Go down
Minerwa McGonagall
Nauka
Minerwa McGonagall

„Natychmiastowa Transmutacja” Empty „Natychmiastowa Transmutacja”

Pon Lis 23, 2015 4:06 am



Natychmiastowa Transmutacja

Autor Anonimowy



Spis treści

  1. Paradoks Gampa i teoria Waltera Whitney.
  2. Prawo jednolitości transmutacji.
  3. Różdżki w transmutacji.
  4. Rodzaje transmutacji.
  5. Zaklęcia dla klas 3-5.



~ ❦ ~
Paradoks Gampa i teoria Waltera Whitney.


❧ Cristoff jest jednym z najwybitniejszych odkrywców w dziedzinie transmutacji. Jednak i najlepsi mogą się mylić. Drugie prawo Cristoffa nie jest do końca prawdziwe. Cristoff skonstruował je w XV wieku, kiedy transmutacja nie była jeszcze tak dobrze znana jak w świecie współczesnym. Najprawdopodobniej z tego wynikała jego pomyłka.
Sven Cristoff miał swojego ucznia, Gampa. Gamp, który dalej prowadził badania mentora skonstruował prawo, które jest następstwem drugiego prawa Cristoffa. Prawa Gampa:

  1. Przetransmutować można każde ciało stałe, ciecz, plazmę i gaz oraz materię i niematerię.

  2. Każdy obiekt można dowolnie poddawać działaniu transmutacji.

Wszyscy byli przekonani o trafności prawa, zarówno Cristoffa jak i Gampa, dopóki nie odkryto pewnych wyjątków, nazwanych paradoksem Gampa.

  1. Jedzenie i picie - nie można dokonać transmutacji, jeśli wynikiem ma być żywność. Jedynym wyjątkiem jest transmutacja żywności, jeśli zmieniamy jeden produkt spożywczy w inny, jednak w takiej samej ilości, nie podwajamy go, nie zwiększamy jego rozmiaru oraz nie pomnażamy wyniku transmutacji.

  2. Metale szlachetne i pieniądze - pieniędzy nie można wytworzyć z niczego, tak sam jak metali szlachetnych i wszelkiego rodzaju dóbr uznawanych za walutę.

  3. Duchy i osoby - nie można przywrócić nikogo do życia, anie przyzwać ducha osoby zmarłej znikąd. Podobnie jest z poważnymi obrażeniami - dotyczy to przede wszystkim utraconych lub zmasakrowanych części ciała.

  4. Uczucia - nie da się ich wyczarować w żaden sposób, możliwe jest jedynie stworzenie wizji stanu silnego zauroczenia przez podanie osobie Amortencji. Wiąże się to jednak z wieloma następstwami i nie jest zalecane.

  5. Różdżki.

Walter Whitney, kolejny znany transmutolog, próbował dojść, dlaczego tak się dzieje. Dlaczego nie można przemienić czegoś w jedzenie lub pieniądze. Odkrył, że każda przemiana, gdzie rolę grają obiekty o dużej wartości emocjonalnej dla maga jest bardzo dekoncentrująca. W transmutacji bardzo ważne jest skupienie, koncentracja i perfekcja. Jeśli chcemy zamienić substrat w produkt, który ma dla nas bardzo dużą wartość, np. pieniądze lub jedzenie, transmutacja nie zajdzie, ponieważ sama myśl o tym, że możemy mieć więcej pieniędzy lub jedzenia dekoncentruje czarodzieja w taki sposób, że nie może skupić się na przemianie. Owa teoria nazwana jest teorią Whitney. Ciągle poddawana jest badaniom, jednak wszystko wskazuje na to, że jest ona trafna. Jej treść brzmi: Próba transmutacji transmutanta o dużej wartości emocjonalnej jest na tyle dekoncentrująca, że niemożliwa do wykonania.



~ ❦ ~
Prawo jednolitości transmutacji.


❧ Jak wiemy transmutacja jest łatwiejsza, jeśli substrat i produkt są mniej złożone. Podobne znaczenie ma prawo jednolitości transmutacji, które mówi nam o tym, że jeśli transmutujemy obiekty wykonane z tego samego materiału (np. transmutacja zeszytu w książkę – oba obiekty są z papieru) lub organizmy tej samej grupy, wtedy nasza transmutacja jest mniej złożona, czyli łatwiejsza. Jest jednolita. Wynika z tego, że łatwiej przemieniać pająka domowego w pająka ptasznika, ponieważ są one z tej samej grupy – pajęczaków, niż orła białego w żabę, ponieważ orzeł jest z grupy ptaków a żaba jest płazem. Jednolitość transmutacji określają również jeszcze inne czynniki, np. rodzaje transmutacji, które powodują, że transmutacja tych samych materiałów może być jednak trudniejsza niż transmutacja między materiałowa, jeśli jest to transmutacja pomnażająca, ale o tym opowiem dalej.



~ ❦ ~
Różdżki w transmutacji.


❧ Różdżka to podstawowy atrybut czarodzieja. Jest to kawałek specjalnego drewna, które uzyskuje się z drzew, o których wiedzą tylko wytwórcy różdżek. Zwykły czarodziej nie może sobie od tak wytworzyć różdżki. Ten specjalny kawałek drewna zawiera magiczne właściwości. Te właściwości nadaje mu przede wszystkim rdzeń różdżki – część ze stworzenia magicznego. Mogą być to włosy z grzywy jednorożca, włókno smoczego serca czy pióro feniksa. W opisie różdżek wyróżnia się także jej długość (mierzy się ją w calach), cechą, w której specjalizuje się dana różdżka (np. doskonała do transmutacji) oraz niekiedy jej elastyczność. Najsłynniejszymi wytwórcami różdżek są Panowie Ollivander i Gregorowicz.

Wiemy już czym jest różdżka i jakie posiada cechy, ale jak ją trzymać? W przypadku transmutacji ustalono parę chwytów, zwanych zasadami poprawnego chwytu:
➙ chwyt alfa polega na trzymaniu różdżki między kciukiem a pozostałymi palcami z ręką wyprostowaną w łokciu i uniesioną na wysokość naszego transmutanta;
➙ chwyt beta nazywa trzymanie różdżki między kciukiem a pozostałymi palcami z ręką przylegającą do ciała zgiętą w łokciu uniesioną na wysokość transmutanta;
➙ chwyt gamma to chwyt różdżki między kciukiem a pozostałymi palcami z ręką wyprostowaną w łokciu i uniesioną ponad wysokość substratu.
Są to trzy podstawowe chwyty, które bezwzględnie należy umieć.

Do przemiany nie wystarczy jedynie różdżka, zaklęcie i koncentracja. Należy wykonać też odpowiednie ruchy różdżką, aby do takiej przemiany doszło. Opisano wiele prostych i złożonych ruchów różdżką. Przedstawię podstawowe z nich, które również należy zapamiętać:
➙ ruch okrągły nadgarstka polega na ruchu obrotowym naszego nadgarstka, nie dotykając substratu;
➙ ruch haczykowaty to półobrót nadgarstka nie dotykając transmutanta;
➙ ruch kłucia polega na dźgnięciu transmutanta, nie dotykając go;
➙ ruch pojedynczego puknięcia to jednokrotne puknięcie w substrat;
➙ ruch wielokrotnego puknięcia to wielokrotne puknięcie w substrat;
➙ ruchy złożone to następujące po sobie proste ruchy różdżką.



~ ❦ ~
Rodzaje transmutacji.


❧ Czas wprowadzić Was w zawiły i skomplikowany świat rodzajów transmutacji. Wszystkich rodzajów transmutacji, które do tej pory zostały odkryte jest około 120. My poznamy tylko kilka podstawowych. Rodzaje transmutacji dzielą się na grupy główne (transmutacja liczebna, wielkościowa, składnikowa i złożona). Grupy główne zawierają w sobie podgrupy.

Zacznijmy od transmutacji liczebnej[. Jak sama nazwa wskazuje określa ona „liczbowość” substratów i produktów w przemianie.
Monotransmutacja jest przemianą jednego substratu w jeden produkt. Jest to najbardziej popularny rodzaj transmutacji, stosowany w życiu codziennym.
Politransmutacja to zamiana minimum trzech obiektów w inne, ale nie zmieniając ich liczby. Na przykład politransmutacją jest zmiana 10 kamieni w 10 patyków. Obiekty się zmieniły, ale ich liczba pozostała taka sama. Ze względu na transmutowaną liczbę obiektów wyróżnić można pięć stopni politransmutacji:

  • stopień I jeśli przemieniamy od 3 do 10 obiektów;
  • stopień II jeśli przemieniamy od 11 do 100 obiektów;
  • stopień III jeśli zmieniamy od 101 do 1000 obiektów;
  • stopień IV jeśli zmieniamy od 1001 do 10 000 obiektów;
  • stopień V jeśli przemieniamy więcej niż 10 000 obiektów.

Transmutacja podwójna to taki rodzaj transmutacji, gdzie dochodzi do zmiany dwóch substratów w dwa produkty.
Transmutacja pomnażająca to przemiana jednego lub kilku substratów w inny produkt jednocześnie pomnażając jego liczbę, na przykład transmutacja kubka w 3 doniczki. Przemienialiśmy jeden kubek w trzy doniczki, zmieniliśmy i pomnożyliśmy produkt. Przemiana 3 świec w 6 fiolek to również transmutacja pomnażająca. Zmieniliśmy substrat i dodatkowo pomnożyliśmy.
Transmutacja scalająca to przeciwieństwo transmutacji pomnażającej. Dochodzi tutaj do scalenia, czyli zmniejszenia liczby obiektów produktu transmutacji. Dla przykładu, transmutacja 4 świec w 2 fiolki. Zmieniliśmy substrat i dodatkowo zmniejszyliśmy jego liczbę, z czterech zrobiło się dwa. Przeważnie używa się transmutacji scalających dwukrotnie (dwukrotne zmniejszenie liczby produktów) lub trzykrotnie (trzykrotne zmniejszenie liczby produktów).

Jeśli chodzi po transmutacje wielkościową, sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. Występują tu także rodzaje transmutacji, które są transfiguracją.
Transmutacja zwiększająca międzyrzeczowa jest przemianą jednego substratu w produkt, który jest większy od substratu. Dla przykładu zmiana szpilki w szafę jest transmutacją zwiększającą międzyrzeczową.
Transmutacja zwiększająca niemiędzyrzeczowa to przemiana substratu w taki sam, tylko większy. I tu dochodzi do naszej transfiguracji. Transmutacja zwiększająca niemiędzyrzeczowa to nic innego jak transfiguracja metryczna.
Transmutacja zmniejszająca międzyrzeczowa to przeciwieństwo transmutacji zwiększającej. Dochodzi tu do zmiany substratu w mniejszy produkt.
Transmutacja zmniejszająca niemiędzyrzeczowa to, podobnie jak zwiększająca, transfiguracja metryczna, jednak dochodzi tu nie do zwiększenia a do zmniejszenia rozmiaru obiektu.

Rodzaje transmutacji składnikowej określają materiał, z jakiego jest zbudowany substrat i produkt. Tutaj nie ma żadnej reguły, trzeba nauczyć się nazw na pamięć.
Azotransmutacja to zmiana papierowego substratu w drewniany produkt.
Breotransmutacja to przemiana papierowego substratu w metalowy produkt.
Geotransmutacja to zmiana drewnianego substratu w inny drewniany produkt.
Hezotransmutacja to zmiana metalowego substratu w drewniany produkt.
Mezotransmutacja to przemiana metalowego substratu w metalowy produkt.
Kreotransmutacja to zmiana szklanego substratu w inny szklany produkt.
Frezotransmutacja to zmiana szklanego substratu w metalowy produkt.
Laksotransmutacja to przemiana szklanego substratu w papierowy produkt.
Zeotransmutacja to przemiana szklanego substratu w drewniany produkt.

Transmutacja złożona to trochę skomplikowane rodzaje transmutacji. Ale wszystko jest dla ludzi, więc obejrzyjmy je „od kuchni”, żeby wszystko zrozumieć.
Transmutacja złożona podrzędnie jest to zamiana minimum dwóch różnych obiektów w identyczne produkty. Liczba substratów i produktów nie zmienia się. Przykładem może być tutaj transmutacja sofy i krzesła w 2 taborety. Zarówno liczba substratów jak i produktów jest równa dwa, substraty były innymi obiektami, produkty są identyczne. Jednym z odłamów transmutacji złożonej podrzędnie jest politransmutacja, dlatego w przypadku transmutacji złożonej podrzędnie stosuje się takie samo stopniowanie jak w przypadku politransmutacji.
Transmutacja złożona równorzędnie jest to zmiana minimum dwóch różnych obiektów w inne produkty. Liczba zarówno substratów jak i produktów pozostaje bez zmian. Dla przykładu, transmutacją złożoną równorzędnie może być zmiana telewizora, krzesła i lampy w fotel, taboret i doniczkę. Substratów jak i produktów są po trzy sztuki a każdy obiekt jest inny.
Transmutacja złożona równorzędnie dzieli się na jednomiarową i dwumiarową. Jednomiarowa występuje wtedy, kiedy wszystkie substraty i/lub produkty są tej samej „żywotności”, tzn. wszystkie substraty/produkty są albo martwe albo żywe. Dwumiarowa to taka, gdy „żywotność” obiektów jest różna, występują w przemianie zarówno obiekty martwe jak i żywe.
➙ Transmutacja złożona nadrzędnie jest to przemiana minimum dwóch identycznych substratów w inne produkty. Liczba substratów i produktów nie zmienia się. Dla przykładu, transmutacją złożoną nadrzędnie jest przemiana 2 długopisów w szpilkę i wykałaczkę. Liczba substratów i produktów jest taka sama, substraty są identyczne a produkty różne.
Podobnie jak w transmutacji złożonej równorzędnie, w transmutacji złożonej nadrzędnie wyróżnia się transmutację letalną (martwą), semi-letalną (pół-żywą) i witalną (żywą). Transmutacja letalna występuje, gdy wszystkie obiekty, zarówno substraty jak i produkty są martwe, witalna, gdy wszystkie obiekty są żywe a semi-letalna, jeśli następuje pomieszanie obiektów, występują zarówno martwe jak i żywe.



~ ❦ ~
Zaklęcia dla klas 3-5.


➢ Rok III:

Butterflio - Zaklęcie, które wyczarowuje stado motyli, które otaczają tego, kto je przywołał.

Crinus Muto - Zaklęcie, które zmienia kolor i styl włosów rzucającego – może dojść do przypadku, gdy jedna część włosów jest np. różowa, a druga niebieska.

Draconifors - Przekształca posążki smoka w małe, żywe, latające smoki, którymi można przez krótki czas kierować.

Ducklifors - Przekształca magiczne stworzenie w gumową kaczkę, która później wybucha i wtedy zwierze wraca do swojej pierwotnej postaci - jest jednak zdezorientowane.

Engorgio - Zaklęcie powiększające dane przedmioty.

Lapifors - Przekształca posążki królika w małe, żywe króliki, którymi można przez krótki czas kierować. Działa też na salamandry, które kiedy się zamienią w króliki to wybuchają.

Piscifors - Polega na przemienieniu danego obiektu w rybę. Nie trwa to jednak długo i ryba nie jest jadalna, jeśli zaklęcia nie używa zaawansowany adept Transmutacji.

Reducio - Zaklęcie pomniejszające dane przedmioty. Może działać także jako przeciwzaklęcie zaklęcia żarłoczności, powodując przywrócenie pierwotnego rozmiaru danego przedmiotu.

Snufflifors - Transmutuje średniej wielkości przedmioty w wybrane przez czarodzieja małe stworzenie, które nie posiada żadnych magicznych zdolności.


➢ Rok IV:

Cauldieve - Zaklęcie, które zmienia kociołek w sitko, sprawiając że jego zawartość  „wypływa” z tysiąca małych dziurek.

Glisseo - Zaklęcie wygładzające (np. powierzchnię schodów).

Librotionem - Zaklęcie, które zamienia daną książkę w inną. Można tego zaklęcia użyć też na pergaminie.  Przydatny czar by nikt nie odkrył właściwej treści.

Orchideus - Zaklęcie tworzące na końcu różdżki wiązkę kwiatów lub zamieniające niektóre magiczne stworzenia w płatki różowych róż.

Pullus - Zaklęcie przemieniające cel w gęś. Źle rzucone może sprawić, że czarodziej, który próbował je rzucić sam zamienia się w gęś.

Repleo - Zaklęcie wypełniające puchar ponownie tym, co było w nim poprzednio.

Steelclaw - Zaklęcie, które transmutuje pazury zwierzęcia w  długie stalowe szpony.


➢ Rok V:

Auditio - Zaklęcie zwiększające znacznie słuch czarującego, pozwala usłyszeć bicie serca każdej, żyjącej osoby z okolicy kilku metrów oraz inne, normalnie niesłyszalne dźwięki.

Caught - Zaklęcie, które przemienia najbliższe obiekty, które zamykają przeciwnika w łańcuchach, nie pozwalając się mu poruszyć.

Duro - Zaklęcie, które zamienia przedmioty w kamień.

Entomorphis - Zaklęcie pojedynkowe, które na krótki czas zamienia przeciwnika w tarzającego się po podłodze owada.

Fumus Species - Rzucone na dym sprawia, że na chwilę formuje się w zamierzony przez rzucającego obraz, przedmiot, zwierzę etc. Bardzo szybko się rozmywa, jak to zwykle dym.

Humering - Zaklęcie zmienia wybranego człowieka w jakieś zwierzę, które wyobrazi sobie dany czarodziej. Musi on się jednak mocno skoncentrować na swoim celu i być pewnym wyboru zwierzęcia.

Reparifarge - Zaklęcie cofające skutki błędnej transmutacji.



Źródła wykorzystane przy tworzeniu podręcznika:
Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach