Zapraszamy serdecznie do przyłączenia się do przygody!


CalendarCalendar  IndeksIndeks  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  GrupyGrupy  FAQFAQ  

Share | 
 

 Nauka Eliksirów

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Magic Lullaby
avatar


avatar

PisanieTemat: Nauka Eliksirów    Pon Lis 28, 2016 11:00 pm

Nauka eliksirów

Do sporządzenia eliksiru potrzebny jest KOCIOŁEK (kupione przez uczniów standardowe kociołki znajdują się w sali Eliksirów), MOŹDZIERZ, SZKLANA FIOLKA lub BUTELKA i RÓŻDŻKA. To jest standardowe wyposażenie, jednak są jeszcze różne inne przedmioty, które ułatwiają życie osobom zajmującym się przyrządzaniem magicznych mikstur. Nie można też oczywiście zapominać o SKŁADNIKACH. Skoro jest to jasne - można iść dalej.
Eliksiry nabywane są poprzez wydawane fasolki, samodzielne studiowanie, kupowanie, nagrody fabularne lub wspólne uczenie się ich z innymi użytkownikami. Koniecznie zajrzyj do listy eliksirów.

O nauce danego eliksiru można poinformować w tym miejscu.

Uczniowie mogą nauczyć się głównie eliksirów poznanych podczas lekcji; więcej na ten temat w tym miejscu. Oczywiście nie jest powiedziane, że wybrany czarodziej potrafi wykonać każdy eliksir z podanego tam spisu. Niektórym nie od razu udaje się stworzyć eliksir po którym odpadają części ciała, czy też miksturę zdolną powstrzymać widmo samej śmierci - do tego potrzebne są ćwiczenia. Do tego między innymi są właśnie Wyzwania i System Fasolkowy.  Jeśli danego eliksiru, które użytkownik chce wykupić, nie ma na podanej liście Nauki w Hogwarcie, może się go nauczyć fabularnie, na przykład na Kółku Korepetycji. Istnieją eliksiry, które mogą mieć indywidualne wymogi odnośnie ich nauki (jak na przykład Felix Felicis). Istotne jest również to, że Mistrz Gry decyduje czy siła waszego eliksiru staje się z czasem większa czy też nie (chodzi o to, że powiedzmy zapach Amortencji wpływał zaledwie na jedną osobę to przy ćwiczeniach i częstym przygotowaniu tego eliksiru Mistrz Gry może wzmocnić jego oddziaływanie bez potrzeby "leżakowania" i woń zacznie oczarowywać małą, stojącą wystarczająco blisko kociołka grupę).

Uwaga! Eliksiry, które przysługują danemu domowi (bo i tak może się zdarzyć) można wykupić, o ile spełnia się wymagane warunki!

Dorośli dostają początkowo zależnie od wieku pewną ilość mikstur do wybrania - informacje o tym znajdą w temacie fasolek, w jednym ze spoilerów. Mają oni większe pole do popisu pod względem wykupywania i wybierania sobie eliksirów, bowiem mogą wybierać pośród wszystkich eliksirów dostępnych dla każdego czarodzieja. W kwestii eliksirów zaznaczonych kolorem dla wybranych osób, czy też grup, można się o nie ubiegać! Wystarczy napisać PW do kogoś z administracji, pisząc o jaki eliksir chodzi i dlaczego dana postać powinna go poznać. Admin może pozwolić temu komuś wykupić za fasolki wybrany eliksir lub zaproponować jakieś fabularne rozwiązanie.

Oczywiście są pewne wyjątki - chodzi tu o eliksiry, które znają tylko określone osoby lub grupy, lub o eliksiry z kategorii: "Pradawne".


Zajęcia Szkolne
Regulowane jest to przez nauczyciela, tak samo w przypadku zajęć pozalekcyjnych prowadzonych przez dorosłego.
Jeśli ktoś ma wykupioną Specjalizację z kategorii z której pochodzi dany eliksir to nie musi rzucać kością.

Spotkania Klubów
Można uczyć się grupowo lub w parach - ten kto umie z tym, który nie umie. Uczeń musi mieć przynajmniej trzy udane próby uwarzenia eliksiru za pomocą kości do lekcji, żeby móc go potrafić przyrządzić  bez pomocy osoby towarzyszącej, a także praktycznie go wykorzystać, o ile jest to możliwe (zawsze można wypróbować na jakimś obiekcie nieożywionym). Dorosły zaś potrzebuje mieć przynajmniej cztery udane próby uwarzenia za pomocą kości do lekcji, żeby móc go potrafić przyrządzić bez żadnej pomocy i również praktycznie go zastosować (ta sama możliwość, co w przypadku ucznia). Osoby ze Specjalizacją mogą się nauczyć eliksiru, mając jedynie dwie udane próby uwarzenia za pomocą kości do lekcji. Dotyczy to zarówno uczniów, jak i dorosłych.
Można się nauczyć maksymalnie jednego eliksiru podczas jednego dnia. Jest dozwolonych sześć prób na dzień z czego dwie na sesję dla ucznia.
Jest dozwolonych siedem prób na dzień z czego trzy na sesję dla dorosłego.
Jak to więc wygląda w praktyce?
Uczeń przy pierwszym przygotowaniu eliksiru wyrzuca 'Traf', więc eliksir się udaje, ale jest bardzo słaby i nie można jeszcze uznać, że się go nauczył. Jeśli powtórzy ten wyczyn przy dwóch kolejnych próbach, eliksiry jest już na tyle dobry by można było uznać, że uczeń potrafi go przyrządzić bez większych problemów. To samo w przypadku dorosłego, tylko że musi on wyrzucić jeden 'Traf' więcej.
Uwaga!
Za każdym razem, gdy wyrzuci się 'Pech', należy od nowa rozpoczynać eliksir, niemniej poprzednie kości 'Traf' są uznawane! Czyli w przypadku, gdy ktoś wcześniej dwa razy wyrzucił 'Traf', to wystarczy, że wyrzuci taką kość ponownie raz lub dwa razy.

Na Własną Rękę
Należy mieć sześć udanych prób uwarzenia mikstury za pomocą kości do lekcji, wraz z fabularnym przyswojeniem sobie instrukcji z książki lub z notatek i praktycznie zastosować ten eliksir.
Osoby ze Specjalizacją mogą przyswoić eliksir, mając tylko cztery udane próby.
Można się nauczyć jednego eliksiru podczas jednego dnia.
Dla uczniów jest dozwolonych dwanaście prób na dzień z czego dwie na sesję.
Dla dorosłych jest dozwolona nieograniczona liczba prób na dzień (wiążę się to jednak z pewnymi zdrowotnymi komplikacjami) z czego dwie na sesję.

Dla Nielicznych
Do eliksirów trudniejszych należy mieć odpowiednie predyspozycje, które są zależne od charakteru, przygotowania i mocy danego czarodzieja. Nauka regulowana jest przez wybranego nauczyciela, NPC-a lub MG. Specjalizacja sprzyja szybszemu przyswajaniu wiedzy, jeśli eliksir dotyczy wykupionej kategorii.

Eliksiry Czarnomagiczne
Mogą być przyrządzone przez osoby, które nie mają nic wspólnego z czarną magią, niemniej pod nadzorem nauczyciela lub osoby mającej odpowiednie kwalifikacje. Ich przygotowanie nie należy do najłatwiejszych ze względu na składniki i wyczerpujący proces warzenia. Jest to szczególnie niebezpieczne dla czarodziejów, nie mających wystarczająco dużego doświadczenia w ogólnym sporządzaniu eliksirów. Ich nauce sprzyja oczywiście Specjalizacja.

Eliksiry Pradawne
Nie można się ich nauczyć (nie dotyczy Slughorna i poszczególnych NPC) - można co najwyżej studiować przepisy i w zależności od rozwoju postaci, być może będzie miała ona szansę któryś z nich przyrządzić. Należy jednak pamiętać, że trzeba mięć skądś dostęp do źródeł, które pomogą przy "studiowaniu" tego typu eliksirów, a także odpowiednie predyspozycje. Samo bowiem czytanie przez osoby nieodpowiednie może spowodować nieodwracalne zmiany w psychice.

Eksperymentalne i Niezidentyfikowane Eliksiry
Praktycznie zawsze wiążą się z wielkim ryzykiem. Oczywiście każdy czarodziej może próbować na własną rękę wymyślić jakiś eliksir, albo  użyć któregoś, który ma nieznane konsekwencje - wtedy jednakże jest ogromna szansa na to, że coś może się stać temu, który daną miksturę przygotowuje (albo spożywa).
Nauka i sprawdzanie takiego eliksiru jest kontrolowane przez MG – gracze mogą jednak podać ewentualne konsekwencje i swoje osobiste sugestie MG by ten mógł je wykorzystać, jeśli uzna je za prawidłowe.

Eliksiry, których nie ma na spisie
Mogą zostać użyte na fabule, ale muszą to być eliksiry typowo użytkowe lub transmutacyjne, niezwiązane stricte z typowym wpływaniem na osobę, z zadawaniem obrażeń innym i tym podobne. Zostają uznane jako "opanowane". Przede wszystkim i głównie jest to skierowane w stronę dorosłych; bardzo ważny jest tutaj ich wiek. Mogą wcześniej skonsultować się  z którymś z  adminów, jeśli nie są pewni czy mają prawo użyć danego eliksiru.


Ostatnia Aktualizacja: 21.08.17 r.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 
Nauka Eliksirów
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Składniki eliksirów
» Podręcznik do Zielarstwa
» Księga eliksirów
» Klasa eliksirów
» "Wybuchowe" korki z eliksirów

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: Biblioteka :: Księga Praw Magicznych :: Mechanika Gry -