkty Doświadczenia przyczyniają się do wzmocnienia efektów zaklęcia, sprawiają, że czarodziej ma większe szanse na przeżycie i na zranienie przeciwnika, lub też zabicie go, czy obronienie się przed jego atakami. Warto o tym pamiętać i je zdobywać! Więcej o punktach w tym temacie.
- Opanowanie Zaklęć Niewybaczalnych występuje w formie procentowej. Im częściej i dokładniej są one rzucane, tym bardziej ich moc rośnie. Należy jednak pamiętać, że nie każdy jest zdolny do rzucenia takiego zaklęcia. Opanowanie któregoś z tych zaklęć odbywa się fabularnie; użycie Niewybaczanego zależy od wydarzeń, emocji, które towarzyszą danej postaci i predyspozycji, nie mówiąc już o wykupionych progach i kościach. Na początku skuteczność takich zaklęć jest krótkotrwała i niewielka, wraz z kolejnymi razami, czarodziejowi idzie coraz lepiej. Wyjątkiem jest Avada - działa ona nawet wtedy, gdy ktoś ma najniższy poziom procentowy (30%), jednakże jest niezwykle wyczerpująca i osoba, która nigdy jej nie używała, po jej rzuceniu traci wszystkie siły do dalszej walki. Dorośli czarodzieje - zwłaszcza Śmierciożercy - mogą jednak sami wybrać swój procentowy poziom, ówcześnie jednak informując o tym któregoś z Adminów.
- Uczeń może używać tylko tych zaklęć i eliksirów, które są dostępne w temacie "Nauka w Hogwarcie" i to pod warunkiem wcześniejszego wykupienia odpowiednich zaklęć i eliksirów za fasolki. Wyjątek stanowią Zaklęcia Niewybaczalne, które zależą od danej postaci i jej predyspozycji, oraz zaklęcia i eliksiry przysługujące danej osobie, czy też grupie. Oczywiście nie jest powiedziane, że wybrany czarodziej potrafi wykonać każde zaklęcie / eliksir z tego spisu. Niektórym nie od razu udaje się zamienić szczura w kanapkę, czy też wyczarować tarczę - do tego potrzeba ćwiczeń. Tak samo, jak nie każdy będzie miał opanowane przyrządzenie powiedzmy Eliksiru Wielosokowego. Do tego między innymi są właśnie lekcje i system fasolkowy.
- Dorośli mają większe pole do popisu pod względem wykupywania i wybierania sobie zaklęć, bowiem mogą wybierać pośród wszystkich zaklęć dostępnych dla każdego czarodzieja w temacie zaklęć. W kwestii zaklęć i eliksirów zaznaczonych kolorem dla wybranych osób, czy też grup, można się o nie ubiegać! Wystarczy napisać PW do kogoś z administracji, pisząc o jakie zaklęcie/eliksir chodzi i dlaczego dana postać powinna je poznać. Admin może pozwolić temu komuś wykupić za fasolki wybrane zaklęcie/eliksir, lub zaproponować jakieś fabularne rozwiązanie.
- Na naszym forum został wprowadzony system fasolkowy o którym można przeczytać w odpowiednim temacie, w zależności od tego czy ktoś jest uczniem, dorosłym czy duchem lub poltergeistem. Jest on niezbędny do gry, a fasolki pełnią rolę Punktów Nauki, które można wymienić na jedną z nagród.
- Za fasolki można sobie wykupić Specjalizacje. Służą one do tego by rozwinąć postać w danym kierunku, bardzo często wspomagają daną postać. Dotyczą one wszystkich dziedzin magii, a także pewnych grup Eliksirów i Zaklęć. Więcej o nich można przeczytać w tym miejscu.
- Galeony nie są nieograniczone - każdemu przysługuje jakaś suma na początek. Każdy ma też obowiązek stworzyć i na bieżącą aktualizować swoją skrytkę w stworzonym specjalnie dla niego dziale w Kronikach. O galeonach można przeczytać w tym temacie.
- Kiedy coś dana postać kupuje w jakimś miejscu, należy podkreślić co to jest i w jakiej ilości występuje. Dobrze było też napisać o dokonaniu zakupu w tym temacie, by Mistrz Gry wiedział, komu i gdzie wystawić odpowiedni rachunek.

W razie jakiś wątpliwości dotyczącymi spraw fabularnych, czy też technicznych - bowiem userzy mają różne pytania i nieraz się powtarzają, stworzony został ten oto temat - pytania. Można także zgłaszać swoje prośby, propozycje i sugestie oraz skargi i błędy.



PODZIĘKOWANIA
Dla wszystkich tych, którzy to przeczytali.


Jeśli masz jakieś wątpliwości odnośnie któregoś punktu, koniecznie zgłoś to administracji.

Ostatnia Aktualizacja: 12.04.18 r.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 
REGULAMIN
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: Biblioteka :: Księga Praw Magicznych :: Pierwsze Kroki-
Skocz do: